sâmbătă, 25 august 2018

2 Corinteni 12; 9. Şi El mi-a zis: „Harul Meu îţi este de ajuns; ..............

 Cantarea Cantarilor 2;1.

Sunt un Trandafir din Saron….

f43bd-picture1bibliacutrandafir

2 Corinteni 12; 9. Şi El mi-a zis: „Harul Meu îţi este de ajuns; căci puterea Mea în slăbiciune este făcută desăvîrşită.“ Deci mă voi lăuda mult mai bucuros cu slăbiciunile mele, pentruca puterea lui Hristos să rămînă în mine.

         Cum, sau supt ce forma se va fi adresat lui Pavel Dumnezeu?  La Inceput putem vedea din ceia ce citm,ca Dumnezeu,In vechiul Testament  comunica cu Prorociii. Azi Scriptura care este Cuvantul lui Dumnezeu,  a fost Incheiata. Asa dar, Dumnezeu comunica cu cei rascumparati ai Lui prin acest Cuvant scris. Negresit Il foloseste pe Duhul Sfant care directeaza pe toti cei rascumparati spre Cuvant. Sunt unii azi care sustin ca le-a vorbit lor Dumnezeu direct ca si In vechime. Oricum, Pavel spune; Şi El mi-a zis:Inteleg din ce citesc ca; Pavel va fi insistat Inaintea lui Dumnezeu sa-i ia acel tepusi oricare va fi fost el.Putem Intelege din ceia ce citim ca; Pe drumul Damescului cand s-a  Intalnit cu acea lumina orbitoare ia afecta vederea.

        Apoi ne lasa sa Intelegem din ceia ce le scrie unor credinciosi care simteau cu aceasta suferinta a lui Pavel. Iata ce le scrie Pavel acestor credinciosii din Galatia; Cuvantul nu ne arata ca ar fi fost si altii credinciosi care sa simta cu Pavel. Galateni 4;15…….  dacă ar fi fost cu putinţă, v-aţi fi scos pînă şi ochii şi mi i-aţi fi dat. Zic dar, ca la insistentele lui Pavel Dumnezeu, ia zis; „Harul Meu îţi este de ajuns; Personal Inteleg ca i-a fost Indeajuns aceste cuvinte pe care le-a auzit ca sa Inteleaga Ca;„Harul Meu îţi este de ajuns; Nu stiu daca toti care se numesc credinciosi cunosc definitia Harului.Cu alta ocazie am avut oportunitatea sa spun despre acest Har minunat al lui Dumnezeu care ajuta pe cel nascut din nou,rascumparat, sa biruiasca In viata, In calatoria aceasta spre Cananul cersec fara dificulatati. Cand spun fara dificultati ma refer la derapajele pe care le putem avea In viata.

         Harul este acela care ne sustine pana cand vom ajunge acasa la Tatal nostru. Ce face acest Har In viata celui rascumparat odata primit? Il sustine,ceia ce Inseamna ca Ii da tarie de a birui orice ar putea sa-l atace. Cu alte cuvinte, orce ispita, tentatie o face inactiva In viata celui rascumparat. Spuneam odata ca; Harul nu este cum Il descriu unii si altii ca fiind o pomana.Harul este putere, tarie de a rezista acestor tentatii, ispite. Avem In Cuvant un loc scris care ne arata ca;Romani 5;20. Ba încă şi Legea a venit pentruca să se înmulţească greşala; dar unde s-a înmulţit păcatul, acolo harul s-a înmulţit şi mai mult; Dece a Inmultit Dumnezeu Harul? Tocmai ca cel rascumparat sa poate sa iasa biruitor In orice situatie s-ar afla.Te consideri crestin? Ei bine, sa sti ca; Daca pacatul te-a tavalit nu esti al Domnului Hristos. Adica, nu ti-a fost dat Har sa poti birui acest pacat oricare ar fi el.Iata dece Dumnezeu Il asigura pe Pavel. Harul Lui pe care il da Ii este deajuns, sufcient sa iasa biruitor In viata.

         Ca Harul Lui Ii este suficient In lucrarea la care a fost chemat, Dar si In ispitele care puteau sa-i dea tarcoale. „Harul Meu îţi este de ajuns; Ce poti sa mai spui cand unul sau ltul cade victima unui pacat? Unii pot merg pana Intracolo sa Invinuiasca pe Dumnezeu ca nu le-a dat har ca si lui Pavel.Sau ca, nu i-a fost In deajuns Harul? Personal Inteleg ca; Acea persoana oricare ar fi ea,nu a apelat la Dumnezeu sa-i de Har. Indraznesc sa spun ca; A iubit mai mult pacatul decat partasia cu Domnul Hristos, daca a  avut-o? Asta numai In cazul ca Intradevar este un Copil al Lui care alearga la hat pentru ajutor In vreme de nevoie;Psalmul 105;4. Alergaţi la Domnul şi la sprijinul Lui,căutaţi necurmat Faţa Lui! Spuneam bazat pe Cuvant alta dta ca; Harul este dat numai Copiilor lui Dumnezeu si In anumita conditie. Conditie? Da, conditie pe care Cuvantul ne-o arata ca sa putem primi acest Har, putere In viata.Asa citim In;Evrei 4; 16. Să ne apropiem dar cu deplină încredere de scaunul harului, ca să căpătăm îndurare şi să găsim har, pentruca să fim ajutaţi la vreme de nevoie.

         Si acest Har primit,l-a ajutat pe Pavel In lucrarea  la care a fost chemat. Si In ultima instanta,In calatoria lui spre Casa Tatalui.Si Pavel traia In aceasta Fire pamanteasca,carnala. Si el era atacat zilnic Intrun fel sau altul de ispite, tentatii.Cel rau Ii Intindea si lui curse ca sa cada prada pacatului. Pavel a Inteles si s-a supus voiei lui Dumnezeu. Inteleg ca Intreaga viata i-a sunat In minte si inima aceste cuvinte;„Harul Meu îţi este de ajuns; Iata In continuare ce Ii spune Dumnezeu care Ii da acest Har ca sa poata birui.căci  (Harul),puterea Mea în slăbiciune este făcută desăvîrşită.“ Personal Inteleg ca; Dumnezeu vroia sa-l scoata de supt inflenta educatiei scolare pe care o avea si pe care el ar fi vrut sa o folaseasca In lucrare. Deaceia nu Ii spune ca; Puterea ta, ci a Mea.Dumnezeu vrea ca si ceilalti rascumparati ai Lui ca si Pavel sa fie slabi, adica sa nu conteze pe ei Insusi, ci pe puterea lui Dumnezeu.Nu omul trebuie sa iasa In evidenta oricare ar fi el si oricata scoala sau teologia va avea.

         Dumnezeu care da Har sa fie slavit In orce lucrare.Pavel,mai tarziu spune aceste cuvinte; 1 Corinteni 15;10. Prin harul lui Dumnezeu sînt ce sînt. Şi harul Lui faţă de mine n-a fost zădarnic; ba încă am lucrat mai mult decît toţi: totuş nu eu, ci harul lui Dumnezeu, care este în mine.Cuvantul ne arata ca;Pavel era contestat de unii care vroiau sa-l descrediteze In lucrarea lui pe care Dumnezeu i-o Incredintase.Negresit, ca acestia erau din neamul lui evreiesc.2 Corinteni 13;3. căci căutaţi o dovadă că Hristos vorbeşte în mine: El care nu este slab faţă de voi, ci este plin de putere între voi.Indraznesc sa asum ca; Pavel avea o mandrie sfanta ca e slujitor al Domnului Hristos.Pentruca, nu el iesea In evidenta;că Hristos vorbeşte în mine: Acum cunostea ca este slab, dar ca, aceasta slabiciune Ii da motiv de a se bucura In aceste slabiciuni deaceia el ajunsese sa spuna; Deci mă voi lăuda mult mai bucuros cu slăbiciunile mele, Nu vroia sa iasa el In evidenta, dupa cum recunoaste ca nu el ci Harul lui Dumnezeu.Astazi ca In toate timpurile,sunt unii, daca nu cei mai multi care se considera ca sunt “slujitori” dar care, se scot pe ei Insusi In evidenta.

         Dece ramanea Pavel In pace, linistit, In aceste slabiciuni?pentruca puterea lui Hristos să rămînă în mine. Sau as Indrazni sa spun sa se arate In mine. In engleza citim asa;power of Christ may rest upon me.Oricum, am putut vedea zmerenia Ap, Pavel dupa ce Dumnezeu la asigurat ca;.„Harul Meu îţi este de ajuns; Si asa a trit si si-a exersat viata si lucrarea la care a fost chemat Ap, Pavel prin acest Har primit dela Dumnezeu. Nu prin educatia pamanteasca pe care o avea. Fireste ar fi putut sa Intrebuinteze aceasta educatie cum o fac azi multi alti ca sa se scoata pe ei Insui In evidenta nu Harul lui Dumnezeu.Daca Il au acestia?Nici-o data nu ne arata Cuvantul ca s-a scos pe el In evidenta. Sau ca si-a etalat educatia lui.Ci din potriva aplica cuvintele Evangelistului Ioan care spun asa;Ioan 3;30. Trebuie ca El să crească, iar eu să mă micşorez.Ce stare Inalta de zmerenie aveau acesti Apostoli ai Domnului Hristos.Cand ne uitam In jurul nostru la unii care pretind ca sunt chemati In slujba pentru a lucra,ce vedem noi?Ingamfare,lauda de sine, si cate altele care nu sunt din caracterul Domnului Hristos.

         Personal am vazut In decursul vieti unii din acestia   care aveau o atitudine de Ingamfare. Ca ei au nu stiu cate licente fie ele teologice sau In orce domeniu.Daca privim la acest Apostol al Domnului Hristos Pavel, vedem ca nu l-a mai interesat ce acumulase In scoli ca intelectualitate. El spune ca; Filipeni 3;7. Dar lucrurile, cari pentru mine erau cîştiguri, le-am socotit ca o pierdere, din pricina lui Hristos.Am spus cu alta ocazie cate ceva din acest verset.Traim vremuri In care Evangelia Domnului Hristos a devenit pentru cei mai multi care pretind ca au chemare,un castig material.O”evangelie” a prosperitati cum se numeste pe aici.Cu alte cuvinte, sa ai cat mai mult din ce Iti ofera pamantul.Dar Dumnezeu are si martorii Lui credinciosi care vestesc Cuvantul fara niciun interes de natura pamanteasca.Acestia, tin la slava Domnului Isus si vrea ca; Fratii si Surorile cu care se strange Impreuna sa creasca In cunoastera Cuvantului a Domnului Hristos.Acestia primesc Binecuvantarea Domnului.

John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: