vineri, 16 septembrie 2016

2 Corinteni 13: 5. Pe voi înşivă încercaţi-vă dacă sînteţi în credinţă. ..........

         f43bd-picture1bibliacutrandafir 

2 Corinteni 13: 5. Pe voi înşivă încercaţi-vă dacă sînteţi în credinţă. Pe voi înşivă cercaţi-vă. Nu recunoaşteţi voi că Isus Hristos este în voi? Afară numai dacă sînteţi lepădaţi.

       Nu as mai fi dorit sa scriu din acest loc pentruca am facut-o cu alta ocazie.Dar am primit un scurt comentariu la postingul pe care l-am pus cu ceva timp In urma cu privire la;Judecatori 6;36-37.Aici este vorba de Gedeon care l-a pus la Incercare pe Dumnezeu. Aduc deseori In atentie relatia copiilor lui Israel cu Dumnezeu si relatia Copiilor lui Dumnezeu cu Dumnezeu Tatal lor.. Dece se numeste Dumnezeu Tatal lor? Pentruca au fost nascuti de El.Ioan 1;13 Spuneam cu alta ocazie ca, aceste doua feluri de relatii sunt complect diferite una de alta,cu toate ca Dumnezeu e acelasi in toate vremurile. Copiii lui Israel nu aveau pe Domnul Hristos care sa mijloceasca pentru ei. Era Moise sau un alt proroc care erau si ei tot oameni.Cei rsacumparati au pe Domnul Hristos,ei sunt nascuti din Dumnezeu.Deaceia se si numesc copiii lui Dumnezeu.Deci,  relatia lor cu Dumnezeu este una intre Tata si fiu.


        Copii lui Isr ael au fost nascuti din Avraam. Inteleg ca este o mare diferenta intre acesti copii ai lui Avraam si copiii  lui Dumnezeu.Ce diferenta este intre acestea doua?Copii lui Israel se ocupau cu pamantul iar Copii lui Dumnezeu se ocupa cu Cerul. Iarasi Inteleg ca este o diferenta care nu suporta comparatie.Respectivul spune ca; ma Insel ca nu putem pune pe Dumnezeu la Incercare.Eu nu spun ca nu putem. Noi putem face orce dar care sa nu aiba acoperire cu Cuvantul lui Dumnezeu. In Vechiul Testament Insusi Dumnezeu le spune Israelitilor sa-L puna la Incercare.Maleahi 3;10. Dar sa-mi fie Ingaduit sa spun ca; In Noul Testament, personal,nu am dat peste un verset in care sa fim Indemnati sa-L punem la Incercare pe Dumnezeu. Sau poate nu am retinut eu acel loc unde putem citi asa ceva.O putem face.  Dar, sa stim ca prin aceasta atitudine punem la Indoiala dragostea lui Dumnezeu ca Tata.


 Nu am dat peste un indemn al Domnului Hristos in privinta aceasta. Si nici chiar Apostolii nu au lasat scris despre asa ceva.Avem In Cuvant despre Evlavie si cu alta ocazie am spus care este definitia evlaviei.Adica, primesti din partea lui Dumnezeu orce vine in viata fara murmur, ca sa nu spun nemultumire sau, cartire.Domnul Isus spune cu privire la a cere ceva Tatalui, sa cerem in numele Lui.Ioan 14;14. Dacă veţi cere ceva în Numele Meu, voi face. Deci,Mantuitorul nu ne spune  sa-L punem pe Tatal nostru la Incercare.La noi toate dorintele ,cererile, trebuiesc sa treaca pe la Dpomnul Hristos.Iata diferenta intre Copiii lui Dumnezeu si copiii lui Israel.Apoi, noi ca copii ai lui Dumnezeu Il avem pe Scumpul nostru Mantuitor la dreapta lui Dumnezeu care mijloceste pentru ai Lui.Daca este vorba sa ne oprim la acest cuvind de a Incerca care este un (verb) o putem face asa cum ne Indeamna Cuvantul in versetul de mai sus.   Pe voi înşivă încercaţi-vă Adica, sa ne punem la Incercare pe noi Insine nu pe Dumnezeu.


Sa-mi fie Ingaduit sa spun ;Niciun Apostol nu a avut Indrazneala sa-L puna pe Dumnezeu la Incercare.Cunoastem  prin ce  Imprejurari, au trecut ei. Si nu vedem ca au Incercat sa-L puna la Incercare.Toti Apostoliii s-au Impacat cu acele situatii care erau Ingaduite de Dumnezeu, cu un anumit scop.Ei aduceau situatiile prin care treceau Inaintea lui Dumnezeu si le lasau acolo.La sfarsitul rugaciuni lor, a cererilor lor,terminau cu;Faca-se voia Ta.Asa a facut Insusi Domnul Hristos cande se ruga.Il vedem in Gradina Getsimani spunand aceste cuvinte care ar trebui sa ne fie de Invatatura.Luca 22;42………..facă-se nu voia Mea, ci a Ta.“Cand ajungi sa te Impaci cu voia lui Dumnezeu, nu mai este necesar sa pui pe Dumnezeu la Incercare.Primesti din partea Lui tot ce vine in viata.Mi-a venit in minte versuri dintr-o cantare care spun asa;Prin Incercari si prin nevoi Isuse esti cu mine... Cu alte cuvinte nu-ti este nimic ascuns sa nu sti tu Dumnezeule prin ce trec eu acum. Stiu ca sunt in aceste Incercari cu Scumpul meu Mantuitor.


 Apostolul spune aceste cuvinte de a ne Incerca pe noi Insine.Aici este domeniul de a ne pune la Incercare pe noi Insine, sa vedem daca suntem in Domnul Hristos si daca El este cu noi.Daca El, nu este cu mine, atunci este usor de inteles dece simt nevoia ca om de al pune pe Dumnezeu la Incercare. Sa ma Intorc putin la Copiii lui Israel.Acestia In decursul istoriei lor zbuciumate au pus la Indoiala credinciosia lui Dumnezeu fata de ei. Iata dece era necesar sa le spuna lor Dumnezeu aceste cuvinte,sa-L puna la Incercare. Pentruca ori de cate ori il puneau pe Dumnezeu la Incercare,Dumnezeu, le dovedea credinciosia Lui.Las pe fiecare dintre Fratii si Surorile mele sa analizeze ei Insusi potrivit Cuvantului daca trebuie sa punem la Incercare pe Dumnezeu. Sau sa ne Impacam cu voia lui Dumnezeu in toate circumstantele vieti zicand; Faca-se voia Ta. Precum suntem Invatati de Scumpul nostru Mantuitor.


 Persoana in cauza spune aceste cuvinte; -eu am facut-o si nu odata ci de doua ori in aceeasi zi si ce am cerut exact asa sa intimplat-.Cand aducem Inaintea lui Dumnezeu o cerere sau o rugaminte, trebuie sa stim ca;Dumnezeu analizeaza daca cererea este dupa voia Lui. Si numai asa  va Implini cererea noastra. Deseori ni se pare ca este bine ceia ce cerem lui Dumnezeu, dupa felul  cum gandim noi.Deseori nu ni se Implinesc ceia ce cerem si atunci cadem intrun depres sufletesc.Ca sa nu avem astfel de depres este necesar ca sa ne Impacam cu voia lui Dumnezeu in privinta situatiilor prin care trecem.Nu vreau sa fiu Inteles gresit. Nu e nimic rau sa cerem Dumnezeului nostru sa Intervina Intr-o situatie sau alta. Dar, din nou mentionez; sa se faca voia Lui


 Am cunoscut pe cineva care vroia un serviciu cu bani muti aici in America.Acesta si-a strans Intreaga familie si s-a rugat ca Dumnezeu sa-i dea ceia ce cere.Nu sunt convins ca Dumnezeu i-a Implinit cererea.Cu toate ca a avut pentru o perioada asa ce si-a dorit. Dar i-a adus un dezastru in viata si familia lui dupa ce a avut un servici cu bani multi.Dar mai tarziu serviciul si banii l-au lasat.Si acum este dezatru.Si-a lasat Sotia cu copii si sa casatorit cu alta femeie.Uite unde poate duce Intelegerea gresita a Cuvantului lui Dumnezeu. Din nou las pe fiecare sa analizeze un astfel de comportament.La vremea respectiva acesta vorbea la o strangere impreuna a unor Frati si Surori.Ca sa avem pace in Inima nostra trebuie aplicat acest Indemn pe care ni-l da Cuvantul.Evrei 13; 5. Să nu fiţi iubitori de bani…….Aceste cuvinte pot fi aplicate in toate domenile vieti noastre.Daca suntem Copii ai lui Dumnezeu. Daca nu, atunci ne putem asemana cu copiii lui Israel care erau legati de pamant.


John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: