duminică, 18 februarie 2018

Ioan 10;10. Hotul nu vine decat sa fure, sa injunghie si sa prapadeasca........


f43bd-picture1bibliacutrandafir

Ioan 10;10. Hotul nu vine decat sa fure, sa injunghie si sa prapadeasca. Eu am venit ca oile sa aiba viata, si s-o aiba din belsug.
         Cvantul ne vorbeste In multe locuri de Hot. Dar care este caracterul unui Hot, sau cu ce se ocupa el?In continuarea versetului vom vedea si vom Intelege ce face acest Hot. Sunt doua categori de Hotii pe care i-am indentificat eu. Poate vor fi si altele care Fratiii le pot aduce In atentia. Dar pe mine personal ma intereseaza acestea doua.1) Hoti care se ocupa cu furatul la modul literal. Cu alte cuvinte, lucruri materiale.Apoi, 2) Un altfel de Hot de natura spirituala.Acesta este cel mai periculos Hot de care cei rascumparati trebuie sa se fereasca.Nu spun ca nu este o paguba cand Iti fura ceva un Hot.Eram copil si viata era foarte grea dupa cel de al doile razboi mondial. Apoi, imediat a venit si Foametea din 1947 care a facut ravagi.Si I-mi aduc aminte cum spuneau vecini ca le-a furat ba una ba alta din gospodaria lor. Am facut aceasta introducere la ce Inseamna caracterul unui Hot. Dar cand vine Hotul? Te anunta el? Iata o latura a caracterului unui Hot la care trebuie sa ne asteptam. Vine pe neasteptate.
          Daca la modul literal Hotul vine pe neasteptate.la cel spiritual nu are el un caracter diferit este la fel. Potrivit cu Cuvintele Domnului Hristos ne dam seama caamandoi Hoti au acelasi caracter.Dar, In Intelegerea mea, spun ca cel spiritual este mai periculos potrivit cu ce citim In Cuvant. Dar ce v-a fura acest Hot care se ocupa cu furatul celor spirituale? Cuvantul ne arata ca fura samanta buna cazuta In inima unui suflet.Fura aceasta Invatatura sanatoasa din samanta buna cazuta Intr-o inima dela cei care nu vegiaza. Iata dece este necesar ca cei rascumparati sa vegieze. Dece? Pentruca nu te astepti cand v-a veni Hotul. Ap, Pavel dar si Ap, Petru aduce In atentie pe Hot.Pentru ca voi insiva stiti foarte bine ca ziua Domnului va veni ca un hot noaptea. (1Tes.5:2) si  (2Pet.3:10). Amandoi Apostolii vorbesc de ziua Domnului. Care v-a veni pe neasteptate.Apostolii au legat acest caracter a unui Hot de a nu anunta venirea lui,cu Ziua Domnului care va lua prin suprinbere ca si un hot.
         Cu toate ca aceasta zi ca veni ca un hot,pentru cei rascumparati nu va fi ca un hot. Dece? Pentruca acestia asteapta acea zi sa apara din moment In moment.Asa dar,pe un Hot nu Il asteapta nimeni.Personal , Inteleg despre ziua Domnului In temenul;pe neasteptate sau supriza.Dar Ap,Pavel mentioneaza ceva important pentru cei rascumparati ai Domnului Hristos care-l asteapta pe Scumpul lor Mantuitor In ziua aceia. Pentru ei nu conteaza ca v-a veni In noaptea literala sau ziua.Ei sunt In asteptare.Iata ce spune el despre acea zi;1Tesaloniceni 5;4. Dar voi, fratilor, nu sunteti in intuneric, pentru ca ziua aceea sa va prinda ca un hot.Deci, Hotul vine numai noaptea si pentru cei care nu sunt ai Domnului Hristos.Are el un motiv bine determinat. Stie ca cei ai casei dorm si nu sunt vegietori. Dar pentru cei rascumparati ei ne mai fiind fii ai nopti,ei sunt treji In continu spiritual. Cu alte cuvinte, ei sunt In asteptarea Intalniri cu Domnul Hristos. Acesta este si motivul de ei nu Isi permita sa doarma, sau sa fie noapte In vietile lor.Vorbesc pe fond spiritual.
         Ceva ce ar trebui sa ne atraga atentie este ca Hotul In ambele cazuri nu se anunta cand vrea sa vina.Deaceia se si numeste Hot. Orcare va fi acest Hot,literal sau spiritual el va produce supriza si Inca de proporii. Cea mai mare supriza personal o vad ca v-a fi pentru cei care s-au chemet crestini si care li se va Inchide usa definitiv. Am mais spus cu alta ocazie despre cele zece fecioare ca cele ne chibzuite au ramas In Intuneric.Apoi, versetul continua sa relateze ce va face acest Hot. Fie cel litaral sau cel spiritual.sa injunghie si sa prapadeasca. Ce Inseamna sa Injungie? Intelegem sa produca moarte sau sa raneasca.La modul spiritual va Injungia, va omari dintre cei care nu sunt ai Domnului Hristos. Dece numai din aceia? Pentruca cei care sunt ai Domnului Hristos sunt ascunsi cu Mantuitorul lor In Dumnezeu;Coloseni 3;3. Caci voi ati murit, si viata voastra este ascunsa cu Hristos in Dumnezeu.Hotul la modul spiritual vine sa atace prin aceste lucruri pamantesti. Dar el se v-a izbi de niste oameni morti fireste fata de ce ofera lumea. Adica dezinteresati de aceste tentatii.Asa ca cel rau nu va avea niciun castig.
         Citim In acest verset ca; Dumnezeu nu ne-a lasat la discretia acestui Hot. El, Dumnezeu ne-a ascuns viata cea noua cu Domnul Hristos In Dumnezeu. Spuneam cu alta ocazie despre un sield, sau un scut de protectie care este pus la dispozitaia celor rascumparati de Dumnezeu.Apoi, Domnul Hristos aduce In atentie aceste cuvinte care descrie dece a venit El aici pe pamant;Eu am venit ca oile sa aiba viata,Domnul Isus face referire la viata spirituala din Dumnezeu.Cand Domnul Isus vorbeste de Oi trebuie sa tinem cont ca el face referire la; Oile Mele asa citim In mai multe locuri. Am sa dau numai cate-va din ele;Ioan 10;14-15.Eu sunt Pastorul cel bun. Eu Imi cunosc oile Mele, si ele Ma cunosc pe Mine, (Ioan.10:14) asa cum Ma cunoaste pe Mine Tatal si cum cunosc Eu pe Tatal; si Eu Imi dau viata pentru oile Mele. (Ioan.10:15);
         Despre alte oi Mantuitorul spune;Nun sunteti din oile Mele; Ioan 10;26 Dar voi nu credeti, pentru ca, dupa cum v-am spus, nu sunteti din oile Mele. Am retinut din cuvintele Domnului Hritos aceste cuvinte In mod deosebit. Eu Imi dau viata pentru oile Mele.Nu stiu cati dintre noi punem pret pe aceste cuvinte ale Mantuitorului. Aceste cuvinte definesc Mantuirea In esenta ei. Si mai avem si alte locuri care explicit ne arata scopul veniri Domnului Hristos pe pamant.Iata un loc;Efeseni 5;25 cand vorbeste Pavel despre Biserica vie.Am spus cu alta ocazie pe larg despre ce l-a determinat sa vina aici .Deci, este simplu de Inteles pentru cine a venit Bunul Pastor. Apoi, El spune despre oile Lui ca oile sa aiba viata. si s-o aiba din belsug.Si aici In aceste cuvinte dela urma vom sesiza ceva foarte important daca citim cu atentie anume; Domnul Isus spune ca, aceasta viata pe care o da el oilor Lui sa o aiba;din belsug.Ce Inseamna asta? Sa fie desvoltate armonios si sa creasca spre maturitate.
         Spuneam cu alta ocazie despre un copil care a fost nascut dar a fost alimentat necorespunzator si a ramas rahitic In cresterea lui.Asta la modul unei nasteri biologice. Fie ca a avut parinti irespobsabili care nu si-au dat interesul In cresterea copilului. Dar spiritual pe cei pe care i-a nascut Dumnezeu din nou,au fost Incredintati Domnului Hristos ca sursa de viata si de alimentatie. Este inadmisibil sa te numesti ca esti nascut din nou si sa fi rahitic, pipernicit, ne crescut.Iata ca poti avea viata dar nu si din belsug. La modul literal dar si spiritual.Spuneam cu alta ocazie ca ai viata dar esti imobilizat la pat si nu te poti misca sa te hranesti. Cu toate ca ai viata In tine. Nu te va ajuta la nimic.La fel este si spiritual.Un Copil al lui Dumnezeu este hranit de Cuvantul lui Dumnezeu ca sa creasca sanatos, robust, matur In final.Neglijam Cuvantul nu ne vom desvolta spre maturitate.Cate-va ganduri pe care doresc sa le Impartasesc din nou cu Fratii si Surorile mele sinceri depretutindeni, care iubesc Cuvantul Intradevar.
John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: