marți, 13 septembrie 2016

Ioan 10;14. Eu sînt Păstorul cel bun. Eu Îmi cunosc oile Mele,...........

f43bd-picture1bibliacutrandafir

Ioan 10;14. Eu sînt Păstorul cel bun. Eu Îmi cunosc oile Mele, şi ele Mă cunosc pe Mine,


         Am mai spus si cu alte ocazii cate-va ganduri pe care le-am putut desprinde din acest loc cu ajutorul lui Dumnezeu.El e cel care da lumina copiilor Lui.Dar cum Cuvantul lui Dumnezeu este extrem de bogat,nu putem si nici Tatal nostru nu vrea sa puna stres pe noi. El da lumina,Intelegere,cat gaseste El de cuvinta la timpul potrivit. Fara lumina dela El gandurile noastre pe care le expunem sunt numai speculatii care nu au valoare inaintea Tatalui nostru. Eu sînt Păstorul cel bun.Prima data pun o Intrebate,Dece a  mentionat Mantuitorul ca El este Pastorul cel bun? Nu gresesc daca spun ca, Cuvantul ni-l arata nu numai ca Pastor pe Domnul Isus si ca este bun.Dar pe langa faptul ca este Pastor bun este si  Cel trimis de Tatal pentru turma Lui. Dece? Pentruca spune Mantuitorul ca,Pastorul Is da viata pentru oile Lui. Niciun alt pastor nu face sacrificiul pe care la facut Domnul Isus ca Pastorul cel bun.Atentiona Mantuitorul,  vor veni unii in numele Lui.Azi, mai mult ca oricand, sunt unii care spun ca fac minuni in numele Domnului Hristos.


         Faptele apostolilor ne relateaza o imprejurare cand fiii lui Sceva au incercat sa scoata si ei duhuri necurate dintrun om posedat.Fapte 19;14. Ceice făceau lucrul acesta, erau şapte feciori ai lui Sceva, un preot Iudeu din cei mai de seamă. 15. Duhul cel rău le-a răspuns: „Pe Isus Îl cunosc, şi pe Pavel îl ştiu; dar voi, cine sînteţi?“Tot asa se intampla si azi cu acestia care se numesc pastori si pretind ca scot duhuri necurate sau mai stiu eu ce vindecari pretind ca fac. Lor li se atribuie aceste cuvinte;voi cine santeti?Asa cum am spus, este un singur Pastor pe care Dumnezeu la pus peste turma Lui de oi.Acest Pastor care este Domnul Isus a facut dovada ca is iubeste oile pe care Tatal le-a dat in grija Lui. Ioan 6;44.Si-a dat viata pentru ele in lupta cu vrasmasul turmei pe care avea sa o Incredinteze in mana Tatalui dupa plecarea Lui de pe pamant.Ioan 17;15.Si In Vechiul Testament au fost pastori de care Dumnezeu era nemultumit de felul cum acestia se ocupau de turma Lui.Iata ce spune Dumnezeu Insusi de acesti pastori;Ieremia 23;1. „Vai de păstorii cari nimicesc şi risipesc turma păşunei mele, zice Domnul.“


         Este demn de retinut cine zice ca este Pastorul cel bun;De data aceasta as dori sa ne uitam la ce calitati trebuie sa aibe un pastor ca sa se califice pe aceasta pozitie as numi-o. Dar si ce obligatii pune pe el propietarul care il angajaza pentru a lua grije de turma Lui.1) la calitati sau calificare pe care trebuie neaparat ca cei ce se considera pastori trebuie sa le intruneasca.Aceste calitati, calificari, nu sunt mandatare ci Imperative.Altminteri, turma va fi saracita de alimentatia necesara pentru a creste si a se desvolta armonios. Ca Stapanul sa aiba de pe urma turmei beneficiu.2) Pe langa acestea ,mai sunt necesare ca obligatiile pe care si le-a asumat fata de Propietar sa le implineasca fara nici-o ezitare, sau nemultumire. Spunea unul din acesti pastori; daca I-mi dati suma asta ma ocup de “turma”.Ce vreau sa spun cu aceasta? Ca primeaza interesul orcare ar fi el.Atunci cand ai acceptat ce patronul iti poate oferi pentru slujba pe care ti-o Incredinteaza, esti obligat sa le implinesti fara murmur.Daca nu, te dai la oparte si lasi locul altuia care face aceasta slujba din dragoste pentru turma lui Dumnezeu.


         Tangential am sa spun ca, aspectul acesta l-am invatat aici in America.Ca adica ,nu esti gata sa duci la Indeplinire ce ti-ai asumat prin a accepta pozitia pentru care ai aplicat, trebuie sa renunti la aceasta pozitie.Am adus in atentie lucrurile la modul firesc , literal. Dar pe noi ne intereseaza cele spirituale.Din ele avem cate ceva de Invatat si nu numai de Invatat dar si de aplicat in viata noastra de credinciosi. Altminteri, vom trai o viata confuza si vom fi luati de fel de fel de vanturi care din ce in ce bat in vremurile noastre tot mai mult si mai puternic.Eu sînt Păstorul cel bun.Cand avem de pastor pe Domnul Isus, atunci suntem la adapost. Si nu ne intereseaza o alta Invatatura. Sunt o multime de Invataturi care sunt date prin Adunari, Biserici.Acestea sunt deviate dela ce ne Invata Cuvantul.Domnul Isus nu scapa din vedere sa mentioneze un adevar care se rasfrange asupra tuturor care il au pe El de Bun Pastor.Iata acest adevar;Eu Îmi cunosc oile Mele,


         Nu este un lucru pe care sa-l treaca cu vederea Domnul Hristos. El si le cunoaste pentru singurul motiv. Pentru ele si-a dat viata. Ioan 10;15…….şi Eu Îmi dau viaţa pentru oile Mele.Apoi aceste oi i-au fost datae de Tatal Lui.Ioan 6;44.Asa am mentionat ceva mai sus.Ca sa sti precis daca esti cunoscut de Domnul Isus ca Pastor, trebuie sa traiesti o viata in ascultare de El.Fiecare ne cunoastem felul de viata pe care il traim. Dela vorbele pe care le spunem , pana la comportamentul pe care-l avem intre cei deafara si in ultima Instanta in mijlocul celor cu care ne adunam laolalta. La o analiza chiar fie ea si sumara, nu se poate sa nu vedem unde ne aflam in relatia noastra personala cu Domnul Hristos.Sa retinem ca, Mantuitorul, precizeaza pentru cine is da El viata.Mare confuzie este si in privinta aceasta. Pentruca, cei mai multi neglijeaza citirea Cuvantului cu atentie. Ei se multumesc cu ce aud dela unul sau altul fara sa vada ce are Cuvantul de spus.Iata dece in privinta aceasta este mare confuzie printre cei ce se numesc crestini.


         Ei neglijeaza Cuvantul care poate sa le dea lumina necesara.La inchidera acestui verset Mantuitorul face o alta specificare in care arata ca nu numai El is cunoaste oile, dar ca si oile Lui is cunosc Stapanul.Cu alte cuvinte, vrea sa spuna Domnul Isus ca ; Oile Lui nu se duc dupa altul. Cine poate sa implineasca nevoile oilor Lui? Decat acest Pastor care a facut sacrificiul suprem. S-a dat pentru ele ca sa le aiba cu El pentru vesnicie.Iata cuvintele Domnului Hristos ca Pastor;şi ele Mă cunosc pe Mine,Nu stiu daca toti care spunem ca apartinem Domnului Hristos ne-am intrebat vre-o data de felul cum il cunoastem personal pe Domnul Hristos.Din nou, vreau sa spun ca, si aici in cunoastere este confuzie si inca destul de adanca.Ca sa pretinzi ca il cunosti pe Domnul Hristos, trebuie sa il cinstesti printr-o viata traita printre oameni. Si nu numai printre oameni, ci in toate legaturile pe care le avem zilnic.Sa-l cinstim in mijlocul familiei in care ne-a asezat Dumnezeu. Si vai cate lucruri se mai Intampla prin unele famili care pretind ca sunt credinciosi. Familia, a fost intentata de Dumnezeu tocmai pentru acest motiv de a fi slavit Dumnezeu.


         Apoi sa-L cinstim printre cei care venim in contact la serviciul nostru si in ultima Instanta, in socetatea din care si copiii lui Dumnezeu fac parte.Un prileji de cercetare sa vedem daca;1) Domnul Isus ca Pastor ne cunoaste intradevar. Apoi,2) Daca noi il cunostem ca pe Bunul Pastor intradevar.Atunci nu vom mai alerga dupa alti pastori.Spuneam mai sus la cele 2 puncte pe care le-am adus in atentie ca;Pastorul este necesar sa se califice pentru aceasta lucrare, prin nasterea din nou facuta de Dumnezeu.Si ca pastorul are obligatii. Ce anume obligatii va avea un pastor angajat in lucrare(spirituala)? Sa dea o Invatatura stricta din Cuvantul lui Dumnezeu.Cu alte cuvinte, o mancare ne alterata de Invataturi omenesti pe care o aduc inaintea Fratilor si Surorilor.O alta obligatie este sa plateasca mai multa atentie la oaia care este ranita sau mieluselului decurand nascut.Si sunt multe alte obligatii pe care le putem desprinde din Cuvant.


         Daca esti angajat la modul literal vorbind, trebuie sa faci lucru pentru care ai fost angajat. Sunt convins ca cineva nu si-ar plati angajatii sa nu faca treaba in companie, ci numai sa primeasca salariu.Care dintre noi am face o asa risipa daca am avea angajati ? Cu mult mai mult la Dumnezeu care este foarte atent de cum is desfasoara activitatea pastoriii in mijlocul turmei Lui.Sa nu creada cei ce vor  sa fie pastori, Predicator, ca va primi salariu fara ca oile sa fie intretinute la standarul pe care il asteapta Stapanul.Si nici ca lucrarea aceasta este usoara. Dca aici pastorul intr-o biserica se astepta sa isi primeasca salariu luna de luna,fie ca face sau nu treaba pentru care a fost angajat. Nu tot asa va fi cu plata pe care o va da Dumnezeu slujitorilor Lui pentru grija pe care au luat-o pentru oile Lui.Ar trebui sa le fie teama celor care se reped sa detina aceasta slujba in Casa lui Dumnezeu.Au de aface cu un Dumnezeu care da fiecaruia dupa faptele lui.


John Balarie

Los Angeles California!

Niciun comentariu: