duminică, 23 iunie 2019

Ieremia 29;13. Mă veţi căuta, şi Mă veţi găsi, ..................

CANTAREA CANTARILOR 2;1.

SUNT UN TRANDAFIR DIN SARON….

f43bd-picture1bibliacutrandafir

Ieremia 29;13. Mă veţi căuta, şi Mă veţi găsi, dacă Mă veţi căuta cu toată inima.
       Ne puiem Intreba, unde sa-L caute Israelitii pe Dumnezeu? Sigur ca unii dintre noi am spune la Cortul Intalniri sau mai tarziu la Templu.Unde se gasea Cortul sau Templu?(Negresit aici pe pamant). Iata dece spun des ca;Israel avea o relatie, partasie, cu Dumnezeu la nivel pamantesc? Am putea noi sa adresam acest verset si noua sau celor de afara? Personal spun ca nu. Dece? Pentruca relatia noastra cu Dumnezeu este prin Fiul Sau. Cu atat mai mult cei de afara nu au nici-o partasie cu Dumnezeu.Nu ne putem adresa lui Dumnezeu decat prin Domnul Isus. Cei de afara nu se pot adresa pentruca ei sunt morti spiritual. Asa dar, ramane sa aiba acces numai cei rascumparati, cei nascuti din nou.Unde se gaseste Domnul Isus? La dreapta Tatalui In Cer. Iata deci ca, cei rascumparati nu pot lua acest verset ca multe altele, ca si Intreaga Scriptura la modul literal, ci spiritual.
       Sigur, ca celor mai multi nu le convine ceia ce spun. Dar ei pot pricepe ce este de natura fireasca ca si Israelitii de altadata.Mă veţi căuta, Asa erau Israelitii care Il cautau pe Dumnezeu numai cand erau In necazuri.In rest uitau cu desavarsire de Dumnezeul care i-a scos cu brat puternic din robia egipteana.Sigur, ca sunt si azi cei mai multi care Il cauta pe Dumnezeu In termeni lor si cand sunt In necazuri.Diferenta dintre cei din trecut Israelitii si cei din toate timpurile dela venirea Domnului Isus este mare si nici nu se poate face comparatie. Dece nu se poate? Pentruca In vechime nu se stia de moarte spirituala. Ca adica, Omul oricare ar fi el este mort spiritual. Iarasi simt nevoia sa scot In evidenta Pamantul si Cerul. Pamantul se ocupa cu ce este firesc carnal iar Cerul cu ce este spiritual, duhovnicesc.Daca ne uitam la cei din dispensatiunea Harului vom vedea ca; Omul mai Intai trebuie adus la viata din moarte spirituala.
       Am dat In  nenumarate randuri acest verset care ne arata ca; Omul a murit spiritual cand Dumnezeu si-a luat Duhul Lui din om. Iata locul unde citim;Geneza 6; 3. Atunci Domnul a zis: „Duhul Meu nu va rămînea pururea în om, căci şi omul nu este decît carne păcătoasă: Apoi, citim In Efeseni 2;1. Voi eraţi morţi în greşelile şi în păcatele voastre, Inseamna ca omul nu mai are Duhul lui Dumnezeu. Simplu, a rupt orce comuniune cu Dumnezeu. Cu toate ca am Intalnit si din acestia care au Intrebat;Ce este asta moarte spirituala de care spuneti? Si mai vorbeau prin adunari.Iata ca pentru Israeliti ei se limitau numai la ce este de natura pamanteasca, fireasca.Pentru noi cei din aceasta dispensatiune am sa aduc In atentie un loc unde putem vedea ca;Romani 3;11. Nu este nici unul care să aibă pricepere. Nu este nici unul care să caute pe Dumnezeu.Asa dar, Intelegem ca cei ce au ajuns sa capete viata vesnica au fost gasiti de Domnul Isus.Fapte 13; Şi toţi cei ce erau rînduiţi să capete viaţa vecinică, au crezut.
       Insusi Domnul Isus spune aceste cuvinte;Luca 19; 10. Pentrucă Fiul omului a venit să caute şi să mîntuiască ce era pierdut.“Asa cum am spus Israelitii nu stiau de moarte spirituala si deaceia li se spune de Proroc ca;Mă veţi căuta, Sigur cand ai nevoie de ajutor te uiti dupa sursa unde Il poti gasi. Pentru Israeliti, sursa era Dumnezeu Insusi care Ii scapase In nenumarate randuri de supt vrasmasii lor.Dar asa cum am spus mai des,ei sau Indepartat In nenumarate randuri  de Dumnezeu.Si acum Ieremia le spune ca Israelitii nu vor avea Incotro si Mă veţi căuta,Dar promisiunea lui Dumnezeu adusa lor prin Prorocul Ieremia este ca;şi Mă veţi găsi, Avem In Cuvant un loc care ne arata ca;Dumnezeu s-a lasat gasit chiar si de cei ce nu-L cautau.Isaia 10; 20. Şi Isaia merge cu îndrăzneala pînă acolo că zice: «Am fost găsit de ceice nu Mă căutau; ……Ce vrea sa spuna Prorocul prin aceste cuvinte pe care le aduce Inaintea Israelitilor?; Ca adica, nu aveti Incotro.
       Cu alte cuvinte, sunteti obligati sa Ma cautati din pricina Imprejurarilor prin care am sa va trec. Nu va fi nimeni care sa va poate veni In ajutor.Si asa cum am spus, ei Il vor gasi pentruca Dumnezeu se va lasa gasit. Nu odata le-a facut aceasta dovada pe parcursul istoriei lor zbuciumate ca Popor.Apoi, le pune si o conditie de care v-a depinde gasirea Lui. dacă Mă veţi căuta cu toată inima.Sigur, ca Dumnezeu, vroia ca inima acestui Popor sa fie Intreaga de partea Lui. Cuvantul ne arata ca Ii atentioneaza In nenumarate randuri prin aceste cuvinte;Exod 20; 3. Să nu ai alţi dumnezei afară de Mine. Si acum sa trecem putin si la noi care suntem Popor ceresc.Putem noi sa-L cautam pe Dumnezeu?  Personal Inteleg ca da. Nu ca sa fim mantuiti dar ca sa avem aceasta partasie continua cu Cel ce ne-a mantuit Ca Copii ai lui Dumnezeu trebuie sa ne Incadram In aceste cuvinte de mai jos.
       Chiar daca ele sunt din Vechiul Testament;Psalmul 27;8. Inima îmi zice din partea Ta:„Caută Faţa Mea!“Şi Faţa Ta, Doamne, o caut! Aici, nu se mai pune daca o cautam cu toata inima ca la Israeliti. Cei nascuti din nou au o inima noua care este toata In Intregime a Dumnezeului care ne-a nascut din nou.Cand vine vorba de mantuire, de aL cunoaste pe Dumnezeu, de a fi adusi la vita nu este unul care sa-l caute pe Dumneeu. Am dat mai sus versetul care ne arata acest adevar. Si Il mai pun Inca odata ca este crucial pentru a Intelege Mantuirea lui Dumneeu si cum o aplica El si cui.Romani 3;11. Nu este nici unul care să aibă pricepere. Nu este nici unul care să caute pe Dumnezeu. Cate-va ganduri pe care doresc sa le Impartasesc cu Fratii si Surorile mele sinceri de pretutindeni care iubesc Cuvantul li Dumnezeu Intradevar.
John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: