vineri, 9 februarie 2018

Ioan 6;37. Tot ce-Mi da Tatal va ajunge la Mine;................

f43bd-picture1bibliacutrandafir

Ioan 6;37. Tot ce-Mi da Tatal va ajunge la Mine; si pe cel ce vine la Mine, nu-l voi izgoni afara:
         Din acest verset, pe aceasta tema, de a ajunge la Domnul Isus, am mai scris cateceva cu alta ocazie. Dar pentruca am avut recent o discutie cu un frate  discutie In care mi-au fost aduse  Inainte cuvintele Domnului Isus.Cuvinte ,care spun asa;Marcu 8;34. M, the mApoi a chemat la El norodul impreuna cu ucenicii Sai si le-a zis: “Daca voieste cineva sa vina dupa Mine, sa se lepede de sine insusi, sa-si ia crucea si sa Ma urmeze.Vedem aici o conditie pe care o stabileste Domnul Isus. Conditie, care nu este daca vreau sau nu. Ete o porunca pe care Mantuitorul o adreseaza asa zisilor “doritori” de al urma. Am pus In gilimele pentrica nu este unul care sa vrea sa doreasca sa-L urmeze.Atunci, dece a spus Mantuitorul aceste cuvinte? Daca voieste cineva.Oamenii spun ca ei au venit la Hristos In termenul lor de gandire.Si mai mult ei ar vrea sa” vina” la Hristos cum spun ei dar In termenul lor. Adica cand vor ei si cum vor ei.
         Fratele spunea; uite frate ce spune Domnul Hristos; Daca voieste cineva. Si I-am spus ca da asa spune pentruca este scris.Dar va Intreb si eu; Cine sunt cei care voiesc si daca este cineva? Cuvantul ne arata ca nu e nimeni care sa-L caute pe Dumnezeu Romani 3;11. In cazul de fata sa vrea sa vina la Hristos.Sa nu scapam din vedere ca Domnul Isus facea aceasta propunere as numi-o la modul general.Dar Domnul Isus era destul de constient ca nu va veni, nu se v-a deslipi din multimea (gloata mare care-L urma), decat aceia care erau directati de Tatal. Deseori aduc In atentie acest verset pe care Il dau din nou ca referinta;Ioan 6;44. Nimeni nu poate veni la Mine, daca nu-l atrage Tatal, ….As dori sa aduc In atentie ca, Dumnezeu este singurul care ia initiativa de a duce un suflet sau altul la Fiul Sau. Spuneam alta data ca; Sursa de viata nu e decat In Domnul Isus.Ioan 1;4. In El era viata, si viata era lumina oamenilor.
         Ce sa mai spun ca? Omul oricare ar fi el este mort spiritual.Nu eu spun asa ceva ci asa gasim scris In Cuvant;Efeseni 2;1. Voi erati morti in greselile si in pacatele voastre. Si ca orcare mort nu poate veni la chemarea Domnului Hristos.Cu alte cuvinte, acest mort spiritual,nu are nici-o legatura cu viata, cu Dumnezeu.Cu alta ocazie am adus In atentie convorbirea Domnului Isus cu femeia Samariteanca la putul lui Iacov.Unde Domul Isus spune ca, Dumnezeu este Duh.Ioan 4;24. Dumnezeu este Duh; si cine se inchina Lui trebuie sa I se inchine in duh si in adevar.” Am spus si ruperea legaturi cu Dumnezeu cum s-a produs In Gradina Edenului. De atunci .Spuneam ca In decursul istoriei umane omul nu a mai avut nici-o legatura cu Dumnezeu.Dumnezeu a adus prin Fiul Sau acest proces Il numesc al nasteri din nouprin care si-a pus Duhul Lui In cel nascut din nou.
         Si acum da, este o laegatura de comunicare prin Domnul Isus cu Tatal. Fratele respectiv nu a mai spus nimic In fata acestor versete.Rezultatul citiri Cuvantului la repezeala sau fara interes ne poate duce la concluzii eronate.Tot ce-Mi da Tatal va ajunge la Mine; Am avut multe discutii cu diferiti din acestia care se numesc credinciosi. Unii din ei fiind intelectuali si care se considerau ca daca au scoala ceva mai multa decat fratii de rand stiu ,sau Inteleg Cuvantul mai bine.Am spus In nenumarate randuri ca; Daca un Frate sau o Sora vrea sa Inteleaga corect ceia ce vrea Dumnezeu sa ne spuna prin Cuvantul citit, trebuie sa putem sa facem armonizarea la ceia ce citim cu Intreg Cuvantul pe acel subiect care ne framanta.Sunt unii daca nu chiar cei mai multi care sustin, sa-mi fie Ingaduit sa spun, unele aberatii.Anume ca,Omul vine daca vrea si cand vra la Domnul Hristos sau zic ei la Dumnezeu.
         Acestia scapa sau ignora Cuvantul acesta din versetul de mai sus;Ioan 6;37. Spuneam cu alta ocazie ca, te poti numi crestin dar sa nu fi si Copil al lui Dumnezu.A fi Copil necesita aceasta interventie a lui Dumnezeu care te duce la sursa de viata la Fiul Sau. Cu alte cuvinte,te naste din nou. Nu prea circula aceste cuvintenascut din nou printre cei care se numesc ei crestini si chiar si pocaiti.Deseori aduc In atentie acele patru nasteri care sunt descrise In Ioan 1;13. Dar care cea autentica care duce la viata este cea din Dumnezeu.Domnul Isus face aici In acest verset o precizare care se ignora de cei mai multi.Tot ce-Mi da Tatal.Ce Intelegem noi prin aceste cuvinte? Ca adica, numai ce da Tatal v-a ajunge la Fiul Sau.Circula printre pocaiti aceasta expresie; Am venit la Hristos.Iata ca, numai ce da Tatal v-a ajunge la Domnul Hristos. Spun des de cum te adresezi Acestuia care te-a adus la viata. Asta numai In cazul ca ai fost fost adus la viata Intradevar.
         Hristos sau Domnul Hristos cum sa ne adresam Celui care a platit pretul rascumparari?.Iata In continuare ce citim In verset;Ce da Tatal va ajunge la Mine; Este o garantie ca cel care a fost destinat de Dumnezeu Tatal si asta din vesnicie, va ajunge la sursa de viata.Nu citim ca; Omul ar putea sa vina singur la Domnul Isus din propia lui initiativa sau dorinta. Dupa ce un suflet a fost adus la viata, ca fiinta vie spirituala Dumnezeu pune In el Dorinta si Infaptuire.Pentruca am atins dorinta si Infaptuirea,avem si In privinta aceasta explicatie pe care o da Cuvantul.Filipeni 2;13.Caci Dumnezeu este Acel care lucreaza in voi si va da,dupa placerea Lui, si vointa si Infaptuirea.Iata deci ca Intreaga initiativa de a mantui un suflet ii apartine In exclusivitate lui Dunezeu. Apoi, Domnul Isus continua cu aceasta garantie. Anume; Ca ce-i da Tatal El nu-l va respinge sau izgoni dela El.
         Sunt unii care amesteca sau Incurca cele patru nasteri   am amintit ceva mai sus din Ioan 1;13.Si acestia nu fac nici-o diferenta Intre cel nascut din Dumnezeu si ce naste firea sau omul.Ei avanseaza ideeia ca poti pierde mantuirea. Daca esti “nascut”din cele trei nasteri pe care le arata versetul la Inceput,, atunci da o poti piere acea mantuire imaginara decare te “bucuri”. Spun asta In termenul lor de gandire. Pentruca acestia nu au nici-o mantuire facuta de Domnul Hristos. Ei se perinda prin Adunari fara ca sa aiba o nastere autentica din Dumnezeu. Acesta este si motivul de se muta dintr-o adunare In alta ca si pasarile calatore.Ei nu l-au gasit pe Domnul Hristos. Daca erau dati de Tatal stateau locului unde este Domnul Hristos. In mijlocul celor doi sau trei care se aduna In numele Lui.Matei 18;20. Caci acolo unde sunt doi sau trei adunati in Numele Meu, sunt si Eu in mijlocul lor.”Dece este Mantuitorul In mijlocul lor? Pentruca sunt cei dati de Dumnezeu Tatal Lui.
         Iata ce spune Domnul Isus;39. Si voia Celui ce M-a trimis este sa nu pierd nimic din tot ce Mi-a dat El, Tatal ce a nascut din nou i-a dat Fiului spre ai aduce In Casa Tatalui.Spuneam alta data ca, nu va fi posibil ca Fiul sa se prezinte Inaintea Tatalui fara vreunul din cei pe care El Tatal, ia dat Lui. Asa dar, cei care nu aprofundeaza Cuvantul si ajung la ideei aberante ar trebui sa abandoneze o astfel de gandire ca; Se poate ca Domnul Isus sa se prezinte inaintea Tatalui fara vreunul din cei care au fost nascuti din nou.Confuzia pe care am vazut-o la cei mai multi cu care am avut tangenta este ca ei nu fac diferenta daca un suflet a fost nascut de Dumnezu sau din Dumnezeu.Cei mai multi spuneam cu alta ocazie ca; Ei considera ca sun credinciosi daca au pasit pragul unei Adunari. Dar In viata lor nu se vede caracterul unei finte noi.Cel ce este In Hristos este o faptura noua.2 Corinteni 5;17.
John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: