marți, 11 noiembrie 2014

Iacov 3:10:Din aceeaş gură iese şi binecuvîntarea şi blestemul! ........















Iacov 3:10:Din aceeaş gură iese şi binecuvîntarea şi blestemul! Nu trebuie să fie aşa, fraţii mei!

Ma simt obligat sa ma intorc putin din nou la subiectul pe care l-am postat cu cite-va zile in urma din ep,Iacov 1:14, Voi aduce inaintea noastra tot din aceasta epistola trei versete care ne va aduce mai multa lumina asupra subiectului abordat.Nu numai cel din Iacov 1:14,dar si din ep, catre Corinteni.1 Corinthians 6:15. Apostolul Pavel nu is permitea sa ii inlature din adunarea corporala pe cei care nu erau nascuti din nou.El vorbea la modul general. Dar cei care se testau singuri vedeau unde se gasesc cu privire la nasterea din nou.Este un subiect foarte delicat pentru cei mai multi care i-au cu usuratate ceia ce scrie in Cuvintul lui Dumnezeu.Iata ce le spune ap, Iacov celor care se stringeau impreuna la olalta.Din aceeaş gură iese şi binecuvîntarea şi blestemul!

Am putea noi gindi macar o clipa ca, un copil al lui Dumnezeu cu gura lui pote binecuvinta si poate si blestema? Daca se intimpla asa, pentruca deseori ne dam drumul la gura fara sa ne controlam.Pun o intrebare la care fiecare sa-si dea un raspuns pentru el insusi.Ce fel de gura poate fi aceasta gura care invoca numele sfint al Domnului Hristos, apoi blesteama? Am spus ca, odata cu nasterea din nou de Dumnezeu, gura nu poate decit sa binecuvinteze, sa laude pe Dumnezeu.Dar iata ca, printre cei ce se adunau la olalta, se gaseau din acestia cu o gura duplicitara.Ap, le spune,Nu trebuie să fie aşa, fraţii mei! Bine inteles ca nu trebuie. Dar ce sa faca cel in a carui viata Dumnezeu nu a pus aceias structura noua de care am amintit? Se poate el stapini? Negresit ca nu.Dece? Pentruca el are un alt stapin care are de partea lui firea paminteasca.Viata, acestora pe care si-o traiesc li se pare normala.

Acest om nu are si firea din Dumnezeu ca sa poata face diferenta.Ap, Iacov ca si ap, Pavel ar fi dorit ca toti care se stringeau la olalta sa fie nascuti din nou. Mai ales ca printre ei erau si evrei precum erau si apostoliii.Dar Cuvintul ne arata ca,Romani 9: 15-16,15. Căci El a zis lui Moise: „Voi avea milă de oricine-Mi va plăcea să am milă; şi Mă voi îndura de oricine-Mi va plăcea să Mă îndur.“16. Aşa dar, nu atîrnă nici de cine vrea, nici de cine aleargă, ci de Dumnezeu care are milă. Din nou spun ca, nu avea nici Iacov si nici Pavel libertatea sa faca specificatie cine e si cine nu e al Domnului Hristos. Dar daca privim la cuvintele Domnului Hristos, vom intelege ca ne-a lasat repere de a distinge intre unul care e nascut din nou si altul care nu.Iata ca si Mintuitorul aduce inainte doua feluri.    Matei 7:16, Îi veţi recunoaşte după roadele lor. Culeg oare oamenii struguri din mărăcini sau smochine din ciulini?Zmochinul e zmochin,si maraciniii sunt maracinii. Fiecare cu roadele lor.

Binecuvintarea, e binecuvintare, si are un izvor in Domnul Isus. Blestemul este blestem si are un alt izvor in cel rau.Iacov a vrut, la fel ca si Domnul Isus sa se faca inteles ca lucrurile sunt separate.11. Oare din aceeaş vînă a izvorului ţîşneşte şi apă dulce şi apă amară?Acestea sunt cuvintele Domnului Isus. Apoi, aduce o alta asemanare care are si ea separare.Nu poate da un izvor aceste doua feluri de apa. Nu poate un om sa fie si neprihanit si sa traiasca in pacat. E o separare intre cele doua firi a celui nascut din nou.Si continua Apostolul cu alt exemplu arataind ca si aici este separare.12. Fraţii mei, poate oare un smochin să facă măsline, sau o viţă să facă smochine? Nici apa sărată nu poate da apă dulce.Tot asa nu poate da roade spre slava lui Dumnezeu un ne nascut din nou.Vezi Galateni 2:22. Roade vor da numai cei in care Dumnezeu a pus Duhul Lui cel sfint.

Aceste roade Cuvintul le numeste ,”roada duhului” Duhul locuieste s-au lucreaza doar in cel nascut din nou.Trupul acestuia este templu duhului sfint.Apostolul,Ii intreaba pe cei carora le vorbea.Lor le adreseaza aceasta intrebare cit si noua cei de azi. Dar Cuvintul nu ne arata ca ar fi fost macar unul care sa dea un raspuns pozitiv la aceasta intrebare a lui Iacov.Daca intrebi un copil si el iti v-a spune ca este imposibile asa ceva.Fiecare pom da roade diupa soiul lor.Atunci ma intreb, cum as putea sa accept ca, un oarecare care participa la stringerea celor neprihaniti sa aiba aceste doua firi,cea veche si pe cea noua,din Dumnezeu si sa traiasca ne stingierit, ne deranjat in pacat?Iata unde duce citirea Cuvintului in mod superficial s-au ca si o carte de povesti care adoarme pe cei mici.

Este Cuvintul lui Dumnezeu insuflat de Duhul sfint si nu putem sa il punem la indoiala.Griul crestea impreuna cu negina in acelasi lan (adunare corporala) cred ca mai clare versete decit acestea care ne arata diferenta dintre un suflet nascut din nou si unul care fregventeaza o adunare s-au alta fara nicin semn vizibil de transformare in viata lui.Am mai spus despre nasterea din nou ca produce evidenta. Evidenta pe care o vad cei din jurul tau dar ramii si tu insuti suprins de schimbarea facuta de Dumnezeu prin aceasta nastere din nou.Cineva im-i spunea ca un oarecare a avut eclipsa in vita.El is considera ca a fost nascut din nou odata cu pasirea pragului adunari, fie el chiar si de copil.Apoi cind i-a venit bine, a plecat si si-a vazut de viata lui ca orcare altul. Intrebarea mea este, “Lasa Dumnezeu pe copilul pe care l-a nascut in eclipsa” de izbeliste? Daca tratam asa cum am spus cu usuratate putem veni cu fel de fel de argumente dar fara un suport biblic.Citeva ginduri pe care doresc sa le impartasesc cu Fratii si Surorile mele de pretutindeni.Sigur cu aceia care sunt interesati in a cunoaste Adevarul biblic.

John Balarie
Los Angeles California!







Niciun comentariu: