luni, 3 iunie 2019

Psalmul 95;1. Veniţi să cîntăm cu veselie Domnului,...............

CANTAREA CANTARILOR 2;1.

SUNT UN TRANDAFIR DIN SARON….

f43bd-picture1bibliacutrandafir

Psalmul 95;1. Veniţi să cîntăm cu veselie Domnului,şi să strigăm de bucurie către Stînca mîntuirii noastre.

       Nu ai cum sa canti cu bucurie, cu veselie,Domnului atat timp cat nu ai o partasie intima cu El.Pe dealta parte, atat timp cat nu traiesti intens mantuirea Domnului Hristos daca o ai.Cei mai multi se Insala singuri sau sunt inconstienti ca;A fi mantuit este o schimbare a vieti din temelie as zice. Defapt avem si In privinta aceasta un loc care ne arata diferenta dintre cele doua vieti. Cea veche si cea noua din Dumnezeu.2 Corinteni 5;17. Căci, dacă este cineva în Hristos, este o făptură (Sau: zidire.) nouă. Cele vechi s-au dus: iată că toate lucrurile s-au făcut noi. Apoi, daca esti In Domnul Isus,esti plin de aceasta veselie, bucurie, de care vorbeste Psalmistul. Da ,poti veni la adunare si poti canta dar din rutina. Inima ne fiind plina de veselie ca esti mantuit.Am vazut In viata mea cum ne strangeam Intrun loc sau altul pe unii care sa-mi fie Ingaduit sa spun mormaiau.

       Dar am avut ocazia sa vad si Fratii si Surori care Intradevar cantau cu veselie.Odata Intr-o Adunare le-am spus Fratilor si Surorilor sa cante cu glas tare sa nu mormaie.Unii canta,as Indrazni sa spun cu o intensitate rar Intalnita, din motivatia firi pamantesti.Fie sa impresioneze pe cei din jur ca au voce, fie ca vor sa iasa ei In evidenta.Oricum, Psalmistul are si altceva de spus cand venim la Casa Domnului.Psalmul 122;1. Mă bucur cînd mi se zice;„Haidem la Casa Domnului!“Iata deci, cand venim la Casa Domnului depinde cum venim sau dece venim. Venim din rutina sau trebuie sa spun ca sunt si unii care vin si produc dezordine Intre Fratii.Apoi, mai sunt si unii care vin din anumite motiv de interes. Si spuneam altadata nu rareori din Interese meschine. Spun asta pentruca mi-a fost dat sa vad asemenea persoane.Veniţi să cîntăm cu veselie Domnului,

       Iata ce le spune Psalmistulu celor care veneau, fregventau, Casa Domnului. Era si pe vremea aceia unii care veneau asa cum am spus din rutina. Acestia nu pot veni sa cante Domnului cu veselie, cu bucurie. Dece? Pentruca inima lor este preocupata de atitudini firesti. Interese firesti cum am spus.In Firea veche nu se gaseste acea veselie care sa te motiveze sa canti Domnului si Inca cu veselie. Asa cum am spus poti canta dar nu cu veselie cum poate si printre Israeliti se Intampla sa nu cante cu veselie. Nu In zadar Psalmistul aduce In atentie In mod special aceasta stare launtrica de veselie pe care oricine vine ar trebui sa o aiba.In Noul Testament, negresit daca esti al Domnului Hristos, pentruca unde sunt doi sau trei El este prezent.Matei 18;20. Căci acolo unde sînt doi sau trei adunaţi în1 Numele Meu, sînt şi Eu în mijlocul lor.“ O,daca sar tine cont de prezenta Mantuitorului altfel ar fi atmosfera In strangerile laolalta.

       Dar daca ne uitam la noi care suntem din aceasta dispensatiune a Harului, vom Intelege ca;Nu vor canta cu veselie, cu bucurie decat cei care traiesc intens aceasta lucrare divina dumnezeiasca a nasteri din nou, din Dumnezeu.Poate Psalmistul sesizase printre ei ca unii nu cantau cu veselie sau poate ca si printre noi chiar deloc.Am vazut si din acestia care nu cantau. Cu toate ca Intreaga adunare era preocupata sa cante si Inca cu veselie.Veniţi să cîntăm cu veselie Domnului, Nu poti sa impui nimanui sa cante si Inca cu veselie. Cand o inima a fost transformata si iubeste pe Domnul Isus, iese din ea acea veselie pe care o traieste intens din pricina mantuiri.Bucuria mantuiri motiveaza pe cel care a fost nascut din nou sa cante cu veselie.Dar iata ce mai spune Psalmistul sa faca credinciosi cu care se strangea.şi să strigăm de bucurie Sigur, a striga asta nu face neaparat dovada ca ai o inima plina de veselie.

       Dar asa era In vechime si Psalmistul Incerca sa-i motiveze.Strigatul In Israel a facut dovada ca;A pus pe vrasmasi pe fuga.Apoi, strigatul a facut rezonata si zidurile Ierihonului au cedat, au cazut.Iosua 6;20. Poporul a scos strigăte, şi preoţii au sunat din trîmbiţe. Cînd a auzit poporul sunetul trîmbiţei, a strigat tare, şi zidul s-a prăbuşit;...Daca ne Intoarcem putin la noi care suntem asa cum am spus din alta dispensatiune a Harului se pune Intrebarea; Ar trebui si noi sa strigam ca sa ne aratam veselia sau bucuria? Personal Inteleg din Cuvant ca; Israelitii aveau un alt stataut Inaintea lui Dumnezeu. Aveau un caracter pamantesc.Cu toate ca am vazut si din acestia prin unele Biserici ca aplica literal ceia ce Israelitii faceau In vechime.Am mai spus des ca;Israel avea o partasie sa o numesc asa pamantesca, fireasca cu Dumnezeu.Psalmistul spune In alt Psalm aceste cuvinte;Psalmul 108;1. Gata îmi este inima să cînte, Dumnezeule!

       Cat despre noi, cei nascuti di nou dinpotriva, suntem spirituali, duhovnicesti nu mai suntem pamantesti.Recent am avut un schimb de ganduri cu un frate cu privire la partasia pe care o au Copiii lui Dumnezeu Intre ei si Impreuna cu Dumnezeu prin Domnul Isus.  să strigăm de bucurie Unde sa strige acei credinciosi carora Psalmistul le scrie sau Ii Indeamna? Si le spune catre cine sunt ei chemati sa strige;către Stînca mîntuirii noastre. Cunoastem cine este Stanca Mantuiri. Este Domnul Isus.Iata ca si Psalmistul face o prorocie anticipata a Veniri Domnului Hristos, cand aduce In atentie Stanca mantuiri.In nimeni altul nu este Mantuire.;Fapte 4;12.  În nimeni altul nu este mîntuire: căci nu este supt cer nici un alt Nume dat oamenilor, în care trebuie să fim mîntuiţi.“Iata deci, ca si In vechime se cunostea de David despre Stanca Mantuiri.

       Iata ce mai spune Psalmistul despre Stanca;Psalmul 61;„Du-mă pe stînca pe care n-o pot ajunge, căci este prea înaltă pentru mine!Psalmistul recunoaste ca nu poate sa ajunga la Domnul Isus fara ca sa fie dus de Dumnezeu. Si In noul testament unde ne gasim noi cei rascumparati am fost dusi la Stanca veacurilor, a mantuiri, Domnul Isus. Iata cum citim In;Ioan 6;44.Nimeni nu poate veni la Mine, dacă nu-l atrage Tatăl, care M-a trimes; Sau as spune; daca nu Il duce Dumnezeu la Sursa de viata vesnica.As spune asa; Nimeni nu poate ajunge pe Stanca daca nu Il duce Dumnezeu.Cu toate ca am auzit pe unii care spuneau ca ei a venit la Hristos. Cu alte cuvinte, ei singuri au putut ajunge pe aceasta Stanca a veacurilor.Psalmistul mai sincer decat acestia recunoaste ca nu poate singur sa ajunga pe Stanca.Am spus des de sinceritatea de care ar trebui sa dam dovada cand abordam relatia noastra cu Domnul Hristos,sau cu ce citim din Cuvant.Si aceste ganduri doresc sa la Impartasesc cu Fratii si Surorile mele sinceri de [pretutindeni care iubesc Cuvantul lui Dumnezeu Intradevar.

John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: