luni, 4 noiembrie 2019

Evrei 11; 16. Dar doreau o patrie mai bună,..............

Evrei 11; 16. Dar doreau o patrie mai bună, adică o patrie cerească. De aceea lui Dumnezeu nu-I este ruşine să Se numească Dumnezeul lor, căci le-a pregătit o cetate.

CANTAREA CANTARILOR 2;1.

SUNT UN TRANDAFIR DIN SARON….

f43bd-picture1bibliacutrandafir

        Cine erau acestia care doreau o patrie mai buna si pe care Ii aduce Inaintea noastra Cuvantul? Inteleg ca nu se refera la o patrie tot pamanteasca cum o doreau Israelitii sa ajunga In Canan. Acestia erau cei rascumparati ai Domnului Isus care nu Isi mai gaseau locul pe pamanat. In orice tara de pe pamant sunt si bune si mai putin bune. Asa ca acestia doreau o Tara care sa le ofere o odihna vesnica. Erau obositi ca orce Copil al lui Dumnezeu de aceasta calatorie prin lumea aceasta.Sau, as Indrazni sa spun ca nu se mai simteau aici In largul lor cum se simt cei mai multi din asa zisii crestini.Patrie oricat ai cautau-o aici nu o vei gasi cum este cea din cre.Dar doreau o patrie mai bună,Nu voi gresi daca am sa pun aceasta Intrebare pentru Fratii si Surorile mele care sunt copii ai lui Dumnezeu. Dorim si noi ca primii crestini aceasta patrie mai buna? Indiferent unde   ne-am afla In ce tara de pe acest pamant Unii dintre noi care au plecat departe din Romania pe alte meleaguri Indepartate au plecat pentru trai mai bun pamantesc. Fiecare se stie ce motivatie a avut la vremea aceia.

        Personal am avut motivatia de a-mi creste Copii In Invatatura Bibliei. Aceste cuvinte le-am spus colonelului care ma interoga la comisis guvernamentala. Am adus acestea In atentie ca un prileji de cercetare pentru Fratii si Surorile mele care la randul lor au cautat un loc, o Tara.Putini dintre noi am avut In vedere Libertatea de a ne creste coiii In Invatatura Bibliei. Nu am auzit pe nici unul dintre cei pe care Ii cunosc sa-mi spuna asa.Oricum, Iata- ne aici dupa anii buni si ridic din nou aceasta Intrebare;Am avut noi In minte aceasta Patrie crereasca? Ca dupa aceasta Patrie se uitau acestia care sunt descrisi de Cuvant.Unii dintre noi care au venit tot intr-o patrie pamantesca si-au pierdut copii sau dus In lume. Acesti Crestini din primele veacuri nu erau interesati de o alta patrie pamanteasca indiferent ce le-ar fi oferit ea. Nu avea si nu are Pamantul ce sa ofere mai mult si mai bine decat Cerul. De dimineata am citit cate-va versete unde,Ucenicii Ii spune Invatatorului ca;Noi am lasat totul si te-am urmat ce rasplata vom avea? Matei 10;27. Atunci Petru a luat cuvîntul şi I-a zis: „Iată că noi am lăsat tot, şi Te-am urmat; ce răsplată vom avea?“

        Si Ucenicii erau tot firesti si se uitau dupa beneficii pamantesti si imediate.. Dar, dupa primirea Duhului Sfant Intreaga viata le-a fost schimbata. Asteptau acum reantoarcerea Mantuitorului sa-i duca In Patria de sus de pe care ei se uitau.Aceasta Patrie se gasea In Casa Tatalui.Sigur, acestia au trecut prin perioade grele de persecutii. Cunoastem ca Istoria ne relateaza cate ceva din suferintele Fratiilor nostri  din nainte premergatori. Azi In mare parte aceste suferinte nu mai sunt.Sunt Inca anumite locuri unde Inca Fratiii si Surorile nostri In Domnul Hristos Inca sufar.Sunt profund convins ca acestia doresc mult mai mult aceasta Patrie mai buna Dar doreau o patrie mai bună, decat o doresc unii dintre noi care si-au Infipt radacinile adanc In noua patrie pamanteasca pe care si-au dorit-o.Si uite dupa ce fel de Patrie se uitau acestia:adică o patrie cerească.

        Cine ar putea compara Cerul cu Pamantul? Domnul Isus le-a promis Ucenicilor ca vor sta Impreuna cu El In Cer. Este greu In aceasta fire veche sa te relaxezi In anticiparea promisiunilor Domnului Isus. Dar cei ce Il iubesc Intradevar nu li se pare greu sa astepte cu bucurie aceste promisiuni anticipate de Scumpul nostru Mantuitor.adică o patrie cerească. Aceasta Patrie cereasca nu este dorita, asteptata, decat de cei care sunt nascuti din nou , din Dumnezeu. Vezi Ioan 1;13.. Adica, ei nu mai sunt pamantesti cu toate ca traiesc Inca pe pamant.Preocuparile lor sunt duhovnicesti, ceresti de aici de pe papamant In asteptarea Intalniri cu Scumpul lor Mantuitor. De aceea lui Dumnezeu nu-I este ruşine să Se numească Dumnezeul lor,Iata ce precizare face Cuvantul din partea lui Dumnezeu.

        El Ii asteapta sa ajunga la El In aceasta Patrie cereasca.Credinta Ii Umple pe acestia care sunt In cautarea acestei Patrii ceresti de energia necesara sufleteasca ca sa poata sa calatoreasca spre aceasta patrie plini de nadejde ca vor ajunge acolo unde Dumnezeul lor Ii asteapta.Care dintre Copii Lui nu stiu ca sunt asteptati de Domnul Isus? Dar decizia o ia Dumnezeu Tatal cand Fiul va veni sa Isi ia Mireasa. Nu sa o rapeasca. Ca este a Lui a platit pretul pentru rascumpararea ei. Am scris cu alta ocazie cate-va ganduri cu privire la diferenta dintre ;Cumparat si rascumparat.Iata dece am avut o discutie cu mai multi credinciosi ca ;Personal nu sunt de accord cu acest termen de ; A o rapi. Rapesti ceia ce nu este al tau, nu Iti apartine.Deci, fara stirea celui caruia Ii apartine.Subiectul acesta este minunat la care Fratii si Surorile mele pot medita si Il pot desvolta poate ceva mai pe larg, In detaliu.

         Si am gasit ca este scris ca vor fi culesi, adunati, nu rapiti.Matei 24; 31. El va trimete pe îngerii Săi cu trîmbiţa răsunătoare, şi vor aduna pe aleşii Lui din cele patru vînturi, dela o margine a cerurilor pînă la cealaltă..Cum sa-i fie rusine din moment ce si-a dat Fiul ca drept de a o rascumpara pe aceasta mireasa pe care Tatal i-a promis-o Fiului. Spuneam alta data ca; Citim In Cartea Apocalipsa de acea nunta grandioasa o numesc pe care Tatal o va face Fiului la primirea celor rascumparati care Ii va fi Sotie.Asa citim In;Apocalipsa 19;Iată  7. Să ne bucurăm, să ne veselim, şi să-I dăm slavă! Căci a venit nunta Mielului; soţia Lui s-a pregătit,. Iata dar, dece nu poate sa Ii fie rusine de toti acestia care sunt In cautarea unei cetati vesnice; căci le-a pregătit o cetate.Spunea Domnul Isus ucenicilor Lui si noua azi ca;In Casa Tatlui Sau sunt multe locasuri’asa citim In’Ioan 14;2. În casa Tatălui Meu sînt multe locaşuri…….Cu alte cuvinte, In acea Cetate pregatita se gasesc aceste locasuri pentru fiecare rascumparat al Lui.

        Am o Intrebare care mi-o pun mie In primul rand si In ultima instanta celor care se numesc Copii ai lui Dumnezeu. Suntem noi animati de a ajunge In acea cetate vesnica cum erau acestia pe care Cuvantul ii aduce In atentie? Daca da, atunci Intradevar putem sa recunoastem In noi acest semn dinstictiv ca suntem nascuti din nou, ca suntem din Dumnezeu,ca suntem si noi In cautarea acestei cetati vesnice. Deaceia El spune ca nu Ii este rusine sa ne numeasca Dumnezeul Lor, al nostru.1 Ioan 5;19. Ştim că sîntem din Dumnezeu şi că toată lumea zace în cel rău. Dar nici Domnului Isus nu i-a fost rusine sa ne numeasca Fratii ai lui;Asa le-a spus Femeilor dupa Inviere sa se duca sa le spuna Fratilor Lui….Sau un alt loc;Evrei 2;11…...De aceea, Lui nu-I este ruşine să-i numească „fraţi“,Cate-va ganduri desprinse din acest verset minunat care sa ne fie un prileji de analiza sa vedem daca si noi suntem In cautarea acestei cetati vesnice. Aceste ganduri doresc sa le Impartasesc cu Fratii si Surorile mele de pretutindeni care sunt sinceri si iubesc Cuvantul lui Dumnezeu Intradevar.

John Balarie
Los Angeles California

Niciun comentariu: