marți, 6 august 2019

Evrei 11;32. Şi ce voi mai zice? Căci nu mi-ar ajunge vremea, .............


SUNT UN TRANDAFIR DIN SARON….

f43bd-picture1bibliacutrandafir

Evrei 11;32. Şi ce voi mai zice? Căci nu mi-ar ajunge vremea, dacă aş vrea să vorbesc de Ghedeon, de Barac, de Samson, de Ieftaie, de David, de Samuel şi de prooroci!        

 Eram tanar cand Fratele Cornelescu a facut o expunere mai In detaliu la acest capitol din Evrei 11.Si I-mi aduc aminte ca nu am scapat nici-o joie seara cand dansul se ocupa de acest capitol. A fost o perioada scurta ca; Autoritatile deatunci i-au luat din nou dreptul de a vorbi In Adunare.Oricum, a fost ca o mana pentru mine la varsta aceia tanara. Autorul acestei episole catre credinciosii dintre evrei spune aceste cuvinte printr-o Intrebare retorica;Şi ce voi mai zice?Avea multe de zis despre unii din Poporul evreu de care Dumnezeu se folosise, se Indurase.Personal din cate citesc si am opservat felul de cum este aceasta epistola catre evrei, Inclin sa spun ca autorul ei este Ap, Pavel.Poate se ridica o Intrebare cum mi-am pus-o si eu dealungul anilor de cand Dumnezeu s-a Indurat de mine.  Iata Intrebarea; Dece Duhul lui Dumnezeu nu i-a cuprins si numele acestuia cum a fost facut la toti Apostoli Inclusiv al lui Pavel In epistolele lui?

        Pentru mine am un singur raspuns In armonie cu Cuvantul scris al lui lui Dumnezeu.Ap, Pavel putem vedea din Cuvant ca a fost detestat de unii din asa zisi credinciosi din neamul lui evreiesc.El suptil a spus despre lege ca este buna dar ca; Nu ajuta decat sa arata pacatul si ca omul este neputincios de a o Implini.Galateni 3; 24. Astfel, Legea ne-a fost un îndrumător spre Hristos, ca să fim socotiţi neprihăniţi prin credinţă.Acesta este un loc care ne arata ca; Legea data In exclusivitate acestui Popor evreu prin Moise a fost temporala. Ea arata spre Domnul Hristos care avea Intrun sens sa o desfinteze, sa o anuleze. Odata cu venirea Lui. Cuvantul ne arta ca; In vechime era mijlocul de a fi socotit neprihanit prin aceasta Lege. Iata cum citim In;Filipeni 3; 9. şi să fiu găsit în El, (nu avînd o neprihănire a mea, pe care mi-o dă Legea,) ci aceea care se capătă prin credinţa în Hristos, neprihănirea, pe care o dă Dumnezeu, prin credinţă. Si multe alte locuri care Pavel as Indrazni sa spun ca contesta Legea In favoarea Domnului Hristos.

        Asa cum am spus avea sa spuna mult mai mult despre acestia pe care Ii cuprinde Cuvantul aici din Vechiul Testament.Dar Apostolul s-a rezumat doar sa le mentioneze numele acestora. Ca evrei ei stiau cum au trait acestia  din vechime. Si continua el sa spuna ca; Căci nu mi-ar ajunge vremea, Sau timpul sa le faca o caracterizare la fiecare din ei In amanuntit.Apostolul se vede ca nu a vorbit de acestia pe care i-a mentionat . Le va fi vorbit de multe altele care sa-i apropie de Domnul Isus. Negresit cu referinta la Domnul Isus din Vechiul Testament, unde si Prorocii l-au vazut de departe anticipat pe Domnul Isus ca avea sa vina. Si continua versetul de ai aduce In atentie pe acesti eroi ai credintei cum Ii numeste Cuvantul. de Ghedeon, de Barac, de Samson, de Ieftaie, de David, de Samuel şi de prooroci! Am spus mai sus ca;Ap pavel era detestat de cei din neamul lui. dar si azi. Am Intalnit pe unul care spunea ca; Daca este vorba sa asculte cuvintele Domnului Isus si ale Lui Pavel, el le ia de bune pe cele ale Domnului Hristos. Nu stia saracul de el ca oricar dintre Apostoli nu vorbeau dela ei. Poate nu a citit ce le spunea Domnul Isus Inainte de plecare la Tatal Lui.

        Iata ce le spune;Ioan 16; 14. El Mă va proslăvi, pentrucă va lua din ce este al Meu, şi vă va descoperi. Deci bietul om care nu stia ca;Pavel nu va vorbi dela el ci Ii va descoperi Duhul sfant sau al adevarului care lua din ce este al Domnului Isus. Dar asta e cand apreciem mai mult ce spune unul sau altul.Prima data este adus In atentie Ghedeon Noi toti care citim Cuvantul In mod regulat si la rand stim cine este Gedeon.Uite cum citim despre acest om pe care Dumnezeu la ales sa izbaveasca Poporul de idolatrie;Judecatori 6;39. Ghedeon a zis lui Dumnezeu: „Să nu Te aprinzi de mînie împotriva mea, şi nu voi mai vorbi decît de data aceasta. Aş vrea numai să mai fac o încercare cu lîna: numai lîna să rămînă uscată, şi tot pămîntul să se acopere cu rouă. Stim ca era la a doua Incercare.Gedeon l-a pus pe Dumnezeu la Incercare. Gandesc ca a pus la Indoiala credinciosia lui Dumnezeu.

        Am avut o discutie cu o persoana tanara pe marginea acestui episod cu lana uda si uscata.El mi-a reprosat ca dece spun ca sa nu-L punem pe Dumnezeu la Incercare ca;El a facut-o de doua ori In aceiasi zi cu aceiasi cerere pe care a adus-o. Si ia raspuns de fiecare data afirmativ.I-am spus ca da dovada de lipsa de Incredere ca daca ti-a raspuns odata dece l-ai mai ispitit a doua oare. Oricum, noi suntem In Noul Testament si Il chemam pe Dumnezeu Tatal nostru.Si un Copil nu Il pune la Incercare ci crede totul, nadajduieste totul dela tatal sau. Al doilea personaji este;Barac,Judecatori 4;9. Ea(Debora) a răspuns: „Voi merge cu tine; dar nu vei avea slavă în calea pe care mergi, căci Domnul va da pe Sisera în mînile unei femei“. Şi Debora s-a sculat, şi s-a dus cu Barac la Chedeş Barac a avut nevoie sa se Increada In Debora Nu In Dumnezeu. Si totusi el si-a revenit si a fost cuprins In randul eroilor credintei.Samson, Citim despre acesta In;Judecatori 14;1. Samson s-a pogorît la Timna, şi a văzut acolo o femeie din fetele Filistenilor. 2.;........El a spus parintilor; luaţi-mi-o acum de nevastă“.Iata ca nici Samson nu s-a Indreptat catre Dumnezeu cu dorinta lui. Si totusi Scriptura Il trece In randul eroilor credintei.

        Un altul este;Ieftaie,Despre Ieftaie am scris mai demult cand el a facut o juruinta Domnului ca v-a aduce pe Fica lui jerfa Domnului. Si spuneam atunci ca aceasta jerfa nu a fost o ardere de tot.Ieftaie a Inchinat-o Domnului. Cu toate ca s-a gasit cineva sa spuna dintr-o predica a uni oarecare ca a adus-o ca ardere de tot. Dumnezeu a dat porunca sa nu Isi treaca Israel Fii si Ficele prin foc cum fac cei ai lui Moloh. Ce Inseamna sa nu citesti Cuvantul armonizat, sau sa te repezi cu explicatie ne fondata.Iata cum citim de porunca Domnului data Israelitilor.Levetic 18;21. Să nu dai pe nici unul din copiii tăi ca să fie adus jertfă lui Moloh, şi să nu pîngăreşti Numele Dumnezeului tău. Eu sînt Domnul.Iafeta era un slujitor al Domnului. Si el a fost cuprins In randul eroilor credintei.Daca facea acest lucru Impotriva porunci lui Dumnezeu personal Inteleg nu Isi mai avea locul aici ca erou al credintei.Cunoastem si istoria lui David de decadere morala dar si plangerea pacatului.Dumnezeu l-a reabilitat si spune despre el ca;. Fapte 13;22. apoi l-a înlăturat, şi le-a ridicat împărat pe David, despre care a mărturisit astfel: „Am găsit pe David, fiul lui Iese, om după inima Mea, care va împlini toate voile Mele.“

        Si ultimul care este adus In atentie este; Samuel. 1 amuel 2; 18. Samuel făcea slujba înaintea Domnului; şi copilul acesta era îmbrăcat cu un efod de in. Cunoastem cum Dumnezeu la chemat si el fiind copil s-a dus la Preotul Eli ca sa-i spuna ca nu Intelegea fiind copil.Dar Cuvantul Ii aduce In atentie si pe Prorocii Acestia aveau o partasie cu Dumnezeu. Pe ei Ii folosea Dumnezeu sa spuna poporului ceia ce Dumnezeu vroia dela ei. Si pe Imparati ne arat cuvantul ca Prorocii se Infatisau Inaintea lor cu mesaji dela Dumnezeu.Am Incercat sa spun cate-va cuvinte de fiecare sa putem vedea ca; Si noi ;la randul nostru putem sa ne Indepartam de voia lui Dumnezeu. Dar daca am fost nascuti din nou, atunci Dumnezeu ne aduce din nou la partasia cu El. Dispune de mijloace cum am putea vedea la Samson.Aceste mijloace am mai spus si alta data sta la Indemana lui Dumnezeu pentru a disciplina pe Copili Lui.

John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: