joi, 26 noiembrie 2015

Evrei 13:7 Aduceţi-vă aminte de mai marii voştri, ...............


f43bd-picture1bibliacutrandafir

Evrei 13:7 Aduceţi-vă aminte de mai marii voştri, cari v-au vestit Cuvîntul lui Dumnezue; uitaţi-vă cu băgare de seamă la sfîrşitul felului lor de vieţuire, şi urmaţi-le credinţa!


         Ce frumos este sa cinstesti,sa respecti pe aceia prin care Dumnezeu a lucrat intrun fel sa auzi despre evangelia Domnului Hristos.Aduceţi-vă aminte de mai marii voştri, Nu putem uita cum a ajuns evangelia si la noi personal. A fost un moment ca niciunul altul din vetile noastre a celor adusi la viata de Dumnezeu.Sa nu uitam ca sora sau fratele nu au fost decat un instrument in mana lui Dumnezeu care lucreaza la inima.Dar dece ii numeste Apostolul mai marii voştri, ?As indrazni sa spun tot bazat pe Cuvant ca acestia care prin ei am ajuns sa cunoastem pe Domnul Isus ca Mantuitor al nostru,ei sunt socotiti ca si parinti spirituali.Pavel se adreseaza tanarului Timotei cu aceste cuvinte;1 Timotei 4: 17. Pentru aceasta v-am trimes pe Timotei, care este copilul meu prea iubit şi credincios în Domnul.Ce nu trebuie sa uitam este ca, acestia au fost fplositi de Dumnezeu ca si o unealta.


         Unii au ajuns sa le dea calificative inalte de parca acestia prin puterile lor au facut aceasta lucrare.Oricum, ei merita toata atentia cum ne spune versetul.cari v-au vestit Cuvîntul lui Dumnezue; Ce frumos se aude cand citim de Cuvantul lui Dumnezeu.As vrea sa fac o legatura cu unii care vestesc orce si mai putin din Cuvant . Cand fac aceasta afirmatie o fac cu toata responsabilitatea.Sunt putini care in vorbirea lor stau strict in Cuvantul lui Dumnezeu.Se poate vedea roade daca cel care a vestit evangelia a facut-o ajungand la un suflet sau ltul directat de la Dumnezeu.Se vede in viata celui care spune ca prin auzirea Cuvantului prin fratele cutare, daca acest are o viata schimbata.Cand viata este schimbata este o mantuire autentica,care se vede in felul de cum traieste viata deacum incolo.Da, intelegem ca cel care a vestit-o prin duhul sfant a prins la inima celui care a auzit-o.Dar ap, Pavel nu se opreste aici doar la acest aspect de a cinsti pe mai mari vostri. El aduce in atentie si un avertizment l-as numi.uitaţi-vă cu băgare de seamă


         Unde suntem indemnati sa ne uitam cu bagare de seama ,cu atentie?La cei care au vestit Cuvantul, la viata lor pe care o traiesc. Dece asa?Am in vedere sa spun ce aduce in atentie ap, Pavel. Anume,Sunt unii care vestesc numele Domnului Hristos din anumite motive. Stim cu totii ce viata duc unii din acestia care si-au facut din evangelie un mijloc de egzistenta a vieti acesteia pamantesti.Deci, cu alte cuvinte au un interes personal.Iata ce citim in ep, catre Filipeni 1:18. Ce ne pasă? Oricum: fie de ochii lumii, fie din toată inima, Hristos este propovăduit. Eu mă bucur de lucrul acesta şi mă voi bucura.Pavel era destul de constient ca printre cei ce vestesc evangelia sunt si astfel de oameni cum descrie el aici in acest verset. De ochii lumii,Sa-mi fie ingaduit sa spun ca multi sunt acestia care vestesc de .ochii lumii,Dar ,in definitiv, ce interes au acestia?Iarasi spun, marea majoritate se scot pe ei in evidenta in fata lumi, a celor care sunt stransi laolalta.Mandria este un pacat care face ravagi, printre cei ce se aduna laolalta.


         Apoi Pavel aduce inainte si pe alti care vestesc evangelia Domnului Hristos din toată inima, Ce inseamna asta? o vestesc cu un simt de raspundere inaintea Stapanului care i-a chemat in aceasta lucrare a Lui.Acestora le pasa de sufletele care sunt stranse laolalta.Sunt convins ca Pavel face referire la acestia care vestesc din toată inima, Acestora merita sa le dai cinstea cuvenita.Dar si asa, versetul de mai sus continua;uitaţi-vă cu băgare de seamă la sfîrşitul felului lor de vieţuire,Iata o responsabilitate pe care o avem noi toti care spunem ca suntem nascuti din nou. Nu suntem indemnati sa trecem cu vederea viata pe care si-o traiesc cei care ne-au vestit evangelia.Suntem indemnati; uitaţi-vă cu băgare de seamă.Cu alte cuvinte, nu superficial,nu toleranti,nu partinitori, asupra unei vieti pe care o traiesc fara ca sa faca cinste lui Dumnezeu.Un frate m-ia spus de atul care veste in adunare ca i-a fost un exemplu.Eu care il cunosteam, am avut cunostinta de felul lui flecar si altele,am ramas suprins ca il lua ca model.


         Dar asta e,nu punem Cuvantul la inima si cadem prada la ce nu e in concordanta cu Cuvantul sfant.Iata deci, nu are importanta cum am auzit evangelia ci sursa care ne-a vestit-o daca este credibila, demna de urmat.Am intalnit si din acestia care spuneau;Frate, sa nu judecam ca sa nu fim judecati.Pavel ar vrea sa spuna prin aceste cuvinte;cu băgare de seamă.Sa le analizam viata daca este demna de urmat ori nu.Unde sa se uite cel caruia un oerecare i-a vestit evangelia?Pavel nu ne lasa confuzi in privinta aceasta.El aduce in atentie  la sfîrşitul felului lor de vieţuire,Cu alte cuvinte, de traire.Atunci ma intreb; “ are dreptate fratele care spune sa nu judecam”?Am cunoscut multi si cred ca fiecare din noi am vazut pe unul sau altu pe care il consideram ca merita sa-i dam cinste, ca a sfarsit viata lementabil.Stia Pavel ce spune. In toate timpurile au fost in adunari din acestia care sau perindat,cu toate ca vesteau evangelia cum citim in Filipeni 1:18.


         Nu vreau sa fiu inteles gresit. Acolo unde Dumnezeu a lucrat nasterea din nou, acel suflet va sfarsi in slava, facand cinste Celui ce ia incredintat aceasta lucrae de a vesti evangelia.Apoi, Pavel incheie acest verset cu aceste cuvinte in care avem un indemn.şi urmaţi-le credinţa! Ce vrea Pavel sa ne spuna si noua celor de azi este;Dupa ce am examinat viata pe care acestia o traiesc si am vazut ca merita sa le urmam credinta, sa o urmam. Acestia au facut dovada ca au fost nascuti din nou.Si ca sfarsitul lor este incununat cu slava si cu cinste la plecarea lor la Tatal.Au fost cazuri cand Dumnezeu s-a folosit de unii ca acestia care vesteau evangelia de ochii lumii.Mult bine mi-a facut acest verset cand l-am inteles. Adica, daca numele Domnului Hristos este vestit orcare ar fi omul, si Dumnezeu gaseste cu cale sa mantuiasca sufletul care aude v-a fi mantuit.Am avut ocazia sa intalnesc suflet care a auzit evangelia si a fost transformat. Iar cel care i-a vestit Cuvantul a sfarsit lementabil. Dar am cunoscut si fratii care iti era mai mare placerea sa ii asculti si sa le urmezi credinta.Deaceia vorbesc in cunostinta de cauza.Sa punem pret pe ceia ce Cuvantul ne aduce inatentie, ca e spre binele nostru.


John Balarie
Los Angeles California!














Dar am cunoscut si fratii care iti era mai mare placerea sa ii asculti si sa le urmezi credinta.

Niciun comentariu: