vineri, 22 martie 2013

1 Corinthians 9:27 ci mã port aspru cu trupul meu,




1 Corinthians 9:27  ci mã port aspru cu trupul meu, si-l tin în stãpânire, ca nu cumva, dupã ce am propovãduit altora, eu însumi sã fiu lepãdat.
Apostolul vorbeste de o asprime pe care si-o aplica lui Insusi. In general, noi suntem tentati sa ne purtam aspri cu alte personae, in cazul de fata el vorbeste de unora carora le vestise evangelia. Adica, noi ne purtam asprii cu fratii in adunare.vedem in acesti frati tot felul de defecte, cusururi pe care le analizam cu maximu de exigenta.Dar cind este vorba de defectele , cusururile noastre personale , le trecem cu vederea.Dece? pentruca in noi este acest duh de critica si intrun fel s-au altul nu putem sa-l tinem in stapinire.
 Si ce facem atunci? Il aplicam altora si nu noua personal.Cind insa un frate ar vrea sa ne spuna ce vede la noi, ne sare imediat tandara, nu primim nimic dela alt frate. Ei uite, Ap, Pavel nu era asa.El se ocupa de el personal. Si pe altii ii mai lua si cu duhul blindeti. ci mã port aspru cu trupul meu,da cu acest trup care reprezinta firea vecehe din noi.Ea ne face necazuri in viata aceasta de copii al lui Dumnezeu.Pavel vrea sa spuna ca, nu-I da voie sa-s faca de cap Aceasta fire veche din el.A te purta aspru inseamna a nu  lasa aceasta fire veche sa se desfasoare in tota libertatea ei domina de pacat.
 Era si el om supus acelorasi slabiciuni ca si noi.Avem noi ceva de invatat din acest verset? Negresit ca da.Sunt unii frati care detin o pozitie s-au alta in adunare. Sa nu le spui nimic din ceia ce vezi ca e rau la ei, ca le sare tandara.Pai rau este sa te uiti cu o privire sfidatoatre la fratele tau.Rau este sa-l ignori pe fratele tau. Pai rau este sa te crezi superior lui, chiar daca esti ceva mai educat decit fratele in ale lumi.Ei bine, realiza Ap, Pavel ca si in el sunt astfel de atitudini cu care are de luptat.Deci, as repeta, “ cu al meu nu cu al altuia”Desvaluie el si acest aspect ca o biruinta in viata lui. , si-l tin în stãpânire,fara decare nu e biruinta ca credincios.
Vrea sa spuna ca nu lasa acest trup sa is faca de cap, aceasta fire paminteascaAre puterea de al tine in stapinire.Credinciosii care is indreptatesc un defect s-au altul din viata lor.este datorita faptului  ca se menajaza pe ei insusi de as tine firea la respect, ajung sa se impace cu aceste metehne pacatoase care inca le domina viata.Poate cre-va dintre  noi am intreba, cum poti facePavele  asa ceva? Sigur ca Ap, ar spune, Colossians 2:10  Voi aveti totul deplin în El care este Capul oricãrei domnii si stãpâniri. Cu alte cuvinte, daca este vorba la individual, ar zice asa. Eu am totul in Hritos. Am taria de a-mi tine in friu acest trup de carne care mi-ar face necazuri altfel. Si ar continua zicind , “ si voi aveti ca si mine aceiasi sursa de putere care se gaseste in Domnul Hritos”Si zic eu, “ numai ca nu ne indreptam catre aceasta sursa.In El,totul deplin.Cu alte cuvinte nu duceti lipsa de nimic. Nu se poate scuza un copil al lui Dumnezeu ca nu a avut tarie sa infrunte ispita. Asta numai daca este un crestin de adunare si nu un copil nascut din nou.
 Pe cel care Dumnezeu il naste din nou il si echipeaza cu tot ce are nevoie sa traiasca o viata spre slava Lui. El care este Capul,Iata ce spune Pavel despre cine il conduce si ii da putere, despre Domnul Hristos.Cind Hristos iti este cap, El stie cum sa te conduca sa traiesti o viata de biruinta.Cind te conduci dupa capul tau sa nu fi suprins ca traiesti o viata falimentara, si fizica dar si spirituala. ca nu cumva, dupã ce am propovãduit altora, eu însumi sã fiu lepãdat.
Si aduce el in atentie un lucru care de cei mai multi este inteles gresit. Sigur ca cei mai multi sunt crestini de adunare si nu nascuti din nou. O spun cu toata responsabilitatea inaintea lui Dumnezeu Tatal meu.Cel nascut din nou stie ca a fost nascut de Dumnezeu si ca va fi cu Mintuitorul pe vecie.Dar la ce se refera Pavel in aceasta ultima parte a acestui verset?Cei ce au capacitatea spirituala de a intelege Cuvintul lui Dumnezeu stiu ca,  Ap, Pavel se refera la ispravnicia care i-a fost incredintata de a vesti Evangelia Mintuiri. , eu însumi sã fiu lepãdat. care stapinul i-o incredintase
Sa fie lepadat din aceasta lucrare la care a fost chemat. Este la fel ca si ispravnicul necredincios care a fost atentionat sa dea socoteala de ispravnicia lui care i-a fost incredintata. Pilda nu spune ca acestuia i-ar fi luat viata. Ci ca ispravnicia care i-a fost incredintata.Stapinul nu l-a mai gasit vrednic ca sa duca in continuare acesta chemare.Uite, deaceia Pavel era tare atent cu viata pe care o traia. El, ca si noi, suntem chemati sa ducem o viata fara reprosi ca sa nu compromitem Evangelia, pe Mintuitorul nostru slavit.Pe linga mintuirea pe care ne-a dat-o in dar, ne-a pus pe umeri si o responsabilitate extra ordinara de a nu-L compromite.
John Balarie
Los Angeles California

Niciun comentariu: