luni, 27 februarie 2012

John 14:8 "Doamne", i-a zis Filip, ....



John 14:8  "Doamne", i-a zis Filip, "aratã-ne pe Tatãl, si ne este de ajuns."
Iatal pe Filip unul dintre ucenicii Domnului Hristos ii spune Invatatorului, “ aratane pe Tatal” negresit, ca Filip, sint multi si azi din cei ce se cheama credinciosi si nu cunos pe Dumnezeu.Filip intelegea totusi ca, daca il vede pe Dumnezeu ii este deajuns pentru a crede. Nu stia  Filip la punctual acela din viata lui ca nu poti sa-L vezi pe Tatal in felul cum el ar fi vrut.

Cred ca nici nu i-a venit macar in minte ce scria in vechiul testament,pasaj cu care trebuia sa fie familirizat ca ucenic al Domnului Hristos.Cred ca a vorbit Domnul Isus cu ucenicii lui des din vechiul testament. Dar ce noi sintem altfel? Decite ori nu citim din Scriptura si nu ne mai gindim la acel loc, s-au ce sa mai spun de asocierea pe care trebuie sa o facem cu ce citim si cu restul din Cuvint. Asa a fost Filip si asa sintem si noi azi. Dumnezeu ii spune lui Moise in vechime in pasajul de care vorbesc, aceste cuvinte, Exodus 33:20  Domnul a zis: "Fata nu vei putea sã Mi-o vezi, cãci nu poate omul sã Mã vadã si sã trãiascã!"
In naivitatea lui as zice, Filip nu se bizuia pe credinta care te pune in legatura cu Dumnezeu nevazut ochilor acestia de carne, firesti.Sigur ca ii era deajuns daca l-ar fi putut vedea la modul literal.Citim ca, credinta se ocupa cu lucrurile nevazute. Dar asa cum Dumnezeu i-a spus lui Moise ca , nu poate vedea omul pe Dumnezeu si sa traiasca.Cei care citesc Cuvintul lui Dumnezeu cu atentie si interes stiu ca, Dumnezeu este duh.
Iar noi ca oameni sintem carne si inca pacatoasa.In starea in care se afla omul nu va putea sa-L vada pe Dumnezezu. Iata chiar si cei credinciosi ca si Filip cind se vor intilni cu Domnul Isus, cind va veni in slava pe norii cerului ei trebuie sa fie transformati in trup ca al Domnului Hristos, ca sa poata sa-L vada.
9  Isus i-a zis: "De atâta vreme sunt cu voi si nu M-ai cunoscut, Filipe? Cine M-a vãzut pe Mine, a vãzut pe Tatãl. Cum zici tu dar: "Aratã-ne pe Tatãl?"

La cererea pe care o adreseaza Filip, Domnul Isus ii raspunde as zice cu un ton dojenitor. "De atâta vreme sunt cu voi si nu M-ai cunoscut,Aici am sesizat ceva important si anume,Domnul spune ca sint cu voi la plural si apoi se adreseaza lui Filip la modul singular.Lasa cuvintul sa intelegem ca ceilati se putea sa aiba o alta intelegere. Si ma refer la ce spune ap, Petru cind a fost intrebat de Mintuitorul cine zic oamenii ca sint Eu. Si petru fara sa ezite ii spune , Luca 4-41"Tu esti Hristosul, Fiul lui Dumnezeu.

Aceasta descoperire o primise Petru dela Dumnezeu.Ce va fi zis Filip la cuvintele Mintuitorul ? Cine M-a vãzut pe Mine, a vãzut pe Tatãl.Si ii adduce inainte un repros, "De atâta vreme sunt cu voi”Cu alte cuvinte ati fost cu Mine, ati vazut minunile pe care le-am facut si totusi tu nu sti ca Eu vin dela Tatal, si ca ce v-am invatat nu vine dela Mine ci este ce am vazut la Tatal Meu.Cit ar trebui sa ne rusinam si noi de desele nedumeriri din viata noastra cu privire la Cuvintul vieti.

De-atita timp Eu sint cu tine,
Si Inca tu nu ma cunosti !
Cind orbului i-am dat vedere,
Nu sti tu, nu-ti amintesti?

De-atita timp Eu sint cu tine,
Si inca tu nu ma cunosti!
Lui Lazar i-am dat Inviere,
Si Iata nu iti amintesti.

De-atita timp Eu sint cu tine,
Si Inca tu nu ma cunosti!
Cind, ti-am facut acea chemare,
Tu totusi, nu iti amintesti?

De-atita timp Eu sint cu tine,
Si Inca tu nu ma cunosti!
Am spus ca vei avea n-cercare,
Dar iata nu iti amintesti.

De-atita timp Eu sint cu tine
Si inca tu nu ma cunosti!
Atunci cind ai avut n-cercare,
Cu tine am fost, nu-ti amintesti?

De-atita timp Eu sint cu tine,
Si inca tu nu ma cunosti!
Ridica-ti ochii, in clipe grele;
Atunci, tu ai sa-ti amintesti.

Deatita timp Eu sint cu tine,
Si inca tu nu ma cunosti!
Ca Cel ce-I linga tine stie ,
De  ale tale framintari.

John Balarie
Los Angeles California

Niciun comentariu: