duminică, 30 iulie 2017

Iacov 1;2. Fraţii mei, să priviţi ca o mare bucurie ............


f43bd-picture1bibliacutrandafir


Iacov 1;2. Fraţii mei, să priviţi ca o mare bucurie cînd treceţi prin felurite încercări,

         O tanara americanca credinciosa, din cand In cand I-mi aduce In atentie cate un verset pe care nu poate sa-l Inteleaga.Si negresit ma simt obligat sa Impartasesc cu tanara din Cuvantul lui Dumnezeu.De data aceasta a adus acest verset din Iacov.Si a mai adaogat si pe cel din versetul 2.Apoi, nu Intelege ce vea sa spuna Ap, Pavel In alt verset din Romani 5; 3.Si am stat de vorba ce ea In privinta acestor trei versete.Acum, am hotarat sa spun ceva mai In detaliu pe acest blog. Cu toate ca deja am mai scris cate ceva din acest loc.Ap, Iacov se adreseaza unor credinciosi care presupun ca erau derutati din pricina acestor necazuri care veneau In vietile lor.Am avut ocazia sa fiu Intrebat dece sufera si pocaiti daca sunt credinciosi? Poti da orce raspuns unei astfel de persoane ca nu te poate Intelege.

       Sunt multi, daca nu chiar cei mai multi, din asa zisi crestini care se revolta Inpotriva lui Dumnezeu In anumite circumstante prin care trec.Si cu toata revolta lor nu pot schimba nimic din ceia ce Dumnezeu Ingaduie sa vina In viata lor.Am ajuns sa Inteleg ca nimic din viata unui Copil al lui Dumnezeu nu este la Intamplare. Fie ele necazuri si dece nu si bucuri.Tatal nostru stie cate necazuri sa Ingaduie In viata unui Copil al Lui. Dumnezeu are un scop bine determinat. Dar El, stie si cate bucuri sa-i dea. Sigur ca uneori nu corespund cu ce am vrea noi. Dar El, care ne cunoaste mult mai bine decat ne cunoastem noi Insine,Are ochiul Indreptat asupra noastra si stie ce avem nevoie. Spuneam In alta Imprejurare ca ; Viata noastra ca Copii ai Lui Dumnezeu o putem asemana cu un cake, sau cozonac,care are In el pus de gospodina mai multe Ingrediente. Dece? Tocmai sa-l faca bun si placut.

         Ei bine, tot asa este si viata noastra ca Copii ai Lui. El pune necazuri cat gaseste El de cuvinta.Dar si bucuri care fac si ele parte din ingredientele necesare unei vieti traita spre slava Lui Dumnezeu. Apoi, gospodina spuneam; Il pune In cuptor pentru un anumit timp. Tot asa si Tatal nostru dupa ce a pus In viata noastra Ingredientele necesare ne pune In cuptor unde stam cat gaseste El de cuvinta.Nici mai mult ca sa cadem de oboaseala sau In disperare, dar nici mai putin ca sa nu-si faca efectul coaceri.Apoi gospodina Il scoate si cei ai casei se bucura de bunatatea lui si aroma care o Imprastie.La fel suntem si noi cand suntem scosi din cuptorul care Is face lucrarea In viata noastra. Cei din jurul nostru se vor bucura de aroma pe care o vom raspandi dupa o astfel de coacere.Apostolul Iacov spune;Fraţii mei, să priviţi ca o mare bucurie,Ca copii ai lui Dumnezeu suntem chemati sa ducem, sa traim o viata plina de bucurii. Nu ne produce bucurie mai mult sa stim ca Dumnezeu s-a Indurat de noi si ne-a mantuit.

      Cuvantul ne vorbeste de “bucuria mantuiri”.Sigur, ca oameni, In structura aceasta fireasca am vrea sa ne bucuram numai de ceia ce ne place noua ca sa nu spun firi pamantesti.Dar versetul continua si ne arata cand sa ne bucuram.cînd treceţi prin felurite încercări,Viata pe care o traim aici pe pamant nu este lipsita de Incercari orcare ar fi ele.Unii dintre noi avem Incercari mai multe si mai dese care vin In viata noastra.Dar asta depinde de Dumnezeul nostru care asa cum am spus stie cat de multe sa Ingaduie si de cata durata.As Indrazni sa spun cu toata convingerea ca;Sa te bucuri In situatiile vieti cand treci prin Incercare este o”virtute” Virtute pe care orce Copil al lui Dumnezeu o poate avea In Domnul Hristos. Dece? Pentruca El este cu noi In toate situatiile vieti. Apoi Pavel care si el la randul lui trecuse prin perioade grele pe care nicunul din noi nu le-am expiermentat.

        El spune aceste cuvinte;Romani 8;37. Totuş în toate aceste lucruri noi sîntem mai mult decît biruitori, prin Acela care ne-a iubit.Parca ar vrea sa spuna Pavel; Nu suntem singuri, lasati prada acestor necazuri, Incercari.Ce erau pentru crestinii de atunci si cei de azi toate aceste lucruri? Nu cred ca voi gresi ca spun ca erau Incercarile prin care treceau credinciosi carora le scrie.Ap, Iacov,le numeste acestea Incercari.Iar Ap, Pavel le numeste lucruri.Si daca sunt Incercari Inteleg ca sunt temporale.Atat cat gaseste de cuvinta Dumnezeu Tatal nostru ne va tine In cuptorul dragostei Lui. Poate cineva va spune; Cum adica, cuptorul Il numiti ca ar fi al dragostei? Negresit ca da.Iata ce citim In privinta aceasta;Proverbe 13;24. Cine cruţă nuiaua, urăşte pe fiul său,dar cine-l iubeşte, îl pedepseşte îndată. -

        Apoi, Scriptura ne mai vorbeste de fii facuti din curvie.Cu alta ocazie am scris ceva cu privire la acesti fii care sunt lasati de capul lor.Cu alte cuvinte, nu are cine sa-i disciplineze.3. ca unii cari ştiţi că încercarea credinţei voastre lucrează răbdare.Iata ce scop au aceste necazuri de a ne pune credinta la Incercare (testare) Dumnezeu Tatal nostru ne vrea sa Invatam ce Inseamna rabdare. Adica, sa astepti pana cand El decide sa ridice disciplina dela noi.Poate sunt Fratii si Surori de ai mei care trec prin astfel de Incercari. Dorsec sa stie ca si eu am trecut prin astfel de Incercari.Ai asta pentruca El iubeste pe cel care l-a nascut din nou si e Copil al Lui. Nu Norul este care sta deasupra noastra ci Soarele neprihaniri care este Domnul Isus.In astfel de situatii este bine sa ne Indreptam privirea spre Scumpul nostru Mantuitor care simte cu noi si trage la jugul vieti nostre Impreuna cu noi.Apoi, tanara credinciosa americanca mi-a spus ca nu Intelege acest verset din Romani pe care il dau mai jos. Ce am putut desprinde din el.Romani 5; 3. Ba mai mult, ne bucurăm chiar şi în necazurile noastre; căci ştim că necazul aduce răbdare,

         Iata ca si Ap, Pavel are ceva de spus In privinta necazurilor prin care oricare din rascumparatiii Domnului Isus trec.Si Pavel ca si Iacov au avut parte de necazuri. Necazuri pe care Dumnezeu le-a Ingaduit In viata lor si care au lucrat Impreuna rabdare.Daca asa este, si asa este, ca sta scris.necazul aduce răbdare,Trebuie sa recunoastem sinceri ca fara acestea nu am avea timp de cercetare, sa vedem unde ne aflam. Cu alte cuvinte, sa  aplicam In viata noastra cercetarea si ca urmare a ei rabdarea.. Nu vine rabdarea fara aceste necazuri, situatii, pe care am vrea sa le  evitam.Dar asa cum am spus, Dumnezeu Tatal nostru stie dece avem nevoie si acesta este motivul de le Ingaduie In vietile noastre.Prin asta face dovada ca ne iubeste.Nu ne lasa de capul nostru ca pe copiii facuti din curvie.Avem motive sa-I multumim pentru aceasta grija pe care ne-o arata necontenit.Cate-va ganduri pe care din nou doresc sa le Impartasesc cu Fratii si Surorile mele sinceri,depretutindeni care iubesc Cuvantul lui Dumnezeu Intradevar.As dori sa spun ca; Atunci cand trecem prin astfel de situatii sa nu disperam ci mai degraba sa ne Indreptam spre Cuvantul Lui care ne da mangaiere si rabdarea necesara.
John Balarie

Los Angeles California

Niciun comentariu: