marți, 13 august 2019

Marcu 11;25. Şi, cînd staţi în picioare de vă rugaţi, să iertaţi orice aveţi împotriva cuiva, .....

CANTAREA CANTARILOR 2;1.

SUNT UN TRANDAFIR DIN SARON….

f43bd-picture1bibliacutrandafir

Marcu 11;25. Şi, cînd staţi în picioare de vă rugaţi, să iertaţi orice aveţi împotriva cuiva, pentruca şi Tatăl vostru care este în ceruri, să vă ierte greşelile voastre. 

        Cu ceva timp In urma am mai scris cate-va ganduri din acest verset.Toti crestinii folosesc Rugaciunea ca mijloc de apropiere de Dumnezeu,de comunicare. Si mai mult, de  acere lui Dumnezeu Intr-o situatie sau alta sa Intervina  sa ne ajute.Si nu e rau ca asa suntem Indemnati de Domnul Isus care ne-a lasat un exemplu al Lui personal.Dar nu stiu cati dintre noi platim atentie la ceia ce citim In Cuvant. Nu numai cu privire la rugaciune ci la toate aspectele vieti noastre de credinciosi. Iata ce a cuprins Evangelistul Marcu din umblara lui cu Domnul Isus; Şi, cînd staţi în picioare de vă rugaţi, Am mai scris cate ceva din acest verset. Dar pentruca relatia Intre doi credinciosi pe care Ii cunosc bine persista Intr-o stare negativa si de ne iertare, am zis ca este bine sa mai aduc In atentie cate-va ganduri din acest verset care ne pune In fata o conditie pe care nu o putem ignora. Cu toate ca sunt unii printre noi care as zice cu toata temera ca; Ignora Cuvantul cu desavarsire chiar daca citesc In El.

        Ce vreau sa spun cu acesta? Nu aplica ceia ce citeste Din Cuvant In viata lor. Iata acest verset care personal mi se pare de o importanta majora pentru cei care pretind ca sunt crestini si Inca spun ca apartin Domnului Isus.Versetul Incepe cu aceste cuvinte;cînd staţi în picioare. Am Intalnit unii care Isi aduceau fel de fel de scuze cand In relatia lor cu un Frate sau altul aparea In viata lor acest pacat printrun duh de neiertare care se amageau singuri ca In starea In care se gasesc sunt destul de bine. Sunt unii care aduc chiar si cate un verset In sprijinul atitudini lor pe care o au.Ar putea sa spuna unii din acestia; Bine, daca Cuvantul specifica cand stau In picioare am sa ma asez pe genunchi . Si uite asa se scutesc zic ei de aceasta conditie pe care Dumnezeu o pune Inaintea credinciosilor.

        Dar la Dumnezeu lucrurile nu merg asa cum ar gandi unii dintre noi.Acesta este un Imperativ pe care Dumnezeu Il cuprinde In Cuvant. Cu alte cuvinte, nu este daca vreau sau nu sau, cand vreau eu.Rugaciunea ne este de folos si de mare importanta In viata noastra. Ea ne sustine cand trecem prin situatii dificile din viata. Si mai mult este singurul mijloc de a comunica cu Dumnezeul nostru pe care cei nascuti din nou Il pot chema fara nici-o retinere Tatal lor. Spuneam cu alta ocazie ca nu Intotdeauna avem oportunitatea de a sta pe genunchi. A sta In picioare Personal Inteleg ca avem posibilitatea sa ne rugam tot timpul si oriunde. Sau ne Incetat cum citim In;1 Tesaloniceni 5; 17. Rugaţi-vă neîncetat. Intrebarea pe care mi-o pun mie personal este; Cum as putea sa stau In picioare sau pe genunchi atata timp cat eu sunt posedat de acest duh de ne iertare? Ce sa mai spun de rugaciunea ne Incetata? Asta presupune o partasie cu Dumnezeu prin Domnul Isus continu ca sa pot sa ma rog neIncetat.

        Asa cum am spus nu este necesar sa stai In picioare sau pe genunchi. Secretul rugaciuni este aceasta partasie continua cu Cel pe care Il chemam Tatal nostru..Si iata ce spune versetul In continuare. Cuvinte care trebuie facut efort si sa le punem la inima.să iertaţi orice aveţi împotriva cuiva,Cum sa poti ierta si mai ales Inpotriva oricui cand esti posedat de acest duh al neiertari? Si daca Dumnezeu ne-ar tine la distanta,pentru acest duh de neiertare nu sunt convins ca ne convine. Sau daca ar trece la disciplinare.Cuvantul ne arata In nenumarate locuri ca;Dumnezeu este plin de Indurare si iertator.Nemia 9;17….. Dar Tu, Tu eşti un Dumnezeu gata să ierţi, îndurător şi milostiv, încet la mînie şi bogat în bunătate….. Ce suntem noi care pretindem ca apartinem Domnului Isus sa fim posedati de acest duh al ne iertari?

        De un duh de neiertare, de resentimente Inpotriva Fratelui? Am adus In atentie; Inpotriva Fratelui.  versetul spune aveţi împotriva cuiva;Nu are importanta cine este persoana care o consideri ca ti-a facut o nedreptate. Datoria unuia care se crede ca este un Copil al lui Dumnezeu este sa ierte.Daca Dumnezeu s-ar uita la noi, la viata pe care o traim si sunt convins ca ;Nu este unul dintre noi care sa spuna ca nu avem greseli.Scapam din vedere ca; Noi ca rascumparati ai Lui trim datorita iertari Lui.Insusi Domnul Isus pe cruce cere Tatalui sa nu le tina In seama, sa ierte atitudinea acelora care l-au rastignit.Dar sunt printre noi asa cum am adus In atentie pe Cel care este stapanit de duhul acesta de neiertare.care ignora Cuvantul cu desavarsire pentruca şi Tatăl vostru care este în ceruri,ce sa faca Tatal nostru care este In ceruri? Citim ca sa ne ierte si El noua.

        Daca avem curajul, Indrazneala, sa Il numim Tatal nostru pe Dumnezeu care este In ceruri si se uita peste Fii oamenilor si peste noi,Indraznim noi sa-I cerem sa ne ierte atat timp cat noi suntem ne iertatori?Uite o Intrebare capitala. Si daca suntem sinceri sa ne analizam, ne-ar pieri acest resentiment care vine dintrun duh de neiertare.Psalmul 14;2. Domnul Se uită dela înălţimea cerurilor peste fiii oamenilor,.....So Ps, 53;2.Iata deci, ca nu-I scapa nimic lui Dumnezeu. Si daca suntem ignoranti vom plati un pret.să vă ierte greşelile voastre. Cu alte cuvinte, versetul aduce In atentie ce am spus ceva mai sus adica; Ca nu este niciunul dintre noi ca sa nu gresim. Dar remiediul, antidodul greseli este iertarea.Ce am spune noi daca nu ne-ar ierta Dumnezeu? Am mai avea noi partasie cu Domnul Isus ? Ne-am bucura noi de Mantuirea lui Dumnezeu? Nimic Intinat nu v-a intra acolo In Casa Tatalui.As dori sa fac o precizare pe care personal am pus-o de anii buni la inima. Adica; Merita sa tin resentiment Impotriva cui-va sau In ultima instanta a Fratelui meu pentru care a murit Domnul Isus? Si mi-am dat singur acest raspuns. As fi un om iesponsabil daca In inima mea as lasa acest duh de neiertare sa-mi conduca viata. Ca In final sa ma trezesc la o usa Inchisa.

        Cu cata seriozitate trebuie tratat Cuvantul lui Dumnezeu ca sa putem avea o partasie ne Intrerupta In relatia noastra ca Copii ai Lui. Sa nu ne fie rusine cand stam In picioare sau pe genunchi sa venim Inaintea lui Dumnezeu cu nevoile noastre.Sunt printre noi si unii care Isi gasesc scuze la greserile lor. Ei bine, acestia nici-o data nu se vor bucura de o partasie, de o intimitate cu Dumnezeu.Chiar daca se numesc crestini si fregventeaza de ani buni o Adunare sau Biserica. Un Copil al lui Dumnezeu este sensitiv la ceia ce citeste In Cuvant. El nu trece cu vederea sa Isi tolereze In viata anumite situatii pe care Cuvantul nu le Ingaduie.Se analizeaza si se vede unde se gaseste In ascultare de Dumnezeu.Apoi, este Duhul Sfant care poate sa Indrepte atentia celor care intra In contradictie cu Cuvantul pe care Il citeste.Am dorit sa spun cate ceva din partasia celor credinciosi cu Dumnezeu. Fie ca stam In picioare sau pe genunchi suntem chemati sa Iertam orcui si orice.

John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: