marți, 26 noiembrie 2019

Psalmul 5;12. Căci Tu binecuvintezi pe cel neprihănit, Doamne,.........

CANTAREA CANTARILOR 2;1.

SUNT UN TRANDAFIR DIN SARON….

f43bd-picture1bibliacutrandafir

Psalmul 5;12. Căci Tu binecuvintezi pe cel neprihănit, Doamne,şi-l înconjuri cu bunăvoinţa Ta, cum l-ai înconjura cu un scut.
      
       Toate traducerile In engleza aduce In atentie Favoarea, Privilegiu pe care o au cei nascuti din nou. Apoi, Inconjurat de tine ca un Scut.Nu mai este spus de bunavointa In engleza ca In romana. Se subantelege ca, Dumnezeu se uita cu bunavointa la cei nascuti din nou ai Lui.King James version.For You, O Lord, will bless the righteous;With favor. Versetul Incepe cu aceste cuvinte spuse de Psalmist In constatarea lui, In reletia de partasie pe care o avea cu Dumnezeul Lui.Recent am vizitat pe o persoana pe care am cunoscut-o aici cand am venit In America.Este bolnav si m-a chemat daca vreau sa vin pana ce nu moare. Si am fost. In discutia mea cu el l-am Intrebat daca stie unde se duce.De moment el a tacut. Stiind-ul ca a fost Catolic si apoi Ortodox i-am pus aceasta Intrebare.

        Dupa ce l-am Intrebat ce legatura are cu Domnul Isus mi-a zis ca, da se duce la Isus. I-am Intrebat daca In viata acest Isus de care spui, ti-a fost Domn al vieti.Il cunosteam destul de bine si ce viata a avut.Deaceia i-am si pus aceasta Intrebare. El mia spus ca Dumnezeu iubeste pe toti si ca vor fi cu Isus prin faptele lor. Am adus In atentie aceasta Imprejurare pentruca sunt multi ca acesta care se adreseaza cu; Isus celui care s-a sacrificat la Cruce.Si acestia multi pretind ca sunt pocaiti nu ca acesta Ortodox.Versetul ne aduce Inainte aceste cuvinte care sunt cruciale pentru Intelegerea mantuiri. Cui o da Dumnezeu si cum o da. Aici avem un raspuns care nu la toti le place sa auda ceia ce am sa spun; Anume, Dumnezeu si-a ales un Popor care sa fie ai lui si pe care i-a socotit neprihaniti prin credinta In Fiul Sau.

        Asa cum ajunsese Ap, pavel sa cunoasca ca; Neprihanirea lui ca om prin faptele de care acea persoana ortodoxa mi le aducea Inainte nu valoreaza Inaintea lui Dumnezeu.Pavel vorbeste de o alta neprihanire care se capata, atentie se capta nu se fac, nu se contribuie de om supt nici-o forma de a o avea. Cum se capata aceasta neprihanire? Citim ca prin Credinta.Romani 9;30. Care credinta la randul ei se capata ca un dar dela Dumnezeu.Efeseni 2;8.Si Pavel pana cand Domnul Isus nu i-a iesti Inainte si i-a schimbat viata cu Intreaga gandire se considera neprihanit prin Legea lui Moise, prin faptele pe care el le fcea. Psalmistul stia doar de aceasta neprihanire a Legi. Pe care Israelitii erau Indemnati sa si-o faca singuri pentru a avea o relatie In acest Popor cu Dumnezeu.


        Noi cei din Noul Testament, o avem, vorbim de aceasta neprihanire pe care cel nascut din nou o capta,o primeste, In urma credintei ca dar dela Dumneze In Domnul Isus. Celor din Vechiul Testament,Dumnezeu le recunostea aceasta neprihenire pe care o faceau ei pe fondul faptelor firi pamantesti. Nu stiau ei de Firea din Dumnezeu . Spuneam alta data din pricina relatiei pe care Dumnezeu o avea cu ei le nivel pamantesc. Sigur ca versetul face referire la aceasta neprihanire de care Psalmistul vorbeste. Dar este tot atat de adevarat ca; Dumnezeu acum In Domnul Isus vede o alta neprihanire de care am spus prin credinta In Fiul Sau.De data aceasta relatia lui Dumnezeu cu cei neprihaniti are un alt nivel Cerul.Acestia se uita dupa sfarsitul calatoriei lor pamantesti sa ajunga In Casa Tatalui care este In Cer.

       Pe cine binecuvinteaza Dumnezeu? Psalmistul aduce In atentie o neprihanire pe care Ap, Pavel se dezice de ea as zice, In favoarea celei capatate prin credinta. Căci Tu binecuvintezi pe cel neprihănit, Doamne,Nu mi se pare greu de Inteles dece Dumnezeu binecuvinteaza pe cel neprihanit. Dece nu mi se pare greu de Inteles? Din pricina faptului ca; Dumnezeu Il socoteste neprihanit datorita credintei pe care i-o da ca dar. Am pus des acest verset dar Il mai pun ca ne este de folos noua tuturor. Efeseni 2;8.Si acum stim cine sunt cei neprihaniti facuti de Dumnezeu sunt Copii ai Lui. Poate se vor gasi si unii daca nu chiar cei mai multi care se considera neprihaniti In felul lor, prin ceia ce fac ei. Asa era In vechime. Cei care sunt ai Domnului Hristos acum au o alta neprihanire prin Domnul Isus.şi-l înconjuri cu bunăvoinţa Ta, 

        Daca un suflet a ajuns sa fie socotit neprihanit de Dumnezeu prin Credinta sigur ca este Inconjurat cu bunavointa lui Dumnezeu. Din nou am spus mai sus de un privilegiul pe care Il au si se bucura de el cei socotiti neprihanitii Aceasta este mantuirea data In dar de Dumnezeu celor pe care i-a ales Inainte de Intemeierea lumii. Asa citim In;Efeseni 1;4. În El, Dumnezeu ne-a ales înainte de întemeierea lumii,  Pe acestia alesi Dumnezeu Ii Inconjoara cu acest Scut. cum l-ai înconjura cu un scut.Iata ce putere are bunavointa Tatalui sa apere, sa protecteze pe cel nascut din nou care se bucura de bunavointa Lui Dumnezeu. Sau de acest privilegiu de care am amintit mai sus din engleza.Stim cu toti ce este si cum arata un Scut pe care il purtau luptatorii ai  vremurile acelea din vechime.

        Indraznesc sa spun ca; Acel scut era in primul rand sa protejeze Inima de sagetile vrasmasului care pandea In continu. Inima este organul vital de supravetuire. Poti fi ranit In oricare parte a corpului, dar odata atinsa inima esti mort.Daca ne uitam si la modul spiritual vom vedea ca; Cei rascumparati au nevoie de Scut pentru a fi protejata Inima de sagetile otravitoare a celui rau. Care sta la panda sa loveasca inima cea noua care a fost schimbata din truna de piatra In una de carne.Ezechel36;26. Ce fel de sageti vor fi acestea pe care cel rau le poarta In tolba lui mereu? Nu gresesc daca spun ca ele sunt Invataturile abatute dela realitatea Cuvantului sfant.Iata pe cine protejeaza acest Scut al bunavointei lui Dumnezeu. Pe cei a caror inima a fost schimbata In truna de carne si care vrea sa traiasca spre slava lui Dumnezeu.Cate-va ganduri care doresc sa le Impartasesc cu Fratii si Surorile mele sinceri de pretutindeni si care iubesc Cuvantul lui Dumnezeu Intradevar.

John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: