duminică, 13 iulie 2014

Ioan 17-6, Am făcut cunoscut Numele Tău oamenilor,......
















Ioan 17-6, Am făcut cunoscut Numele Tău oamenilor, pe cari Mi i-ai dat din lume. Ai Tăi erau, şi Tu Mi i-ai dat; şi ei au păzit Cuvîntul Tău.


         Am mai scris citeva ginduri din rugaciunea Domnului Hristos, dar pentruca am intilnit si persoane care citesc Cuvintul dar fac diferenta intre Domnul Hristos si ceilalti Apostoli am gasit cu cale sa aduc in atentie cite-va lucruri esentiale pe care le desprind din Cuvintul lui Dumnezeu,As folosi un cuvint care acestia spun ca, Apostolii, nu ar avea aceiasi greutate spirituala pe care o are Domnul Hristos.Aceste persoane marginalizeaza pe Apostoli ne stiind ce spune Domnul Hristos despre Duhul Adevarului. Mintuitorul le spune ucenicilor inainte de a pleca, se duce la Tatal ,ca este necesar, ca sa le trimita Duhul Adwvarului. Aici cred ca nu se plateste atentie.


         Iata ce spune Mintuitorul,Ioan16 13  Cînd va veni Mîngîietorul, Duhul adevărului, …... El nu va vorbi dela El, …….14 El Mă va proslăvi, pentrucă va lua din ce este al Meu, şi vă va descoperi. Intelegem noi ca au aceiasi greutate Apostolii?Acum as vrea sa trecem la ceia ce ne intereseaza pe noi care spunem ca, suntem ai Domnului Hristos.Am făcut cunoscut Numele Tău oamenilor,Daca versetul nu ar fi continuat tot cu cuvintele Domnului Hristos, ar fi lasat loc de interpetare omeneasca.Despre care oameni vrea sa spuna Mintuitorul aici? Are El invedere toata lumea? Pentru cei mai multi,pare stranie afirmatia Domnului Hritos prin cuvintele care urmeaza,pe cari Mi i-ai dat din lume.Iata aceasta afirmatie scoate la lumina planul lui Dumnezeu de mintuire cu privire la om.


         Sunt suflete pe care Dumnezeu le are invedere sa le mintuiasca si Domnul Isus spune ca, Mi i-ai dat.Nu au venit ei, ca nu puteau sa vina. A fost necesara interventia lui Dumnezeu sa-i zmulga de supt puterea celui rau, din lume.Iata ca si acestia au fost in lume.Lumea intreaga zace in cel rau. Dumnezeu a gasit cu cale sa scoata pe unii si sa-I dea Domnului Hristos.Iata ce mentioneaza Domnul Isus la care trebuie sa luam seama,Ai Tăi erau,De cind erau acestia pe care i-a scos din lume ai lui Dumnezeu?Cuvintul ne arata ca,2 Tesaloniceni2-13,....căci dela început Dumnezeu v'a ales pentru mîntuire, Iata deci ca in planul lui Dumnezeu de mintuire cei ce sunt dati Domnului Hristos de Dumnezeu Tatal au fost alesi dela inceput.Care e inceputul de care vorbeste Pavel?Dela inceputul zidiri, creiatiei a tuturor lucrurilor de Dumnezeu.


         Ei bine, dupa ce au ajuns la Domnul Isus, acestia toti, Cuvintul ne arata ca ei au păzit Cuvîntul Tău.Cred ca este usor de inteles ca, odata nascut din nou aparti Celui ce te-a nascut si iti este Tata.Si ca copil esi supus, pazesti Cuvintul Tatalui.Iata dece Domnul Isus este motivat sa aduca inaintea Tatalui pe cei pe care i-a primit dela Tatal.Acum El ii prezinta Tatalui inviati din morti.Mintuitorul am spus cu alta ocazie ,ca i-a primit morti si ca El le-a dat viata.Pentruca in El era viata.In acest verset de mai jos spune pentru cine se roaga. Sau cu alte cuvinte pe cine ii aduce inaintea Tatalui.Face apstractie de cei care se vor fi aflat in preajma Lui.Domnul Isus era preocupat de ai Lui.
Ioan 17-9, Pentru ei Mă rog. Nu Mă rog pentru lume,  ci pentru aceia, pe cari Mi i-ai dat Tu; pentrucă sînt ai Tăi: -


        Spune Tatalui,pentru cine se roaga.Pentru ei Mă rog. Multa confuzie este si din punctul acesta de vedere.Avea sa se ma roage Mintuitorul si pentru altii ca si pentru acesti ucenicii pe care Tatal ii daduse Lui.Si spre suprinderea multora ,mentioneaza ca, Nu Mă rog pentru lume, Cu o alta ocazie am spus ceva si in privinta aceasta despre versetul din Ioan 3-16, Am spus ca, lumea i-a fost ostila Domnului Isus si tot ostila este si celor care sunt ai Domnului Hristos.Cunoastem ce atitudine adopta lumea, cei din jur fata de cel pocait.Avea Mintuitorul interes pentru lume?El avea interes pentru cei pe care Tatal i-a dat.Daca Dumnezeu i-ar fi dat lumea, Mintuitorul s-ar fi rugat pentru ea.Fiind ascultator pina la moarte si inca moarte de cruce. Ar fi fost supus totului tot ,ascultindt si in privinta aceasta.
         Apoi repeta din nou, ci pentru aceia, pe cari Mi i-ai dat Tu; pentrucă sînt ai Tăi: -Dece repeta Mintuitorul aceleasi cuvinte? Sa se ia seama care a fost misiunea lui pe pamint.Oamenii pot interpeta cum vor planul lui Dumnezeu de mintuire.Vedem realitatea in cuvintele Domnului Hristos.Apoi v-a spune Mintuitorul si pentru cine altcineva se mai roaga El.Si asta sa nu lase confuzie delungul veacurilor sa se spuna ca,Domnul Hristos s-a rugat doar pentru ucenicii Lui.Avea in vedere pe toti aceia pe care Tatal lui urma sa ii atraga la Domnul Hristos.Fiind singura sursa de mintuire, de viata.Cei care intra in contact cu aceasta sursa au viata vesnica.
Ioan 17-20, Şi mă rog nu numai pentru ei, ci şi pentru cei ce vor crede în Mine prin cuvîntul lor.Iata ce lumina aduce Domnul Hristos in acest verset de mai jos.Avea sa specifice clar ca sa nu fie confuzie dealungul veacurilor si anume, El a venit cu un scop bine determinat. Sa-si salveze Mireasa Lui, sau copiii lui Dumnezeu cum ii numeste ev, Ioan. Care sunt imprastiati in lume.Asa citim in ev, dupa Ioan 11-52,52 Şi nu numai pentru neamul acela, ci şi ca să adune într'un singur trup pe copiii lui Dumnezeu cei risipiţi.
        
In acest verset vedem ca Domnul Isus ii cuprinde pe toti aceia care vor crede.Şi mă rog nu numai pentru ei,Dumnezeu avea in planul Lui sa dea Domnului Hristos si alte suflete asa cum a procedat cu ucenicii prima data.Parca ar fi spus Mintuitorul, mai sunt peste veacuri si altii pe care ii astept sa ii directezi la Mine. ci şi pentru cei ce vor crede în Mine prin cuvîntul lor.Dumnezeu da darul credintei tuturora pe care ii are in planul Lui de mintuire. El ii aduce la viata pentruca sunt morti. Fara a-i invia nu poate sa primeasca credinta ca dar. Ce sa faca un mort cu un dar pe care l-ar primi? Inti viata si apoi credinta care aduce mintuirea.Am spus aceste ginduri, fiind confruntat cu persoane care susti contrariul la ce Scriptura ne invata.Evangelia se vesteste. La Domnul Hristos nu ajung decit cei ce sunt rinduiti.Fapte 13-48,Şi toţi cei ce erau rînduiţi să capete viaţa vecinică, au crezut.


         Apoi Cuvintul,ne arata cine vin si ajung in posesia Domnului Hristos.Cei care sunt atrasi de Tatal.Asa citim in Ioan 6-44 Nimeni nu poate veni la Mine, dacă nu -l atrage Tatăl,.....Am mai pus acest verset ca este semnificativ si cimenteaza intelegere planului de mintuire al lui Dumnezeu. Chiar daca marea majoritate nu sunt de acord.Dumnezeu este Suveran si actioneaza dupa buna placere a voiei Sale.Ca Suveran nu trebuie sa dea socoteala la nimeni de felul cum procedeaza.Cei ce citesc Cuvintul cu seriozitate si acrediteaza Scriptura ca pe Cuvintul infailibil al lui Dumnezeu, nu are nici-o problema de a intelege cu claritate cum stau lucrurile cu planul de mintuire al lui Dumnezeu stabilit din vesnicie.


John Balarie

Los Angeles California!

Niciun comentariu: