miercuri, 22 august 2018

Isaia 61;10. „Mă bucur în Domnul, şi sufletul Meu este plin de veselie în Dumnezeul Meu; ....

 Cantarea Cantarilor 2;1.

Sunt un Trandafir din Saron….

f43bd-picture1bibliacutrandafir

Isaia 61;10. „Mă bucur în Domnul, şi sufletul Meu este plin de veselie în Dumnezeul Meu; căci M-a îmbrăcat cu hainele mîntuirii, M-a acoperit cu mantaua izbăvirii, ca pe un mire împodobit cu o cunună împărătească, şi ca o mireasă, împodobită cu sculele ei.

         Cine poate sa spuna ca se bucura In Domnul? Personal Inteleg ca numai cei ce Il cunosc. Dar am spus cu alta ocazie ca sunt doua feluri de a cunoaste o persoana si cu atat mai mult pe Dumnezeu.O persoana poti sa o cunosti din descrierea pe care un altul ti-o poate face. Negresit ca aceasta va fi o descriere sumara. Apoi, poti cunoaste acea persoana din relatia personala pa care o ai.Si aici este o cunoastere sumara daca o cunosti de putin timp. Apoi, timpul Indelungat te face sa cunosti mai aprofundat viata acelei persoane.Iata deci, cu mult mai mult se aplica aceasta formula as numi-o la cunoasterea lui Dumnezeu.Ai o expierenta a vieti mai Indelungata cu Dumnezeu prin Domnul Isus, atunci vei putea spune ca; Intradevar Il cunosc pe Dumnezeu.Cum Il cunoastem noi cei rascumparati? Dealungul timpului am avut fiecare o expierenta a noastra personala cu Dumnezeu care e Tatal nostru.Daca am avut-o?

         Iata-l pe Isaia ca din pricina cunoasteri lui Dumnezeu poate spune; Mă bucur în Domnul,Isaia nu spune ca are o alta bucurie In afara de Domnul. Dealungul vieti lui ca si Proroc, Personal Inteleg ca a avut nenumarate ocazii sa vada cat de mult Il cunoaste el pe Dumnezeul lui.Dar a avut ocazii sa vada si dragostea lui Dumnezeu fata de el.Isaia era Prorocul lui Dumnezeu si nu Isi Impartea inima lui cu alt cineva sau cu alt ceva din ceia ce putea sa-i ofere lumea.Bucuria lui toata era In Dpmnul.Cum suntem, noi care spunem ca Il cunoastem pe Domnul? Unde ne gasim noi bucuria? Poate unii dintre noi au nu stiu ce averi pamantesti si inima lor le este legata de ele.Sau mai stiu eu ce altceva poate avea “care sa se bucure”.Ei bine, acestia nu Il cunosc pe Dumnezeu. Acestia nu pot spune ca si Prorocul Isaia ca;Mă bucur în Domnul, Dece? Pentruca inima lor este Impartita.

         Personal nu pot accepta sa spun ca ;Ma bucur In Domnul atat timp cat inima I-mi este legata de o casa de un serviciu sau mai stiu eu ce alceva de natura pamnteasca.Si Isaia continua; şi sufletul Meu este plin de veselie în Dumnezeul Meu; Nu spune Isaia de Dumnezeul lui Israel.Era Dumnezeul lui propiu tocmai din pricina acestei cunoasteri personale.Indraznesc sa spun de intimitatea pe care el o avea cu Dumnezeul lui.Iata ca Isaia spune ca si Sufletul Lui este plin de veselie. Cum se poate veseli si Sufletul? El parca ar vrea sa spuna ca; Intreaga fiinta e predata lui Dumnezeu si ca rezultat sunt plin de bucurie si de veselie.Cuvantul ne aduce Inainte -Bucuria Mantuiri- De care vorbeste Psalmistul;Psalmul 51;12. Dă-mi iarăş bucuria mîntuirii Tale,.....Ce pote Intrece aceasta bucurie? Oricare ar fi bucuria produsa de aceste lucruri pamntesti  tine pentru o vreme, de scurta durata.Partasia cu Dumnezeul nostru Intrece orce imaginatie.Ea este o realitate pentru toti cei nascuti din nou.Numai ei pot trai o astfel de bucurie de o intensitate maxima.

         Si Isaia aduce In atentie,o Imbracaminte pe care nu el si-a pus-o pe el. Atentie la aceasta remarca pe care el o face; Neaparat trebuie sa platim atentie la ce spune Cuvantul;căci M-a îmbrăcat cu hainele mîntuirii, El vorbeste de aceste haine la plurar. Cu alte cuvinte, sunt mai multe componente In aceasta Mantuire data de Dumnezeu.Am scris din acest verset dar Intentia si dorinta mea a fost sa vedem Impreuna ce putem desprinde din ce este scris mai jos Incepand cu Imbracarea. Sigur, ca este vorba de Imbracare soirituala pe care nu o putem face noi oricare am fi.Necesita ca Dumnezeu sa ne Imbrace  asa cum vrea El, cu hainele care ne pot face placuti cu o tinuta corespunzatoare Inaintea Lui.Si aceste haine ne sunt descrise de Cuvant ca sunt;Mantuirea care are sau cuprinde In ea mai multe componente cum am spus ceva mai sus. Deaceia Isaia spune la plural.Nu citim de haina la singular ci la plurar cu mai multa Imbracaminte.Cuvantul ni le arata pe toate aceste multe componente In Galateni 5;22. Ca rezultat al Duhului pus In cel Imbracat.

         Si Cartea Apocalipsei ne vorbeste de niste haine;Apocalipsa 3;18…...şi haine albe, ca să te îmbraci cu ele, şi să nu ţi se vadă ruşinea goliciunii tale; Noi toti suntem goi desbracati Inainte de a fi Imbracati de Dumnezeul nostru.Ce urat Ii sta unuia care este gol la modul literal. Cu atat mai mult la modul spiritual. Ce am retinut aici din versetul din Isaia ca;Cel rascumparat a fost Imbracat. Cu alte cuvinte, nu se poate Imbraca singur oricare ar fi el. Cu toate ca sunt cei mai multi care zic ca; Ei au venit la Hristos.Adica, vor sa spuna ca; sau Imbracat singuri cu aceste haine ale mîntuirii, Este foarte greu sa acepte omul ca el singur nu se poate Imbraca cu aceste haine ale mantuiri.Mai Intai trebuie ca sa fi adus la viata din starea de mort spiritual si apoi sa ti se puna aceste haine ale mantuiri. De cine? De Cel care te-a adus la viata. Ce am zice noi la modul literal sa punem niste haine scumpe pe un mort si mai apoi sal pui Inapoi In mormant de unde a fost luat?.

         Dumnezeu nu face risipa sa Imbrace un cadavru spiritual. El Imbraca un Suflet viu ca sa arate frumos spre slava Lui.Aceasta e dovada ca a fost adus la viata ca; A fost Imbracat cu aceste haine ale Mantuiri.Nu poate contesta nimeni acest adevar din moment ce acesta nu mai e gol ca sa i-se vada goliciunea cum citim In versetul din Apocalipsa pe care l-am dat mai sus.căci M-a îmbrăcat cu hainele mîntuirii, Iata deci, ca Isaia este mantuit chiar daca e din Vechiul Testament.Mantuirea a fost pregatita In Domnul Isus Inainte de vesnicii. Spuneam cu alta ocazie ca; In Mireasa Domnului Hristos sunt cuprinsi mantuiti din toate timpurile.M-a acoperit cu mantaua izbăvirii, Apoi,Isaia vorbeste de izbavire. Pacatul a fost dela Adam si a continuat pana In zilele noastre. Deci, si In trecut era nevoi de izbavire precum si azi In Noul Tesrament. Pacatu a fost si Inca este o uraciune Inainte lui Dumnezeu. Pacatul l-a despartit pe Adam de Dumnezeu. Si continua si azi ca In toate timpurile sa desparta.Ca o dovada ca ai fost Imbracat cu hainele mantuiri si apoi,acoperit cu mantaua izbavirii trebuie sa se vada roadele unei vieti traite In izbavire de pacat, oricare ar fi acest pacat.Din nou; Galareni 5;22.

         Il vede Isaia pe Mirele Isus anticipat.Isaia este unul din putinii Proroci care spuneam alta data la descris In chip minunat pe Domnul Isus.ca pe un mire împodobit cu o cunună împărăteascăIata ce comparatie aduce Isaia Inainte; Indraznesc sa spun ca;Il vedea asa cum am spus,anticipat pe Scumpul nostru Mantuitor care este Mirele Miresei.Il vedea prin negura vremi Mireasa care sunt toti cei rascumparati din toate timpurile. Rascumparati de supt puterea pacatului prin aceasta Izbavire. Daca Isaia l-a adus In atentie pe Mirele cu cununa,el nu scapa din vedere Mireasa. şi ca o mireasă, împodobită cu sculele ei. Si Mireasa are podoabele ei ca sa fie placuta Mirelui.Cei ce citesc cu atentie si seriozitate Cuvantul stiu ca Mireasa sunt toti cei rascumparati ai Domnului Hristos care este Mirele Ei. Il vedem pe Mire cu cei rascumparati, cu Mireasa Lui pe Muntele Sionului.Asa Il arata Cuvantul In cartea Apocalipsei;Apocalipsa 14;1. Apoi m-am uitat, şi iată că Mielul stătea pe muntele Sionului; şi împreună cu El stăteau o sută patruzeci şi patru de mii, cari aveau scris pe frunte Numele Său şi Numele Tatălui Său.Indraznesc sa spun ca acest numar e simbolic.Ca multe altele din Cartea Apocalipsei.

         Din nou repet ca;Isaia Il vede acum anticipat pe Mire cu Mireasa Lui prin negura vremurilor pana la Ioan din Apocalipasa.Cate-va ganduri desprinse cu privire la Imbracare si Izbavire. Fara de care nu putem fi cuprinsi In Mireasa Mirelui slavit.Cu atat mai mult sa paricipe cineva la nunta Mielului. Avem In Cuvant o pilda care ne poate ajuta sa Intelegem ca; Fara aceasta Haina a Mantuiri nu poate sta nimeni la masa la nunta Mielului.Matei 22;12. «Prietene,» i-a zis el, «cum ai intrat aici fără să ai haină de nuntă?» Omul acela a amutit. Inchei cu aceasta specificare pe care o gasim In Cuvant scrisa.Nu esti Imbracat? Nu esti izbavit de vreun pacat sau altul?Nu faci parte din Mireasa Lui.Apoi, ti se vede goliciunea cu care nu pti sta Inaintea lui Dumnezeu.
Versetul din Matei 22;12.Este o pilda care ne arata ca nu va fi posibil sa intri, sa stai la masa fara Haina Mantuiri pe care Isaia o aduce In atentie.Cate-va ganduri la care am fost provocat si doresc sa le Impartasesc cu Fratii si Surorile mele depretutindeni care iubesc Cuvantul lui Dumnezeu sinceri.

John Balarie
Los Angeles California!



Niciun comentariu: