vineri, 21 iulie 2017

Geneza 28;15. Iată, Eu sînt cu tine; te voi păzi pretutindeni pe unde vei merge, ....

f43bd-picture1bibliacutrandafir


Geneza 28;15. Iată, Eu sînt cu tine; te voi păzi pretutindeni pe unde vei merge, şi te voi aduce înapoi în ţara aceasta; căci nu te voi părăsi, pînă nu voi împlini ce-ţi spun.“

         Cineva a postat acest verset si a spus ca este un verset de aur. In opinea mea Intreaga Scriptura este de aur. Aurul In toate timpurile a fost metalul cel mai pretios.In Vechiul Testament se vorbeste mult de aur.Autorul a spus aceste cuvinte care nu se Incadreaza tocmai asa de usor In viata unuia s-au a altuia care fregventeaza o adunare sau alta.Acestea sunt cuvintele spuse;Versetul de aur pentru tine și mine. Ca eu si tu orcare am fi noi si la orce adunare sau biserica am participa este o conditie bine stabilita de Cuvantul lui Dumnezeu, anume; Sa aparti Domnului Hristos. Cu alte cuvinte; Dumnezeu sa fi lucrat nasterea din nou. Atunci da, te vei bucura de Intreaga Scriptura nu numai de acest verset cu promisiunile pe care le cuprinde. Versetu In prima instanta este adresat poporului Israelit.Iată, Eu sînt cu tine; Multe au fost promisiunule date de Dumnezeu acestui popor.Dar, e bine sa retinem ca au fost pamantesti.
         
         Daca ne Intoarcem la noi care suntem din aceasta dispensatiune a Harului,Il vom putea aplica numai In conditia decare am amintit. Adica, sa fi un suflet mantuit, un copil al lui Dumnezeu.Domnul Isus are ceva de spus pentru cei ai Lui pe care i-a dat Tatal.Ioan 6;44.Cu alte cuvinte, trebuie sa fie persoana orcare ar fi ea “atrasa de Dumnezeu la sursa de viata la Fiul Sau”Iata ce spune Domnul Isus cu privire la;Matei 28;20. Şi învăţaţi-i să păzească tot ce v-am poruncit. Şi iată că Eu sînt cu voi în toate zilele, pînă la sfîrşitul veacului. Dumnezeu vorbeste poporului Israelit la singular ca popor. Domnul Isus se adreseaza In dispensatiunea Harului,la plural cu Voi;Eu sînt cu voi. Cine sunt acestia voi?Am dat acel verset de mai sus.Ioan 6;44.unde citim ca;44. Nimeni nu poate veni la Mine, dacă nu-l atrage Tatăl, …..  Deci, fara niciun dubiu acestia sunt cei pe care Tatal i-a directat spuneam alta data la sursa de viata noua care se gaseste In  Fiul Sau.

         Cand Dumnezeu  a spus aceste cuvinte poporului pamantesc,a dat o garantie de protectie.Anume, ca Ii va duce In tara Canaan. Si i-a dus. Cu alte cuvinte, si-au terminat calatoria. Au ajuns la destinatie.Dumnezeu nu a zis; Iata Eu sunt cu voi si cu neamurile din prejur pe care le-am dat In mana voastra.Simplu El face referire si a zis; sunt cu voi... care sunteti poporul Meu pamantesc.Uite asa se Intampla si cu Promisiunea pe care o face Domnul Hristos alor Lui.Nu a spus ca va fi cu toti care se tineau dupa El si apoi Il paraseau.Este necesar sa Intelegem acest adevar ca sa nu cadem In gandirea pe care cei mai multi o au.Ca adica, Domnul Hristos este cu cei religiosi orcare ar fi ei.Avea sa spuna Mantuitorul aceste cuvinte memoriabile alor Lui;Ioan 13;1. Înainte de praznicul Paştelor, Isus, ca Cel care ştia că I-a sosit ceasul să plece din lumea aceasta la Tatăl şi fiindcă iubea pe ai Săi, cari erau în lume, i-a iubit pînă la capăt. Si o alta fagaduinta pe care Dumnezeu o da acestui popor pamantesc dar care este conditionata;te voi păzi pretutindeni pe unde vei merge, Conditionata dece? De ascultarea fata de poruncile Lui Dumnezeu.

         Cand ne Intoarcem la noi care spunem ca facem parte din Poporul Lui Ceresc,cum sa Incadram aceasta promisiune? La Individual pentru fiecare copil al Lui.  Luam noi seama unde mergem? ca Dumnezeu sa pastreze promisiunea? In cazul celor rascumparati este Domnul Isus.Ca Intrebare;Merge Domnul Isus cu noi pe unde mergem noi?Am adus In atentie aceste Intrebari ca o replica la ceia ce persoana aceia a scris;Versetul de aur pentru tine și mine. Intrebarea este adresata la modul personal. Respectivul spune ca versetul este bun de luat si deaplicat ;pentru tine și mine.As Indrazni sa spun ;Pentru tine ca sa fie orcare ai fi tu trebuie mai Intai sa fi nascut din nou ca sa Intri supt aceasta protectie a Domnului Hristos.Pentru mine, la fel trebuie sa I-mi fac o analiza sa vad daca ma Incadrez prin viata pecare o traiesc sa fiu protectat de Domnul Hristos. Nu poti vorbi In locul altuia.Fiecare se analizeaza si vede unde se gaseste cu ascultarea, cu umblarea lui In viata.

         Israelitii aveau sa fie dusi In Tara Cananului pamantesc. Dar noi cei rascumparati vom fi dusi In Cananul ceresc. Nu vad sa aiba dreptate cei care propaga “pierderea mantuiri” Ca cei rascumparati ar fi abandonati pe drum De Cel care i-a rascumparat cu pretul sangelui Sau.Pentru Israelitii era o tara pamanteasca pe care ei o primise dela Dumnezeu prin promisiune şi te voi aduce înapoi în ţara aceasta; Insusi expresia in tara aceasta face dovada ca,Israelitii aveau promisiunea facuta pentru Pamant.  Cand Domnul Isus spune;Ioan 16;10……. fiindcă Mă duc la Tatăl, …...Ioan 20;17……...şi spune-le că Mă sui la Tatăl Meu şi Tatăl vostru, Iata diferenta Intre Copiii lui Israel si Copiii lui Dumnezeu.Asa cum am spus, Israeliti erau adusi Int-o tara pamanteasca. Domnul Isus ia pe ai Lui In Casa Tatalui Sau.Si versetul se Incheie cu aceste cuvinte care cuprinde o alta promisiune pe care Dumnezeu a Implinit-o cu Israelitii si pe care o Implineste si cu cei rascumparati.

         Iata garantia de ne tagaduit, de ne pus la Indoiala.data de Dumnezeu Israelitilor si de Dumnezeul nostru prin Domnul Isus celor care sunt nascuti din nou.căci nu te voi părăsi, pînă nu voi împlini ce-ţi spun.“Dumnezeu ramane acelasi.Fie In trecut, prezent sau, viitor. Este un dubiu ca Dumnezeu a Implinit ce a promis? si ca ia dus In Canan pe acest popor Israelit? Avem istoria ca dovada de netagaduit.Este vreun dubiu sau Indoiala ca Dumnezeu va Implini si cu cei rascumparati ai Lui ce a promis prin Fiul Sau?El este un Dumnezeu care nu-si ia vorba Inapoi. Numeri 23;19. Dumnezeu nu este un om ca să mintă,Nici un fiu al omului, ca să-I pară rău.Ce a spus, oare nu va face?Ce a făgăduit oare, nu va împlini?As Indrazni sa spun ca, cei nascuti din nou, rascumparati desupt puterea celui rau, sa se relacseze cu privire daca vor ajunge sau nu In Casa Tatalui.

         Un verset care la modul literal se aplica Israelitilor iar la modul spiritual, duhovnicesc se aplica celor nascuti din nou.Iata ce are Domnul Isus de spus cu privire la rascumparati Lui. Matei25;34………«Veniţi binecuvîntaţii Tatălui Meu de moşteniţi Împărăţia, care v-a fost pregătită dela întemeierea lumii..Dupa ce a calauzit pe cei rascumparati ai Lui prin pustia acestei lumi, ca si pe Israeliti  In pustie ,Mantuitorul se va prezenta Inaintea Tatalui cu aceia pe care Tatal ia dat Fiului. Ca sa faca dovada ca nu a pierdut pe nici unul pe care ia dat, prin pustie, pe drumul spre Casa Tatalui..Ioan 18;9. A zis lucrul acesta ca să se împlinească vorba, pe care o spusese: „N-am pierdut pe niciunul din aceia, pe cari Mi i-ai dat.“ Versetul este In corelare, armonie cu;Ioan 6;44. Cate-va ganduri pe care le-am desprins din acest loc si pe care doresc sa le Impartasesc cu Fratii si Surorile mele de pretutindeni, care sunt sinceri, iubesc Cuvantul lui Dumnezeu Intradevar.

John Balarie

Los Angeles California!

Niciun comentariu: