luni, 16 decembrie 2019

Psalmul 118;28. Tu eşti Dumnezeul meu, şi eu Te voi lăuda;...........

CNTAREA CANTARILOR 2;1.
 
SUNT UN TRANDAFIR DIN SARON….

f43bd-picture1bibliacutrandafir

Psalmul 118;28. Tu eşti Dumnezeul meu, şi eu Te voi lăuda;Dumnezeule, Te voi prea mări.

        Avea Psalmistul motiv sa Il laude pe Dumnezeu? Daca nu ar fi avut sunt constient ca nu ar fi spus asa ceva.Dar numai el a avut motiv ? Personal Inteleg ca orice rascumparat al Domnului Hristos are motive de ai aduce laude lui Dumnezeu si In ultima instanta Domnului Isus care prin El am ajuns sa-L cunoastem pe Dumnezeu ca Tatal nostru, a celor rascumparati. Iata dece spun ca; In ultima instanta Laude si Domnului Isus;Luca 10;22……....afară de Fiul şi acela căruia vrea Fiul să i-L descopere. Iata dece Fiul nu poate fi exclus din laudele celor rascumparati.Motivele sunt multiple  de al lauda pe Dumnezeu prin Domnul Isus,In mod deosebit pentru noi cei rascumparati, nu asa zisii crestini de nume, sau de adunatura.De duminica si atat.

        Dece avem noi mai multe motive decat Israelitii? Pentruca suntem constienti ca din starea de pacat In care zaceam ne era cu neputinta sa ne eliberam. Iata un loc care mi-a mers la inima cand am staruit putin mai mult asupra lui.Psalmul 40;2. M-a scos din groapa pieirii, din fundul mocirlei; mi-a pus picioarele pe stîncă, şi mi-a întărit paşii.Din acest loc am scris cu alta ocazie ceva mai pe larg.Cum sa nu fie recunoscator Psalmistul cand Dumnezeu s-a purtat cu el cu dragoste. Cu mult mai mult noi care avem si promisiunea ca vom fi cu Domnul Isus vesnic.Ne dam noi seama sau, suntem constienti ce mizerie era In vietile noastre? Ei bine, spuneam alta data ca nu ne puteam scoate din acesta groapa singuri si nici nu ne puteam curataa singuri.

        Si mentionam atunci faptul acesta de incontestat ca; M-a scos El nu m-am scos eu.Iata dece nu numai Psalmistul poate face o afirmatie ca aceasta;Tu eşti Dumnezeul meu,Ah, recunostinta este o floare rara si nu creste pe orice pamant(Inima) ne lucrata In prealabil de Dumnezeu .Psalmistul era profund recunoscator.Deaceia el spune ca;şi eu Te voi lăuda;Numeam alta data pe Dumnezeul nostru Gradinarul inimi ,ogorului nostru.Si dadeam atunci un loc care ni-L arata ca ar fi Gradinar.Matei 15 13…..Orice răsad, pe care nu l-a sădit Tatăl Meu cel ceresc, va fi smuls din rădăcină. Asta ca sa nu creiez confuzie printre fratii.Cu alte cuvinte, am motive multe sa te laud Dumnezeule. Daca Psalmistul avea motive,cum stam noi In privinta laudelor, multumirilor catre Dumnezeul nostru care s-a Indurat de noi si ne-a atras la Domnul Isus singura sursa de viata vesnica spuneam altadata. Fiecare din noi cunoastem ce partasie avem cu Dumnezeul nostru si daca Il laudam prin vietile noastre de felul cum traim.

        Dar Psalmistul mentioneaza aceste cuvinte;Sunt exprimte ele la timpul viitor? Pentruca asa am putea sa Intelegem, canad Psalmistul spune;Te voi lauda. Personal Inteleg ca ;Lauda lui a Inceput In trecut dar ca continua si In viitor. Prin aceste cuvinte, el nu va Inceta sa-L laude pe Dumnezeu de cand i s-a descoperit lui. Aveam si fiecare dintre noi un trecut al nostru personal de cnd Dumnezeu ne-a nascut din nou? Sau asi spune;un trecut continu de cand Dumnezeu ni s-a descoperit prin Domnul Isus si deatunci am Inceput sa Il laudam continu pana vom fi acasa cu El?.

        Psalmistul Inteleg ca si el vrea sa spuna; Deacum si In continuare te voi lauda Dumnezeul meu.Nu poti spune ca Il lauzi pe Dumnezeu daca nu ti s-a descoperit de Fiul Sau.Matei 11;27…... tot astfel nimeni nu cunoaşte deplin pe Tatăl, afară de Fiul, şi acela căruia( vrea Fiul să i-L descopere). Am dat ceva mi sus si locul din Luca care este similiar.Spuneam ca; Noi Il cunoastem acum pe Dumnezeu ca Tatl nostru prin Cel ce ni la descoperit prin Domnul Isus.Te voi prea mări.Cum urma Psalmistul sa-L preamareasca pe Dumnezeu? Personal Inteleg printr-o partasie ne Intrerupta In relatia lui cu Dumnezeu. Si negresit nu poti avea o astfel de partasie cand esti murdar sufleteste.Sau cand pacatul intervine In viata. 

        Cineva daca nu chiar cei mai multi ar putea sa argumenteze ca; David a pacatuit cu Betseba. Asa mi-a adus doi frati In atentie. Dar nici unul care a cazut In acest pacat nu si la plans Inaintea lui Dumnezeu cum a facut-o David.Cand trecem la noi personal cum vom putea sa aplicam aceste cuvinte;Te voi prea mări.? Sigur ca si noi avem multiple feluri de al lauda de al preamanri pe Dumnezeul nostru. Cu viata pe care acum o traim, cu gura care va marturisi ceia ce a facut Domnul pentru noi.Nu suntem constienti de unde am fost scosi, nu va fi lauda pe buzele noastre.Sunt preocupat de felul meu de a trai spre slava Matuitorului meu scump?. Si tot asa sunt ferm convins ca; Sunt Fratii si Surori sinceri care Isi verifica vietile daca traiesc asa cum ne vrea Domnul Isus de al preamari pe Tatal.

        Nu ai cum sa lauzi o persoana ca merita sa fie laudata chiar daca cineva o descrie In termenii cei mai elogventi. Spuneam alta data de a cunoaste. Poti cunoaste o persoana din spusele altuia, de felul de cum are abilitatea de a o descrie. Si poti tu Insusti sa o cunosti personal. Cu alte cuvinte, nu este nevoie de intermediar Intre tine si Dumnezeu. Asta numai dupa ce Domnul Isus ti la descoperit pe Dumnezeu. El, Mantuitorul a fost singurul intermediar divin nu de natura umana.Pentruca El este Cel ce ni l-a descoperit.Cate-va ganduri pe care doresc sincer sa le Impartasesc cu Fratii si Surorile mele sinceri depretutindeni care iubesc Cuvantul sfant al lui Dumnezeu Intradevar.

John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: