luni, 11 iunie 2018

1 Samuel 12;3. Iata-ma! Marturisiti impotriva mea, in fata Domnului ...........

Cantarea Cantarilor 2;1.

   Sunt un Trandafir din Saron….

f43bd-picture1bibliacutrandafir

 1 Samuel 12;3. Iata-ma! Marturisiti impotriva mea, in fata Domnului si in fata unsului Lui: Cui i-am luat boul sau cui i-am luat magarul? Pe cine am apasat si pe cine am napastuit? De la cine am luat mita ca sa inchid ochii asupra lui? Marturisiti, si va voi da inapoi."

         Samuel luase locul lui Eli ca judecator In Israel.Era o pozitie care nu era usoara.Apasa pe umeri lui ca Judecator responsabilitate Inaintea Poporului dar mai ales Inaintea lui Dumnezeu care Il pusese sa judece Poporul Lui.Sa judece ce? Am mai spus cu alta ocazie despre anumite litigii care puteau lua nastre In Popor Intre unul sau altul.Dar am vazut In decursul vieti ca se nasc litigii si Intre Frati, Surori In Casa lui Dumnezeu.In viata aceasta este inevitabil sa nu apara ne Intelegeri sau litigii care duc uneori la fapte grave.Acestea trebuiesc aduse Inaintea Judecatorului care ar aceasta putere de a le rezolva.Daca In lume Intre oameni care nu se tem de Dumnezeu apar astfel de litigii am spune ca este un mod al vieti lor.Nu tot asa ar trebui sa fie Intre cei ce se numesc Fratii si Inca ai Domnului Hristos.

         Acesti credinciosi au Cuvantul care Ii Invata cum sa procedeze In astfel de situatii.Este pus pentru astfel de situatii un judecator care sa judece dar fara partinire.Asta e menirea lui sa nu ia partea nimanui. Iata-l pe Samuel ca este pus Judecator In locul lui Eli.Nu ne arata cuvantul ce si cum va fi judecat Samuel anumite litigii In decursul vieti lui ca Judecator peste Israel.Dar ce ma face sa Inteleg cate ceva sunt cuvintele de mai sus din versetul pe care l-am pus.Ca Samuel, a judecat cu dreptate. Dece cu dreptate? Pentruca,El se temea de Dumnezeu.Cata diferenta Intre Samuel si Eli.Cum i-a venit sfarsitul lui Eli,ca la orce om indiferent ce este aici pe pamant.Se apropia si Samuel de acest sfarsit. Constient fiind, ca va da ochii cu Dumnezeu, Isi face un proces al vieti traite.Asta Inainte de asi sfarsi alergarea.Aceste cuvinte Ii apartin Ap, Pavel, de a sfarsi alergarea.Ele ne sunt aduse si Inaintea noastra.Cu alte cuvinte, si noi oricare am fi si orcare pozite am detine In socetate si chiar In Adunare, Biserica,vom sfarsi aceasta alergare.

         Iata ce spune Samuel;El Isi face un control amanuntit al vieti pe care a trait-o Inaintea Poporului  si Inaintea lui Dumnezeu. Dece Isi face el acest control? Pentruca era constient ca se va Infatisa Inaintea lui Dumnezeu.Nu stiu cati dintre noi ne-am gandit ca vom sfarsi la un timp alergarea. Fie ca suntem mai tineri sau mai Invarsta sfarsitul va veni Intrun fel.Sunt constient de ceia ce spun,nu ne place sa ne gandim la acel moment de trecere dincolo.A venit o zi pentru Samuel sa Isi faca un control al vieti cum am spus ceva mai sus.Cu anii multi In urma mi-a atras atentia ce spune Iov.31;14. ce as putea sa fac, cand Se ridica Dumnezeu? Ce as putea raspunde cand pedepseste El? Am sa pun si In engleza sa vedem o diferenta…...When he makes inquiry, what shall I answer him? In romana este asa;Cand El ma va Intreba ,ce-I voi raspunde? Iov era constient ca va trebui sa dea ochii cu Facatorul lui Dumnezeu.

         Iata dece Samuel a strans poporul sa le vorbeasca dar nu Inainte de as face o cercetare a vieti lui personala. Cum a trait In mijlocul lui ca Popor, cum le-a vorbit. Intrun cuvant, a fost el o pricina pentru Popor asa cum a fost Eli? Sau Cum sunt unii azi care zic ei ca sunt peste Casa lui Dunezeu?Acum doresc sa ne Indreptam la noi Insine si In mod deosebit la cei care In decursul anilor au tot pretins ca se ocupa de Casa lui Dumnezeu. Daca cei care mai sunt Inca In viata i-ai Intreba daca au fost pusi de Dumnezeu precum Samuel,ar spune ca da, negresit au fost pusi de Dumnezeu. Ei bine, eu personal, am dubiu asupra unora care sustin asa ceva.Dar oricum ar fi,acestia au datoria sa se egzamineze  asa cum a facut Samuel. Nu am auzit pe niciunul din cei pe care Ii cunosc spunand;Frate, mi-a venit timpul sa-mi fac un control al vieti. Ca va veni un timp sa ma prezint Inaintea lui Dumnezeu ca si Samuel. Dar nu am auzit pe nici unul asa ceva sau ca se gandeste sa Isi Egzamineze viata.Aceasta examinare este necesara ca,au fost peste Casa lui Dumnezeu.

         Daca la Samuel poporul a avut numai cuvinte pozitive la adresa persoanei lui,si totusi el si-a facut un control amanuntit. Iata-ma! Marturisiti impotriva mea, Vedem ce le cere Samuel poporului. Sa spuna ce au Impotriva lui. Dar nu oricum ci in fata Domnului si in fata unsului Lui: Nu stiu cati din acestia care au mancat ani buni paine din adunari,biserici si-au facut acest control In fata congregatiei sa spuna Fratiii si Surorile decum ei sau comportat prin adunare,biserica.Asociez Adunarea cu Poporul In fata caruia Samuel s-a adresat.Acestia,ar trebui sa se ridice In picioare In adunare, biserica si Inaintea Domnului sa faca ce a facut Samuel Inaintea Poporului.Si fiind constienti ca Domnul este In mijlocul lor. Ce vor putea sa spuna Fratiii si Surorile despre astfel de Fratii care In decursul anilor au fot peste Casa lui Dumnezeu”judecatori”?Vor spune ei ca si Poporul Inaintea lui Samuel?As fi tare nerabdator sa aud pe unul sau altul ca; In Biserica sau Adunarea noastra s-a aplicat acest procedeu pe care Samuel la facut.Cat stiu nu am auzit ca s-ar fi procedat undeva In vreun loc.

         Samuel aduce Inaintea poporului animalele;Cui i-am luat boul sau cui i-am luat magarul?Azi nu mai este asa ceva. Dar poate un Frate sau o sora sa fi fost neindreptatita Intrun fel.Apoi,  mai le aduce Inainte si altfel de atitudini la numesc care se putea naste Intre ei. Pe cine am apasat si pe cine am napastuit? Daca cu animalele, acestia din timpul nostru ar respira usurati, nu tot asa ar putea sa fca cu; Apasarea sau napastuirea care iau diferite forme In relatiile din Adunare sau Biserica.Acum Samuel aduce In atentie banii care si azi pot fi o sursa de a produce astfel de situatii In Adunari sau Biserici.Banii In tot deauna a creiat situatii de Incordare printre Fratii.Eram Intr-o adunare cu multi ani In urma In holul cladiri cand o Sora i-a dat o suta de lei unui frate care era mai mere spunea el In Casa lui Dumnezeu ca sa dea suta la o familie. Si el a luat suta si ia spus surori cu glas tare fara pic de rusine aceste cuvinte; Ce mie nu-mi trebuie si flutura suta.

         Ei bine, unul ca acesta pun si eu o Intrebare; Nu avea motiv sa se cerceteze Inainte de a se Intalni cu Dumnezeu? De fapt a si plecat.Las pe Fratii si Surori sa analizeze ei Insusi pentru dansii aceasta situatie de a ne cerceta.La urma de tot, Samuel le cere celor carora le adusese Inainte din Popor toate aceste lucruri spunandu-le; Marturisiti, si va voi da inapoi."Era asa de degajat si gata sa restituie sa repare gresala pe care ar fi putut sa i-o impute.Nu ne arata Cuvantul ca s-ar fi adresar vreunul cu nemultumire fata de Samuel.Scriptura ne arat un alt caz In Noul Testament pe unul care era la vama si prin natura servicilui ar fi putut sa napastuiasca pe unul sau altul.Acesta este Zacheu, care a rostit astfel de cuvinte ca si Samuel.Luca 19;8. Dar Zacheu a stat inaintea Domnului si I-a zis: "Iata, Doamne, jumatate din avutia mea o dau saracilor; si, daca am napastuit pe cineva cu ceva, ii dau inapoi impatrit."Iata ce atitudine a adoptat Zacheu Inaintea Domnului.Se aplica acest verset si felui lui Zacheu de a se comporta Inaintea Domnului si acestora care spun ca sunt pastori sau oricum se vor chema ei? Sunt ei Inaintea Domnului?

John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: