joi, 6 ianuarie 2011

Iefta a fãcut o juruintã Domnului

Judges 11:30 Iefta a fãcut o juruintã Domnului, si a zis: "Dacã vei da în mâinile mele pe fiii lui Amon,

Judges 11:29-40.

Am avut o discutie cu un frate pe aceasta tema. Era vorba de juruinta pe careIefta a facut-o Domnului. Fratele, ascultase o predica de un oarecare predicator. Si mi-a relatat cite ceva din ce acesta spunea in vorbirea lui.

A ajuns sa spuna cu certitudine ca Iefta prin juruinta lui, arata ca si-a adus fica ca jerfa pe altar ca ardere de tot. Si bine inteles nu am fost de accord cu aceasta explicatie. Dece? Pai daca acomodam ceia ce citim din Sfinta Scriptura atunci vom putea avea o intelegere mai clara despre ce citim.Daca predicatorul ar fi aprofundat Cuvintul mai mult ar fi realizat ca Dumnezeul lui Avraam, Isak si iacov este un Dumnezeu al celor vi nu al celor morti, ar fi gasit scris aceste cuvinte pe care Dumnezeu le-a dat ca lege copiilor lui Israel.

Iata de pilda ce citim,Leviticus 18:21 Sã nu dai pe nici unul din copiii tãi ca sã fie adus jertfã lui Moloh, si sã nu pângãresti Numele Dumnezeului tãu. Eu sunt Domnul.Ce vrea sa spuna aici ? Cine era acest Moloh? Era dumnezeul Amoritilor.Ce faceau acesti fii ai Amoritilor? Is treceau fii prin foc ii aduceau ca jrfa pentru dumnezeul lor Moloh.

Leviticus 20:2 "Spune copiilor lui Israel: "Dacã un om dintre copiii lui Israel sau dintre strãinii care locuiesc în Israel, dã lui Moloh pe unul din copiii lui, omul acela sã fie pedepsit cu moartea: poporul din tarã sã-l ucidã cu pietre.

Iata un alt loc unde vedem clar ca Dumnezeu nu a dat voie fiilor lui Israel sa is treaca copii prin foc. Jeremiah 32:35 Au zidit înãltimi lui Baal în valea Ben-Hinom, ca sã treacã prin foc lui Moloc pe fiii si fiicele lor: lucru pe care nu li-l poruncisem; si nici nu-Mi trecuse prin gând, ca au sã facã asemenea grozãvii ca sã ducã pe Iuda în pãcat."

Apoi, cum venea Iefta inaintea Domnului sa-I ceara biruinta asupra fiilor lui Amon, in conditia cind el ar fi calcat porunca Domnului care spune sa nu-ti aduci copii ca jerfa. Iata Ca jerfa pe care o aducea Domnului era ca fica lui sa nu se mai casatoreasca sa ramina fecioara, era inchinata Domnului.

La un moment dat fica ii cere voie ca sa se duca sa-si plinga fecioria in munti cu prietenele ei. Judges 11:37 si ea a zis tatãlui sãu: "Atât îngãduie-mi: lasã-mã slobodã douã luni, ca sã mã duc sã mã cobor în munti si sã-mi plâng fecioria cu tovarãsele mele.

Ce mare responsabilitate ar trebui sa aiba cei care considera ca sint chemati ca sa infatiseze Cuvintul inaintea oamenilor.

John Balarie

Los Angeles California

Niciun comentariu: