vineri, 28 noiembrie 2014

Psalmul 113:5-6.Cine este ca Domnul, Dumnezeul nostru,................
















Psalmul 113:5-6.Cine este ca Domnul, Dumnezeul nostru,
care locuieşte atît de sus?


Psalmistul care is gasea placerea in Cuvintul lui Dumnezeu,exclama aceste cuvinte, pe care nu le-am mai auzi printre noi.Cine este ca Domnul.Ca sa poti spune asa ceva,trebuie ca Domnul sa fie Dumnezeul tau si sa te fi bucurat de sprijinul lui. Psalmistul, avusese de aface cu poporul care is schimba Dumnezeul cel viu si adevarat cu dumnezeii straini.Sunt convins ca Psalmistul, adreseaza aceste cuvinte poporului care se abatea din timp in timp dela acest Dumnezeu adevarat. Cu taoate ca Dumnezeu is aratase fata de acest popor in nenumarate rinduri dragostea Lui nemarginita.Daca ar fi sa aplicam aceste cuvinte le vietile noastre cei de azi care pretindem ca il cunoastem pe Dumnezeu,ce am spune noi de el?Am spune si noi ca Psalmistul ca nu e altul ca Dumnezeul nostru?Fiecare se cunoaste cit pret pune pe cunoasterea Lui Dumnezeu.Am mai spus si cu alte ocazii. Depinde cit timp petreci in Cuvintul Lui ca sa-L cunosti.Ce relatie de partasie intima ai cu Tatal tau daca iti este Tata.A lucrat in viata ta,esti copil al Lui, si simti nevoia de a te intilni cu El.


Mai intai trebuie sa fi avut pe parcursul vieti decind spunem ca il cunoastem,expierente de cum a lucrat El in viata noastra, in diferite situatii prin care am trecut.Poate ca din mai marii poporului lui Israel, care si ei se dedusera la slujirea de dumnezei straini, au argumentat cu Psalmistul.El a simtit nevoia sa aduca in atentia lor aceasta afirmatie.Cine este ca Domnul.Vroia sa spuna ca, oriciti dumnezei ati avea nu este nici unul ca Dumnezeul adevarat.Isaia 42:8. Eu sînt Domnul, acesta este Numele Meu; şi slava Mea n-o voi da altuia, nici cinstea mea idolilor.“Psalmistul se indentifica cu poporul cind spune al nostru.Dumnezeul nostru,Popoarele din prejurul lor nu aveau parte de acest Dumnezeu adevarat.Deaceia is faceau dumnezeii lor din te miri ce.Dela animale si pina la Idolii ciopliti de mina omului.


Asa se intimpla atunci cu acest popor pamintesc care nu erau satisfacuti cu Dumnezeul lor.Dar azi printre noi care ne numim popor ceresc cum stau lucrurile?Poate nu ne facem Idoli s-au nu ii mai punem pe pereti cum faceam odinioara. Dar sunt o multime de idoli, de dumnezeii straini de Dumnezeul nostru adevarat care ne-a mintuit.Acesti dumnezei straini pe care ii avem in inimile noastre face dovada ca nu pretuim ca avem un Dumnezeu viu si adevarat. Cum nici Israelitii nu-L pretuiau.Dar care ar fi dumnezeii nostri care se virasc in inimile noastre pe nesimtite, s-au chiar in ultima instanta cu acordul nostru?Ne ducem noi dupa dumnezeii oamenilor acestei lumi?Poate ca se vor gasi si unii care vor spune ca am terminat-o cu idolii. Bine ar fi sa fie asa. Dar ma tem ca ne facem idoli din te miri ce. La ce ti mai mult decit la Dumnezeu,la Domnul Hristos si la Cuvintul Lui? Aceia iti v-a fi idoli de ce iti legi inima. Prin aceasta atitudine faci dovada ca il necinstesti pe Dumnezeul adevarat in care spui ca te increzi. Odata am vazut pe un frate care si vorbea (dadea invatatura) si care vroia ca toate si toti sa se invirte in jurul lui.Acesta s-a dat jos din masina si i-a dat tircoale sa vada daca nu cum-va o pasare i-a murdarit masina.Nu era una de mare pret,dar is legase inima de ea.


Cite murdari nu sunt in inima si daca am fi tot asa de preocupati ca de masina,ca Inima sa fie curata, altfel ne-ar fi viata.Am da afara tot ce se gaseste acolo si nu e placut inaintea Domnului. Psalmistul il vedea pe Dumnezeul lor ca nu locuieste printre acesti dumnezei facuti de maini omenesti.care locuieşte atît de sus?Dumnezul lor cel viu si adevarat locuieste sus in ceruri.El vrea sa spuna ca e deasupra tuturor.Dar ce face Dumnezeul cel adevarat acolo sus? In versetul 6,Cuvintul ne arata.6. El îşi pleacă privirile să vadă ce se face în ceruri şi pe pămînt.Cu alte cuvinte, se uita cu atentia la tot ce a creiat.Dar nu as zice ca contempleaza lucrarea mainilor Lui. Asta a facut-o cind creiatia intreaga a fost terminata.Geneza 1:31. Dumnezeu S-a uitat la tot ce făcuse; şi iată că erau foarte bune.Dar dece se uita atunci jos pe pamint?Raspunsul il gasim in,Geneza 6:12. Dumnezeu S-a uitat spre pămînt, şi iată că pămîntul era stricat; căci orice făptură îşi stricase calea pe pămînt.


Intelegem noi ca suntem cuprinsi si noi in privirea Lui Dumnezeu?Daca am intelege altfel ne ar fi trairea fiind constienti ca suntem supt privirea Lui continua si atenta.Bine, se uita pe pamant, dar dece si in ceruri?Am avut o discutie pe marginea acestui subiect cu o persoana.Am sustinut cu dovezi din Scriptura ca, In cer, am zis, nu e liniste.cum am crede noi.Persoana in cauza mi-a spus cum pot sa spun una ca asta.I-am dovedit din Cuvint ca lucrurile sunt schimbate dela caderea lui lucifer.Provoc pe Fratii si Surorile mele care sunt iubitoare de Cuvint la acest subiect de cercetare.Ar fi vai de mine sa sustin ceva care nu is gaseste acoperire in Cuvintul lui Dumnezeu.Am sa revin cu ceva explicatii care dovedeste ca, Dumnezeu nu scapa din privire nu numai pamintul dar nici cerurile.Sa fim constienti ca, Dumnezeul nostru nu ne scapa din privire.Ori unde am merge si orce am face suntem in atentia Lui.Psalmistul intreaba ,Psalmul 139:7. Unde mă voi duce departe de Duhul Tău,şi unde voi fugi departe de Faţa Ta?Cind facem lucruri care poate necinsti numele Lui cel sfint, suntem constienti ca nu ne scapa din privire? Poate se vor gasi si unii care vor spune ca,asa era in vechime si ce are de aface cu noi care suntem in har?Este adevarat ca suntem in har.


Dar sa nu scapam din vedere ca, noi cei din har avem o mai mare responsabilitate de a cinsti pe Dumnezeu prin Domnul Isus care ne-a mintuit.Este mult mai grav cind un copil il necinsteste pe tatal sau decit un copil al vecinului.Sau trecem cu vederea acest aspect din viata noastra ca suntem copii ai lui si ca Domnul Hristos ne-a rascumparat cu singele Lui.Psalmistul era constient ca nu e loc unde sa poate scapa de privirea patrunzatoare a lui Dumnezeu. Cu atit mai mult noi care suntem din Casa lui Dumnezeu.Domnul sa ne dea harul sa realizam, sa fim convinsi, ca Dumnezeul cel viu si adevarat al Psalmistului este si al nostru si ca e ne schimbat in atributele lui.In vechime El si-a arata de nenumarate rinduri dragostea Lui dar si asprimea Lui. La noi cei din har is arata dragostea dar aplica si disciplina,corectia pentruca ne iubeste.Nu avem nevoie de alti dumnezei pe care poate unii din noi ni-am facut.S-au lumea incearca sa-i ofere.Pentru un copil al Lui, Dumnezeu este indeajuns. Copilul Lui cauta sa il multumeasca pe Dumnezeu care este Tatal lui printr-o traire aleasa, facind dovada ca il iubeste.


John Balarie
Los Angeles California!



Niciun comentariu: