miercuri, 10 iulie 2019

Psalmul 118;5. În mijlocul strîmtorării am chemat pe Domnul:.............

CANTAREA CANTARILOR 2;1.

SUNT UN TRANDAFIR DIN SARON….

f43bd-picture1bibliacutrandafir

Psalmul 118;5. În mijlocul strîmtorării am chemat pe Domnul:Domnul m-a ascultat şi m-a scos la larg.

       Din nou avem un verset din Vechiul Testament din acest Psalm.Spuneam alta data ca Pslmiii sunt niste prorocii. Noi toti care adancim Cuvantul lui Dumnezeu In citirea noastra zilnica, stim ca Pasalmii sunt prorocii.Si aratam atunci ca ne vorbesc despre Domnul Isus.Negresit ca ;Cuvantul dela Geneza si pana la Apocalipsa Il are In vedere pe Scumpul nostru Mantuitor.Apoi, fiecare Frate si Sora care citesc Cuvantul lui Dumnezeu cu atentie si interes cunosc ca Psalmii sunt prorocii asa cum am mentionat mai sus.Ce doresc sa spun este ca; Ne prinde si noua bine celor nascuti din nou din aceassta dispensatiune a Harului. Asa ca;Avem datoria sa platim atentie la tot ceia ce citim. Fie ca este din Vechiul sau Noul.Din toate versetele vom avea cate ceva de Invatat.Binteles daca suntem ai Domnului Isus.Sunt convins ca orice Copil al lui Dumnezeu trateaza Cuvantul  ca o hrana pentru sufletul lui indinspensabila.

       Apoi, este In structura Copilului cea noua din Dumnezeu care a capatata-o prin acest fenomen divin Il numesc al nasteri din nou.Dece este divin? Spuneam altadata ca; Cel ce o face aceasta nastere din nou,este Divin. Apoi, aduceam In atentie cele patru nasteri care ne sunt descrise In Ev, dupa Ioan cap 1,Versetul 13.Acestia care sunt nascuti din nou apeleaza la Dumnezeu ca la Tataal lor. Vedem ca si Psalmistul a apelat la Dumnezeu.Ce avem noi In plus decat Psalmistul este ca; Suntem Copii ai lui Dumnezeu cum ne arata Cuvantul nascuti din Dumnezeu.Apoi, noi ca Copii ai Lui Il putem chema fara nici-o retinere Tatal nostru. Si ca sa nu creiez  nici-o confuzie printre Fratii si Surorile mele am sa dau un loc unde vom putea vedea din cuvintele Domnului Isus ca; Dumnezeu este Tal celor pe care i-a nascut din nou.Ioan 20; 17. „Nu mă ţinea“, i-a zis Isus; „căci încă nu M-am suit la Tatăl Meu. Ci, du-te la fraţii Mei, şi spune-le că Mă sui la Tatăl Meu şi Tatăl vostru, la Dumnezeul Meu şi Dumnezeul vostru.“                                                                                                                                                                     
        Spuneam alta data ca; Tatl Israelitilor este Avraam asa citim In;Ev, Ioan 8;39. „Tatăl nostru“, I-au răspuns ei, „este Avraam“.......Acestea sunt cuvintele lor spuse cu Mandrie ca replica pentru Dumnul Isus In discutia pe care a avut-o cu ei.Daca Psalmistul avea Indrazneala sa mearga Inaintea lui Dumnezeu cu nevoile lui cu Incredere, noi cei rascumparati si mai mult vom putea merge cu nevoile noastre, cu ce ne apasa Inaintea Tatalui nostru.Daca va fi unul dintre noi care nu se va duce Inaintea lui Dumnezeu asta face dovada ca; Dumnezeu nu ne este si Tatl nostru. Poate parea curios pentru unii. Am stat de vorba cu cine-va si mi-a spus ca; Ce este asta sa te prezinti Inaintea lui Dumnezeu cu toate nimicurile?. Si ca replica i-am spus  printr-o asemanare cu un Copil care merge la tatal lui cu orice. Adica, si cu lucruri marunte care unii le numesc nimicuri dar si cu lucrurile majore. Si i-am spus ca; Tatal este plin de bucurie cand Copilul lui apeleaza pentru orice la el.Am cunoscut pe unii care au considerat nimicuri si au luat hotarare dela ei insusi.Si cand lucrurile sau Incurcat nu le-a convenit deloc.

       Recent am stat de vorba cu cineva despre alegera pe care o avem de facut Intr-o situatie sau alta. Si i-am spus ca; Eu personal In decursul anilor am spus lui Dumnezeu Tatal meu sa aleaga El pentru mine In situatia asta sau alta.. Pentruca El stie de ce am nevoie.Deseori ne schimbam mintea In ceia ce am ales.În mijlocul strîmtorării am chemat pe Domnul:Nu stim ce stramtorare va fi avut Psalmistul de nu a putut sa o rezolve personal. Sau s-a vazut neputincios ca nu o va putea rezolva. Sau va fi spus ca este cu mult mai bine sa-i rezolve Dumnezeu situatia prin care treca si o numeste el stramtorare.Putea sa cheme pe Intelepti lui dar a preferet  sa apeleze la Dumnezeul lui cu Incredere.Nu stiu cati dintre noi apelam la Dumnezeu. Nu am niciun dubiu ca cel care Intradevar este Copil al lui Dumnezeu se duce Inaintea Tatalui asa cum am spus mai sus chiar daca i se pare ca e nimic stramtorarea care Il apasa..

       Psalmistul nu a Incercat sa Isi rezolve stramtorarea prin care trecea el Insusi. Ce la determinat sa mearga Inainte lui Dumnezeu? Increderea In El.Poate sunt unii dintre noi care sovaim sa mergem In stramtorarile noastre la Tatal si Dumnezeul nostru.Asta din lipsa de Incredere.Si chiar as Indrazni sa spun si partasia pe care o avem nu este cea dorita de un adevarat Copil al Lui.Aceasta neancredere este generata de sovaiala din inima unora dintre noi.Apoi, Psalmistul aduce si Inaintea noastra receptivitatea, promptitudinea, cu care Dumnezeu a actionat.Sunt unii dintre asa numiti Pocaiti care spun; Eu stiu daca ma va ajuta? Acestia nu simt greutatea stramtorari.Si dau Inapoi de ai adresa cererea lui Dumnezeu.Asa cum am spus nu stim ce stramtorare sau ce fel de stramtorare avea Psalmistul. Spun ce fel; Pentruca sunt doua stramtorari de natura fizica si una de natura spirituala, sufleteasca. Daca la cea fizica te poate ajuta unul sau altul Intrun fel, la cea sufleteasca este singurul Dumnezeu care poate interveni.

       Iata dece ma face sa Inclin ca;Psalmistul avea una pe fond sufletesc pe care numai Dumnezeu putea sa Il ajute.Plin de bucurie as spune din cuvintele dela sfarsit ne lasa sa Intelegem ca acum era usurat In interiorul lui de acesta stramtorare,apasare, o numesc.Domnul m-a ascultat şi m-a scos la larg. Nu e nici unul din noi care sa nu avem stramtorare sufleteasca Intrun fel sau altul. Si Intrebarea este; Unde alergam ca sa fim scosi la loc larg? Adica, sa scapam de ea si sa ne bucuram din nou de partasie cu Dumnezeul nostru prin Domnul Isus.Care dintre noi am pune la Indoiala ca; Dumnezeu nu ne asculta?Poate fi un parinte indiferent de cererea copilului? Negresit ca nu. Sigur ca orice cerere trebuie sa fie In armonie cu voia lui Dumneeu.Sunt convns ca si Psalmistul avea In vedere acest loc larg ca intimitate cu Dumnezeul Lui.Cate-va ganduri cu privire la stramtorare si la loc larg. Pe care doresc din nou sa le Impartasesc cu Fratii si Surorile mele depretutindeni care sunt sinceri si iubesc Cuvantul lui Dumnezeu Intradevar.

John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: