miercuri, 19 ianuarie 2011

Eu insu-mi ma sfintesc pentru ei.

Eu insu-mi ma sfintesc pentru ei.

John 17:19 si Eu însumi Mã sfintesc pentru ei, ca si ei sã fie sfintiti prin adevãr.

John 17:19 And for their sakes I sanctify myself, that they also might be sanctified through the truth.

Cind privim cu atentie la rugaciunea Domnului Hristos din Ioan 17, vedem ca El, ii are in vedere pe cei rascumparati ai Lui. Ii aduce inaintea Tatalui ca pe unii care sint sfinti si pusi deoparte pentru El. Acesta este si intelesul din acest verset 19.Dece se sfintea El? Pentruca sa ne fie un exemplu noua ca trebuie sa ne traim viata vrednici de chemarea pe care am avuto(daca am avuto)

Ephesians 4:1 Vã sfãtuiesc dar eu, cel întemniþat pentru Domnul, sã vã purtati într-un chip vrednic de chemarea pe care ati primit-o, Apoi Uceniciii precum si cei rascumparati din toate timpurile trebuiau sa apara inaintea lumi ca o priveliste vie demna de admirat.Mintuitorul avea sa plece si cei rascumparati urmau sa preia lucrarea de zidire a biserici vi a Lui Dumnezeu.

Nu puteau ei sa fie pusi intr-o asa lucrare fara ca im prealabil sa fie sfintiti de Cel care era Sfint si piatra din capul ungiului.Ca vase de cinste curatae sfintite Dumnezeu avea sa toarne in ei Harul Lui ca sa poata sa fie vrednici de aceasta lucrare la care au fost chemati.Si Iatal pe Psalmist ca exclama aceste cuvinte,” Psalms 16:3 But to the saints that are in the earth, and to the excellent, in whom is all my delight.

Psalms 16:3 Sfintii, care sunt în tarã, oamenii evlaviosi, sunt toatã plãcerea mea.

Ce fel de viata trebuie deci sa traiasca cel resumparat? Ca niste sfinti ai lui Dumnezeu in care El is gaseste placerea.

In engleza este un cuvint care arata motivul care-l determina pe Mintuitorul sa se sfinteasca.Spune El,”de dragul lor” (sakes).Era singurul care putea face aceasta sfintire la standarul pe care Tatal o cerea.Acum cind si noi sintem chemati sa fim lucratori impreuna cu El trebuie sa continuam in viata noastra sa ne ridicam la statura de om matur.

Cu alte cuvinte cel rascumparat este sfint inaintea lui Dumnezeu, prin faptul ca au fost pusi deoparte ca ceva ce ii apartine Lui.Pe de alta parte traind aici pe pamint zilnic ne murdarim. Ca atare avem nevoie sa ne curatam noi insine de murdaria care se poate atasa de noi.A plecat Domnul Hristos, noi trebuie sa continuam sfintirea noastra.

John Balarie

Los Angeles California

Niciun comentariu: