miercuri, 5 septembrie 2018

Ioan 6;15. Isus, fiindcă ştia că au de gînd să vină să-L ia cu sila...........

 Cantarea Cantarilor 2;1.

Sunt un Trandafir din Saron….

f43bd-picture1bibliacutrandafir

Ioan 6;15. Isus, fiindcă ştia că au de gînd să vină să-L ia cu sila ca să-L facă împărat, S-a dus iarăş la munte, numai El singur.

         Am Intrebat odata pe cineva sa-mi spuna opinia lui personala dece a venit Domnul Isus pe Pamant. Sau, care a fost motivatia Tatalui sa-l trimeata aici Intre oameni. Oameni care i-au fost ostili,fie din poporul evreu sau din alte natiuni ceva mai tarziu In timp.Acesta nu era strain In totul de Biblie, Cartea care ne aduce lumina In privinta veniri Mantuitorului nostru.Raspunsul a fost asa cum ma si asteptam,sa mantuiasca lumea.Sigur, ca cei mai multi au fost Invatati In felul acesta si Inca se Invata asa de cei care spun ca sunt pusi In slujba, de Insusi Dumnezeu.Sa ne uitam prima data ce ne spune acest verset;Isus, fiindcă ştia că au de gînd...Domnul Isus care le cunostea inima acestor Iudei si nu numai a lor. Dar si a Ucenicilor cu care zilnic era Impreuna.Stia Domnul Isus ce este In inima lor, ce gand au ei.Ce aveau acestia de gand? Versetul ne relateaza ce intentionau ei sa faca cu Fiul lui Dumnezeu care era din Cer nu de pe Pamant..

         Si asta era usor de Inteles ca; Ei Intrun fel se uitau, asteptau un Mesia.Cu toate ca l-au respins.Dar care era asteptarea lor dela Mesia pe care il asteptau? Intelegem din Cuvant sa restaoreze Imparatia lui Israel.Dece l-au respins ei? Pentruca Isaia si Ev, Ioan spune ca; A venit la ai sai si ai sai nu l-au primit.Ioan 1;11. A venit la ai Săi, şi ai Săi nu L-au primit. Asa dar, vroiau să vină să-L ia cu sila. Dece sa-L ia? Ce sa faca cu El? Sa-L puna In inima lor? Nu, aveau alt gand care Ii framanta pe acestia.Ce anume gand?ca să-L facă împărat, Sigur ca, Intelegem ca Imparat peste Israel. Nu stiau ei saracii ca Domnul Isus va Imparati Intradevar In inimile celor pe care Ii v-a salva.Adica, a celor rascumparati ai Lui.La vremea aceeia Israel era supt dominatia romana si nu le venea bine. Doreau sa scape de acest jug al robiei. Ei aveau expierenta parintior lor din Egipt, din Babilon.Expierenta pe care o spusese din generatie In generatie pana la acest moment cand din nou gustau amaraciunea  a ceia ce inseamna sa fi rob altuia.

         Venise Domnul Isus pentru ai scapa de robia, de dominatia romana? Nu, El venise sa-i scape de alta robie. Era robia celui rau, a pacatului.Avea sa le spuna ceva mai tarziu In Templu la Ierusalim de anul de Indurare al lui Dumnezeu.Dar nu de asta erau ei Interesati.Erau Ignoranti ca si In zilele noastre subestimand gravitatea pacatului, sa fi rob al celui rau si implicit al pacatului.Domnul Isus stia dece venise aici printre oameni.El avea mandat as zice precis dela Dumnezeu Tatal lui.Anume; Sa caute si sa mantuiasca ce era pierdut. Asa avea sa spuna Mantuitorul. Sa faca cunoscut motivul veniri lui tuturor.Luca 19; 10. Pentrucă Fiul omului a venit să caute şi să mîntuiască ce era pierdut. Spuneam cu alte ocazii ca; Domnului Isus parca Ii facea placere sa se numeasca Fiul Omului.Ce vor fi spus cei care Il ascultau la aceste cuvinte? I-a dezamagit complect. Dar nu numai pe cei care nu erau cu El ci si pe Ucenicii care si ei la randul lor erau firesti pana la coborarea Duhului Sfant..

         Avea sa vina un moment In viata lor, a Ucenicilor, cand vor deveni duhovnicesti.Iata chiar si Ucenicii au fost dezamagiti de moment.Fapte 1;6. Deci apostolii, pe cînd erau strînşi laolaltă, L-au întrebat: „Doamne, în vremea aceasta ai de gînd să aşezi din nou Împărăţia lui Israel?“Deci, si Ucenicii, Apostolii, cum citim In Fapte, asteptau tot ce este pamantesc.Mai tarziu Ap, Pavel prin descoperirea Duhului Sfant avea sa spuna;Romani 8;9. Voi însă nu mai sînteţi pămînteşti, ci duhovniceşti, dacă Duhul lui Dumnezeu locuieşte în adevăr în voi. Dacă n-are cineva Duhul lui Hristos, nu este al Lui.Domnul Isus In nenumarate randuri aducea Inainte celor carora le vorbea,Imparatia lui Dumnezeu sau a cerului. Apoi, Pilat Il Intreaba pe Domnul Isus daca Intradevar este Imparat.Ioan 18; 37. „Atunci un Împărat tot eşti!“ I-a zis Pilat. „Da“, a răspuns Isus. „Eu sînt Împărat. Eu pentru aceasta M-am născut şi am venit în lume, ca să mărturisesc despre adevăr.Oricine este din adevăr ascultă glasul Meu.

         Domnul Isus a spus lui Pilat dece a venit In lume. Nu sa Imparateasca ci,să mărturisesc despre adevăr.Pilat nedumerit la Intrebat; Ce esste adevarul?Si azi ca si atunci se vehiculeaza Invatatura ca; Domnul Isus va fi Imparat la Ierusalim.Avea sa-i spuna deslusit lui Pilat citim In Versetul din acelasi capitol;6. „Împărăţia Mea nu este din lumea aceasta“, a răspuns Isus. Nu stia saracul de el cum nici azi nu stiu multi ca;Va fi un Cer nou si un Pamant nou unde v-a locui neprihanirea. Sau cu alte cuvinte cei neprihaniti Impreuna cu Cel Neprihanit Domnul Isus,vor Imparati pe un pamant nou.Nu oamenii Il vor face Imparat cum au Incercat ei la vremea aceia;să-L ia cu sila ca să-L facă împărat, Il v-a face Tatal Lui si v-a Imparati cu aceia pe care i-a rascumparat de pe pamant.Azi, Israel nu mai este Monarhie ci este un stat cu presedinte. Domnul Isus cand a trimis ucenicii doi cate doi le-a dat aceasta porunca;Marcu 16;15. Apoi le-a zis: „Duceţi-vă în toată lumea, şi propovăduiţi Evanghelia la orice făptură.

         Vedem destul de clar ca; Domnul Isus nu era interesat doar de Israel.Cu atat mai mult de a fi Imparatul lor pamantesc.Iata pe Domnul Isus, as zice; fuge de acestia care vroiau cu orce chip sa-L puna Imparat. S-a dus iarăş la munte, numai El singur.Am sa spun ce m-a determinat sa aduc cate-vaganduri din versetul acesta.Domnul Isus ne este aratat de Cuvant ca; Se retragea singur sa stea In partasie cu Tatal Sau. Era obosit si simtea nevoia sa stea singur In partasie cu Tatal. Cu alta ocazie am spus ca; Nu se ducea cu ucenicii si nici chiar pe Ioan care punea capul pe pieptul Lui nu la luat.Am sa pun o Intrebare pe care am adresat-o unora care sunt crestini. Iata ce i-am Intrebat; Aveti un timp al vostru personal sa va retrageti In liniste numai cu Domnul Isus? Am primit diferite raspunsuri. Unul a fos asa; Da frate eu cu Sotia.Apoi, i-am spus ca; Nu tea-am Intrebat daca cu Sotia . Am spus singur personal. A facut pauza ca nu avea un astfel de moment de clipe In viata lui.

         Un altul a fost sincer si mi-a spus; Nu Frate, nu am asa clipe.Ce avem noi de Invatat de aici din acest verset?Personal am Invatat de foarte mult timp retragerea In singuratate numai cu Mantuitorul.Si mi-a facut mult bine. Nu esti sustras de vre-o discutie Inafara Cuvantului cand esti singur cu Scumpul tau Mantuitor. Asta Inseamna partasie personala pe care o avea Scumpul nostru Mantuitor In retragere cu Tatal Sau.. Nu venise El sa fie pus Imparat, si nici nu avea de gand sa zaboveasca prea mult aici In lumea aceasta care i-a fost si Inca Ii este ostila.A veni ca sa salveze ce Tatal i-a dat.Ce i-a dat Tatal? Niste suflete din randul pacatosilor,care vor Imparati cu El o vesnicie. (Atentie,nu o mie de ani.)Aceste suflete Cuvantul le numeste ca fac parte din Mireasa Mirelui Isus.Iata un loc pe care l-am mai dat de ce a venit Scumpul nostru Mantuitor. Efeseni 5;25.S-a dat pentru Ea,pentru Mireasa Lui care e Biserica vie.Si cu asta doresc sa Inchei In dorinta ca; Fratii si Surorile mele sinceri sa-si puna un timp deoparte pentru partasie personala cu Cel care ne este Mantuitor.

John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: