miercuri, 12 aprilie 2017

Matei 25;40. Drept răspuns, Împăratul le va zice:..............

f43bd-picture1bibliacutrandafir

Matei 25;40. Drept răspuns, Împăratul le va zice: «Adevărat vă spun că, oridecîteori aţi făcut aceste lucruri unuia din aceşti foarte neînsemnaţi fraţi ai Mei, Mie mi le-aţi făcut.»

         Domnul Isus iubea pe ai Sai. Ne spune Cuvantul ca i-a iubit pana la capat.Ioan 13;1. Înainte de praznicul Paştelor, Isus, ca Cel care ştia că I-a sosit ceasul să plece din lumea aceasta la Tatăl şi fiindcă iubea pe ai Săi, cari erau în lume, i-a iubit pînă la capăt. In ciuda faptului ca se gasesc azi ca Intotdeauna si unii daca nu cei mai multi care spun ca; Domnul Isus se leapada de cei pe care i-a rascumparat.Sau, as Indrazni sa spun ca; Ii abandoneaza pe drum spre Tara Canan.Da, este posibil sa abandoneze sau sa se lepede de aceia care l-au urmat din interese si nu rareori aceste interese sunt meschine. Avem In Cuvant locuri care ne arata cum unii Il urma pe Mantuitorul. Dar ca, pana la urma l-au parasit. Domnul Isus le spune unora care pretindeau ca au mers cu El, Ba au si mancat cu El,Sau, au facut si minuni In numele Lui. Iata ce le spune acestara;Matei 25;12. Dar el, drept răspuns, le-a zis: «Adevărat vă spun, că nu vă cunosc!»  

        Cu alta ocazie am scris ceva din acest verset despre respingerea Domnului Isus a celor pe care nu Tatal i-a dat cand spune;Duceti-va dela mine,Matei 7 23. Iar despre toti cei ai Lui,spune aceste cuvinte;Ioan 6;37. Tot ce-Mi dă Tatăl, va ajunge la Mine; şi pe cel ce vine la Mine, nu-l voi izgoni afară: Sau,tot in acest capitol,alor Lui le spune acelasi Imparat aceste cuvinte; Matei 25;34. Atunci Împăratul va zice celor dela dreapta Lui: «Veniţi binecuvîntaţii Tatălui Meu de moşteniţi Împărăţia, care v-a fost pregătită dela întemeierea lumii.
Cu alte cuvinte; vrea sa spuna Domnul Isus ca acestia nu vor fi abandonati de El.Si din locul acesta am scris cate ceva cu alta ocazie.Loc care este asa de minunat unde vedem ca nu toti cei ce se pripasesc sau, se furisaza,printre cei rascumparati sunt dati De Dumnezeu Tatal Fiului. Am folosit acest cuvant de”pripasire” sau “furisare”Pe care Pavel il aduce Inatentie.Galateni 2;4. din pricina fraţilor mincinoşi, furişaţi şi strecuraţi printre noi, ca să pîndească slobozenia, pe care o avem în Hristos Isus, cu gînd să ne aducă la robie;

         Iata deci carora Domnul Isus le va spune ca, nu va cunosc.Acestora care vin prin adunari sa produca tulburare,dezbinare. Ca sunt constientii seu nu este irelevant.Iata cum Incepe acest verset; Drept răspuns, Împăratul le va zice: Deseori In vorbire Mantuitorul aducea asemanari pamantesti Inaintea poporului ca sa le faca ceva mai usor de Inteles ce vrea sa le spuna cu privire la Imparatia lui Dumnezeu. Cui le va zice si ce anume le va zice.Dealungul veacurilor au fost si oameni care au avut o oarecare simpatie pentru cei rascumparati ai Domnului Hristos.Sau as numi-o aceasta simpatie, omenie.Am avut ocazia sa am deaface In Romania cu multi ani In urma cu unul care mi-a luat apararea in disputele mele pe marginea credintei cu autoritatile deatunci.Ei bine, acestia uite ca fac omeneste cate un bine sau, mai multe acestar rascumparati ai Domnului Hristos.Pe care Mantuitorul Ii numeste;fraţi ai Mei, Va fi o zi de rasplata dar si de separare cum spuneam cu alta ocazie. Imparatul, care este Domnul Isus va avea ultimul cuvant de spus In ziua aceia care se numeste ziua cea mare sau ziua Domnului.

         Dece Ii numeste Domnul Isus pe cei nascuti din nou;fraţi ai Mei?Tocmai pentruca acestia sunt nascuti de Tatal Lui. Cu alte cuvinte; Si El a fost nascut de Dumnezeu Tatal.Si ca sa nu fie confuzie, cum am avut ocazia ca o tanara sa-mi spuna ca un fel de reprosi aceste cuvinte; Ce Domnul Isus a fost nascut? Si i-am raspuns ca asa citim In Cuvant.Romani 8;29. Căci pe aceia, pe cari i-a cunoscut mai dinainte, i-a şi hotărît mai dinainte să fie asemenea chipului Fiului Său, pentruca El să fie cel întîi născut dintre mai mulţi fraţi. Si mai sunt locuri care ne arata ca; Domnul Isus a fost nascut de Tatal.Evrei 1; 5. Căci, căruia dintre îngeri a zis El vreodată: „Tu eşti Fiul Meu; astăzi Te-am născut?“ Şi iarăş: „Eu Îi voi fi Tată, şi El Îmi va fi Fiu?“Tanara In cauza nu a mai zis nimic.Nu citea cu atentie Cuvantul lui Dumnezeu, ca multi altii.

         Iata unde duce citirea Cuvantului superficial, ne platind atentie la ceia ce citim si cum citim.Apoi,cand vine vorba de Frati ai Domnului Hristos, spuneam; Cuvantul ne arata cat de mult pretuieste Domnul Hristos pe Fratii Lui.Numele acesta de Frati Ii este scump Mantuitorului.Citim ; Lui nu i-a fost rusine sa-i numeasca Frati ai Lui,pe cei pe care Tatal i-a nascut. Evrei 2; 11. Căci Cel ce sfinţeşte şi cei ce sînt sfinţiţi, sînt dintr-unul. De aceea, Lui nu-I este ruşine să-i numească „fraţi“,Cat de preocupat este Mantuitorul de Fratii Lui pe care Ii aduce Inaintea Tatalui.In Ev, lui Ioan cap,17, Domnul Isus Ii are pe inima si Ii aduce In rugaciune Inaintea Tatalui cerand Tatalui prin aceste cuvinte; Ioan 17;15. Nu Te rog să-i iei din lume, ci să-i păzeşti de cel rău.Cu alta ocazie am spus mai mult despre grija Scumpului nostru Mantuitor pentru Fratii Lui pe care Ii lasa In lume sa continua lucrarea Inceputa de El.

         Si Cuvantul continua;Mie mi le-aţi făcut.»Nu stim daca oameni “de bine” stiu, realizeaza, ca atunci cand fac un bine unui credincios, care  e copil al lui Dumnezeu, fac acest bine Insusi Domnului Hristos.Am Intalnit oameni care nu erau credinciosi dar care aveau o inima simtitoare printre semenii lor.Sau, as numi-o o inima mai larga.Odata un American In varsta a ajutat pe un grup de tineri credinciosi care mergeau la o strangere In alt stat.Era iarna si microbuzul cu care calatoreau s-a defectat.Fiind zapada frig, necesita un ajutor. Dumnezeu a pus pe inima acestui Om sa Ii ajute.A luat americanul situatia de graba si s-a preocupat sa Ii ajute.A aranjat cu cineva sa le repare venul ,sau microbuzul. Si mai mult pentruca dura timp, i-a luat In casa si i-a gazduit.Cand a fost Intrebat de Fratele mai In varsta care se ocupa de acest grup de tineri daca e crestin, Omul acesta a spus ca nu e. Dar ca e normal sa dai o mana de ajutor atunci cand cineva este In nevoie.Am spus aceasta istorisire potrivit cu versetul care ne aduce In atentie pe unii care fac un bine celor rascumparati. Dar care nu sunt credinciosi.

         As aduce In atentie cuvintele Domnului Hristos care m-au framantat timp Indelungat In viata sa pot Intelege ce vrea sa spuna Mantuitorul prin aceste cuvinte; Iata aceste cuvinte care sunt greu de Inteles;Luca 16; 8. Stăpînul lui a lăudat pe ispravnicul nedrept, pentrucă lucrase înţelepţeşte. Căci fiii veacului acestuia, faţă de semenii lor, sînt mai înţelepţi decît fiii luminii.Intelegem ca; Fii lumini sunt cei credinciosi.Iata ca, In multe privinte fiii veacului acestuia, Dau dovada de mai multa Intelepciune In comportamentul lor printre semenii lor.I-mi permit sa spun ca; Te poti chema crestin dar ca viata pe care o traiesti nu face dovada ca Dumnezeu a lucrat In viata ta.Sau, mai sunt cazuri printre cei credinciosi care Cuvantul nu le este un Indrumator al vieti lor.Am Intalnit situatii unde cei din lume,necredinciosi au facut de rusine pa asa zisi crestini. Este trist dar asta e realitatea pe care o desprindem din Insasi cuvintele Domnului Isus.Un prileji de a ne cerceta sa vedem daca ne Incadram In aceasta categorie unde cei deafara ne fac de rusine In relatia noastra cu semenii nostri.

John Balarie
Los Angeles California!

Un comentariu:

Ion Burciu spunea...

Corect și adevărat tratat acest subiect.