duminică, 7 mai 2017

Apocalipsa 3;16. Dar, fiindcă eşti căldicel, nici rece, nici în clocot,...........

f43bd-picture1bibliacutrandafir

Apocalipsa 3;16. Dar, fiindcă eşti căldicel, nici rece, nici în clocot, am să te vărs din gura Mea.

         Din acest verset am stat de vorba cu o credincioasa tanara americanca care nu Intelegea acest cuvant de caldicel din romana.In engleza este asa;lukewarm.A avut ocazia sa Il auda si a fost interesata sa-i spun cu ce ocazie s-a adus Inainte acest cuvant caldicel.I-am spus ca Domnul Isus vorbeste In Cartea Apocalipsei Bisericilor care la vremea aceia ca si azi erau de adunatura.Stim noi toti care citim Cuvantul si spunem ca suntem nascuti din nou ca, Domnul Isus nu se adresa Biserici vi pe care spune ca o va zidi;Eu voi zidi Biserica Mea...Matei 16;18………...voi zidi Biserica Mea, şi porţile Locuinţei morţilor nu o vor birui.Domnul Isus a specificat cum este Biserica Lui.Solida, puternica spiritual, rezistenta la tot felul de intemperi care ar putea sa se abata peste ea.Bisericile de adunatura, au fost bantuite dealungul vremi dar si azi de fel de fel de vanturi (Invataturi). Si nu putine s-au destramat cum avem dovezi si azi In zilele noastre.


         Sa ma Intorc din nou putin la acea tanara americanca si sa aduc In atentie interesul ei de a Intelege ce vrea Domnul Isus sa spuna nu numai prin acest cuvant -caldicel- Dar si cele doua rece (cold) sau (In clocot sau fierbinte) Hot.Aceste cuvinte Domnul Isus le adreseaza Biserici din Laodiceia. Cercetatori ai Scripturi spun ca;Starea bisericilor din timpul de azi se Incadreaza foare bine  In aceasta biserica din Laodiceia.Am sa spun ceva mai jos referitor la cele trei stari prin care trecea aceasta Biserica din Laodiceia.Intelegerea pe care am expuso acelei tinere ca sa nu o las confuza mi se pare acomodata(armonizata) cu restul din Cuvantul lui Dumnezeu. A ramas suprinsa ca, nu mai auzise asa ceva.Nu numai aceasta persoana nu stie despre acest cuvant Caldicel. Chiar si unii dintre noi nu platesc atentie la acest cuvant caldicel. Fie ca se vad In aceasta stare sau, ca pentru ei e tot una sa fi caldicel sau o olta stare descrisa aici In Cuvant.Dar, fiindcă eşti căldicel,


         Dece va fi Inceput Domnul Isus cu acest cuvant de caldicel prima data? As Indrazni sa spun ca; unul din motive ar fi ca; La adunarea de adunatura, cei mai multi sunt caldicei.Poate se vor gasi si unii care nu vor fi de acord cu ceia ce spun. Dar asta, pentruca sunt In aceasta stare cum am spus ceva mai sus si nu fac nici-o diferenta.Spuneam cu alta ocazie ca;Venirea la adunare este buna,chiar de folos. Atunci cand dai cinste Domnului Hristos care se gaseste In mijlocul celor doi sau trei rascumparati. Fiind ei doar doi sau trei care se aduna pentru numele Lui.Aceasta stare de caldicel nu este apreciata as zice de Scumpul nostru Mantuitor.Sau, as merge pana acolo sa spun ca El nu vrea ca un rascumparat al Lui sa se gaseasca In aceasta stare de caldicel.Si Intradevar cel nascut din nou nu se va gasi In aceasta stare de caldicel.Cand venim Inaintea Lui, El ne vrea sa fim fierbinti pentru El.Starea de caldicel este o stare care nu face bine adunari.Dar nici celui care este in aceasta stare.


         1) Caldicel; I-mi permit sa spun ca, nimeni nu ar vrea sa serveasca o supa care este caldicica.Cum ar vrea sa fie? Fierbinte.Mai ales Intrun timp rece. Spiritual cei rascumparati traiesc Intrun anotimp rece.In jurul lor bate vantul faradelegi parca mai mult ca orcand.Iata dece Domnul Isus nu este de acord cu aceasta stare de caldicel care se vedea atunci,dar asa cum am spus si azi In adunarile unde participam.O alta stare care nu este buna si pe care Domnul Isus o aduce Inaintea bisrici din Laodiceia si negresit si a celor de azi.Sigur ca Domnul Isus face referire la Biserica. Dar Biserica va fi In starea In care se vor gasi la modul individual fiecare.Vi In Adunare cu o stare caldicica, vei influenta cu altii ca si tine starea Adunari.Deseori starea unei biserici, Adunari sa vazut reflectata In starea individuala a celor ce o compun la modul literal.


         2)nici rece, Poate ne Intrebam si unii dintre noi cum s-a Intrebat si tanara americanca dece spune Domnul Isus de rece? Inteleg ca Domnul Isus vrea  ce e fierbinte. Si asta o sa vedem ceva mai departe.Deci,se ridica Intrebarea, dece rece? Cand un suflet este rece, distant de Dumnezeu, sau as Indrazni sa spun mort ca un cadavru,Atunci este nevoie de interventaia lui Dumnezeu sa Il aduca la viata. Ca sangele sa pulseze In el.Sigur ca fac referire la viata spirituala.Deaceia Domnul Isus a adus In atentie si starea de rece.I-mi permit sa spun din expierenta vieti mele de adunare ca sunt multi care sunt morti printre Frati si Suroari. Spuneam cu alta ocazie ca; Sunt cadavre si ca orce cadavru unde sangele nu mai pulseaza cum am mentionat,nu mai poate fi viata.Iata dece Domnul Isus Ii spune lui Nicodim ca trebuie sa fie nascut din nou.In orce nascut sangele are propietatea de a Intretine viata.La modul literal dar cu atat mai mult la cea spirituala de care vorbeste Cuvantul.


         3) nici în clocot,Si ultima stare pecare Domnul Isus o aduce In atentie. Aceasta stare este preferata de Domnul Isus la toti rascumparatii Lui.. Dece? Pentruca o inima care a fost schimbata din una de piatra cum citim In Ezechel 11;19.Inlocuita cu  una de carne. Aceasta va fi fierbinte pentru Mantuitorul.Dece? Este simplu din cauza sangelui care o tine fierbinte sau In clocot continu.Si asa ne vrea El sa fim fierbinti pentru El.Sa ma Intorc putin la Caldicel.Ar mai avea si o alta Intelegere destul de buna. Adica, sunt unii care vor sa fi si cu Lumea si cu Dumnezeu.Lucru care este imposibil acolo unde pulseaza viata noua generata de Sangele Domnului Isus.Sunt unii care asa ar vrea poate cei mai multi ca si tanarul bogat. Acesta vroia si Imparatia lui Dumnezeu sau a Cerului dar si pamantul cu tot ce agoniosise.Avem ocazia sa ne analizam sa ne testam fiecare In parte unde ne gasim. In care din aceste trei stari ne aflam.Fiecare ne cunoastem destul de bine. Ne mai spunand ca Dumnezeu ne cunoaste Inima.Putem spune despre noi ca suntem credinciosi dar sa fim reci sau si mai grav Caldicei.


         Iata ce are de spus Mantuitorul de aceasta stare de Caldicel. Cuvinte destul de grave la finalul unei vieti de strangere laolalta In adunarea de adunatura.am să te vărs din gura Mea. Aceasta expresie o putem acomoda foarte bine cu o situatie care poate fi la un pranz si care mananci ceva care nu Iti place.Esti pus In situatia sa arunci afara. Un cuvant care produce greata ar fi;Te vomit, te resping.Cu alte cuvinte, nu pot sa te am In starea aceasta.Tanara americanca a fost multumita cand i-am adus In atentie aceste trei stari. 1) Caldicel,2) Rece si 3) In clocot sau fierbinte.Dorinta Domnului Isus care ne vrea cu o inima fierbinte sau In clocot cum citim In romana.As mentiona ca;Cel nascut din nou are o inima fierbinte pentru Mantuitorul lui.Noi putem pretinde asa cum pretindeau cei din Apocalipsa 3;17. Sunt bogat si nu duc lipsa de nimic.Cate-va ganduri pe care le-am Impartasit cu acea tanara credincioasa anericanca. Si pe care doresc sa le Impartasesc si cu Fratii si Surorile mele sincere de pretutindeni.


John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: