luni, 1 mai 2017

1Corinteni 6;18. Fugiţi de curvie! Orice alt păcat, pe care-l face omul, ............


f43bd-picture1bibliacutrandafir

1Corinteni 6;18. Fugiţi de curvie! Orice alt păcat, pe care-l face omul, este un păcat săvîrşit afară din trup; dar cine curveşte, păcătuieşte împotriva trupului său.


        Nu as mai fi vrut sa spun cate ceva despre acest subiect pe care l-am adus Inainte Intrun posting anterior din;1 Corinteni 6;19.Dar pentruca cineva mi-a scris un e-mail ca si un comentariu am spus ca este necesar sa ne uitam si la versetul de mai sus pe care l-am pus acum 18 din acelasi capitol.Cei care nu au Infaptuit acest pacat al curviei, au fost finuti de ambele maini de Dumnezeu si de Domnul Isus.Dece sunt tinuti? Pentruca au fost nascuti din nou si apartin lui Dumnezeu. Ei Ii sunt fii si Dumnezeu le este Tata. spuneam cu alta ocazie. Si iata ca dau din nou acest loc unde Copilul lui Dumnezeu este tinut de ambele main;Ioan 10; 28-29.Citirea Cuvantului In graba,nu ne ajuta la nimic. Cu atat mai mult nu ne ajuta daca nu Il aplicam la viata noastra de zi cu zi.Citirea In graba si fara interes,v-a apare ca si o rutina din obligatie, dar nu ca o hrana sufleteasca.As mentiona ca; Parintele este responsabil de grija copilului. Persoana In cauza nu era de acord ca pacatul In trup apare a fi mai grav Inaintea lui Dumnezeu decat orcare alt pacat.Pacatul curviei a fost In tot deauna cursa care cel rau o Intinde celor “credinciosi”


         Am pus In gilimele acest cuvant sa vedem ca este o diferenta Intre a fi “credincios” si a fi un Copil al lui Dumnezeu.I-mi permit sa spun ca; Credinciosia o face omul In termenul lui de gandire.In schimb, a fi Copil al lui Dumnezeu trebuie sa fi nascut de Dumnezeu.Credinciosia se Incadreaza In cele trei aspecte pe care le gasim In ev, dupa Ioan1;13. născuţi nu din sînge, nici din voia firii lor, nici din voia vreunui om, Acestia da, sunt crestini, credinciosi ca sa nu spun de adunare.Cu alta ocazie cand mi-am expus gandurile din acest loc am scris mai pe larg si cu explicatiile pe care le-am gast de cuvinta cu privire la aceasta diferenta.Si negresit In armonie cu restul Cuvantului lui Dumnezeu.Cu alta ocazie am spus ca. As fi cel mai nenorocit dintre toti daca as aduce Inaintea Fratilor si Surorilor ganduri care nu au acoperire cu Cuvantul sfant
In armonie.Persoana In cauza mi-a adus Inainte pe curvarul din Corint si ca, Pavel a spus sa-l primeasca In adunare. Dar Pavel nu a spus sa-l primeasca In Trupul Domnului Hristos.Pavel stia ca Intr-o casa mare sunt vase de cinste si vase de ocara.2 Timotei 2;20.


         Iata deci, care e diferenta Intre cele trei relatatae de Cuvant In Ioan 1;13. si ultima pe care Cuvantul o numeste cafiind  autentica, din Dumnezeu se gaseste tot In acel verset.Nu stiu cati dintre noi am staruit asupra acestor stari descrise In Cuvant. Iata cum Incepe versetul 18; Cu un Indemn care trebuie sa Il luam In consideratie daca ne numim Copii ai lui Dumnezeu.Fugiţi de curvie!Cu mult timp In urma am spus cum citim In engleza. Iata cum citim si cum Inteleg personal acest cuvant In engleza;18 Flee sexual immorality.I-mi permit sa fac o lamurire Intre aceste doua cuvinte;In romana citim; fugiti. Iar In engleza este acest cuvant;Flee.Spuneam cu alta ocazie ca In engleza sunt doua cuvinte care le putem asocia cu cel din romana. Unul este Run si altul Rush. Cuvantul Run se aplica celor care alearga relaxati facand zilnic acest exercitiu fugind.Cand vine vorba de ceva periculos, se aplica celalat cuvant,Rush.Care la randul lui are deaface cu o fuga dar nu relaxanta ci din potriva la disperare.Cu alte cuvinte sa Iti salvezi viata.Am developat putin gandirea cu privire la aceste cuvinte.Sa ne dea o Intelegere mai profunda din acest verset.Si cum trebuie sa Il Intelegem.


         Cand Pavel aduce In atentie Pacatul, trebuie stiut ca se aplica acest cuvant; Rush. Cu alte cuvinte, fugi la disperare ca e un pericol.Sa ma Intorc putin la celalalt cuvint din engleza sa vedem si semnificatia acestui cuvant.Flee. Acest cuvant se aplica pasarilor care zboara. Cu alte cuvinte, se Inalta de pe pamant si sunt In siguranta In aer.As Indrazni sa spun ca acest cuvant este cel mai potrivit de al pune In acest contest al pacatului.Dece sustin asta? Pentruca Cuvantul ne arata ca noi cei de care s-a Indurat Dumnezeu suntem rascumparati. Si ca rascumparati nu mai sunt pamantesti.Romani 8;9. Voi însă nu mai sînteţi pămînteşti, ci  duhovniceşti, In greaca acest cuvant Flee aplicat noua celor rascumparati,are Intelesul de a;Dispare din fata primejdiei. Ei bine, ce vom spune noi In fata acestor cuvinte? Ma Intreb, cel care a savarsit acest pacat In trup,a fost el constient ca cei rascumparati fac parte ca madulare ale Trupului Domnului Hristos ? Las pe fiecare sa analizeze pentru el insusi.


         Iata diferenta care apare Intre a fi crestin din cele trei pe care le-am pus din Ioan 1;13.Si cei care sunt nascuti de Dumnezeu.Sunt unii care Is dau cu parerea asa cum sa le cada bine lor.Adica de a se Indreptati In purtarea pe care o au sau, au avut-o In timp.In continuare versetul ne arata diferenta Intre un pacat oarecare si cel savarsit In trup.Persoanele care le-am mentionat spuneau ca toate pacatele sunt la fel.Dar iata, Cuvantul, scoate In evidenta ca acest pacat In trup nu este ca orce alt pacat. Daca realizam ca facem parte ca madulare din Trupul Domnului Hristos.Si daca Intradevar facem parte,Atunci, vom trata acest aspect cu cea mai mare seriozitatae.Dumnezeu, a spus despre Fiul Sau aceste cuvinte; Matei 17;5… „Acesta este Fiul Meu prea iubit,....Asa ca, Dumnezeu nu trateaza acest pacat Impotriva Fiului Sau cu toate celelelte care au fost purtate De Domnul Hristos la cruce.1 Petru  24. El a purtat păcatele noastre în trupul Său, pe lemn, Deci, Intelegem ca ar fi afectat Insusi Dumnezeu Tatal cand ar vede pe Fiul Sau ca ar purta astfel de “madulare” de ocara In trupul Lui.Sunt unii care se considera crestini numai prin faptul ca au pasit pragul unei Adunari.O nastere din nou trebuie sa faca dovada unei vieti schimbate.


         Am stat de vorba cu cineva In privinta aceasta. L-am Intrebat daca ar fi gata sa foloseasca o cana care bea apa si pentru ceva mizerabil. Raspunsul a venit categoric si fara Intarziere de a se gandi Nu.Cuvantul este destul de clar In privinta aceasta.1 Corinteni 6;15. Nu ştiţi că trupurile voastre sînt mădulare ale lui Hristos? Voi lua eu mădularele lui Hristos, şi voi face din ele mădulare ale unei curve? Nicidecum! Deci Cuvantul,  conclude ca; Este imposibil ca In trupul Domnului Hristos sa fie vreun madular al unei curve.Persoana respectiva mi-a adus Inainte curvarul din Corint. Ca Pavel a spus sa il primeasca Inapoi. Da asa este. Dar sa nu uitam ca a fost primit In adunarea de strangere la olalta nu In trupul Domnului Hristos. Da, daca Dumnezeu a lucrat In viata lui acest fenomen divin al nasteri din nou, poate fi un vas curatit si un madular sfintit.Apoi, Dumnezeu introduce un astfel de suflet dupa ce a fost nascut din nou In Trupul Fiului Sau.Si versetu se Incheie cu aceste cuvinte;dar cine curveşte, păcătuieşte împotriva trupului său.


         Apostolul arata ca este imposibil ca sa curvesti Impotriva trupului tau si totusi sa te numesti madular In trupul slavit al Domnului Hristos.Am Incheiat acest subiect care pentru cei mai multi poate sa nu aiba vre-o semnificatie.Nu Inainte de  a preciza ca orce gandire cu privire la ceia ce Cuvantul ne relateaza trebuie neaparat sa fie supusa Cuvantului Sfant. Dece asa? Pentruca si In privinta aceasta Dumnezeu s-a Ingrijit sa ne lase scris;Iata un loc care arata ca, Cuvantul este cel care aduce acuze daca nu-l folosim pentru a Intelege ce vrea Dumnezeu sa ne Invete. Domnul Isus le spune aceste cuvinte unora care se credeau credinciosi Ioan 12;48. Pe cine Mă nesocoteşte şi nu primeşte cuvintele Mele, are cine-l osîndi: Cuvîntul, pe care l-am vestit Eu, acela îl va osîndi în ziua de apoi.Apoi si Domnul Isus i-a spus lui satan; este scris.Asa cum am spus ceva mai sus,Fratii si Surorile care au fost nascuti din nou si au foost tinuti de ambele main sa multumeasca, sa dea slava lui Dumnezeu ca nu a Ingaduit ca sa compromita acest Trup slavit al Fiului Sau.Suntem In maini puternice care ne ajuta sa biruim orce tentatie a firi pamantesti.


John Balarie
Los Angeles California!





Niciun comentariu: