vineri, 7 septembrie 2018

Plangerile lui Ieremia 3;21. Iată ce mai gîndesc în inima mea, ...............

 Cantarea Cantarilor 2;1.

Sunt un Trandafir din Saron….

f43bd-picture1bibliacutrandafir

Plangerile lui Ieremia 3;21. Iată ce mai gîndesc în inima mea, şi iată ce mă face să mai trag nădejde:

        Prorocul Ieremia simtea cu poporul lui In ce stare decazuta se afla la vremea aceia.Dar, din cand In cand, In decursul istoriei lui zbuciumate ca popor, Israelitii decadeau dela standardul la care Dumnezeu vroia sa fie ei ca Popor ales al Lui.Si iata-l pe Ieremia ca se indentifica cu Poporul.Deaceia este dat acest titlu acestei carti-Plangerile lui Ieremia-Ieremia aduce aici In atentie ceva la ce nu ne-am gandi. Dar deseori trecem peste cuvinte si nu platim atentie cum se cuvine la ce citim.Iata ce spune Ieremia;Iată ce mai gîndesc în inima mea, Pai cum Inima gandeste? sau mintea gandeste? O Intrebare la care nu cred ca multi dintre noi ne-am gandit.Am avut o ocazie sa fiu Intrebat de o tanara studenta la comert exterior care spunea ca este credinciosa. Cazul acesta l-am mai adus In atentie si cu alta ocazie.Dar tanara,era nedumerita cand pe o pagina de dialog Intre mai multi crestini de diferita confesiuni cineva a spus ca; Din inima ies gandurile.

         Iata-l pe Prorocul Ieremia ca si el aduce Inainte ca;Inima gandeste.Sa fie ceva gresit cu aceasta afirmatia a Prorocului? Personal nu Inteleg ca Ieremia ar fi gresit cand face aceasta afirmatie. Dece? Pentruca Insusi Domnul Isus spune asa ceva; Iata cum citim despre Inima In afirmatia facuta de Mantuitorul;Matei 15;19. Căci din inimă ies gîndurile rele, …...Indraznesc sa spun ca; Nu Inima gandeste.Ci ca ea este locul unde mintea trimite gandurile pecare le are. La vremea aceeia i-am dat o explicatie acelei tinere care mi s-a parut destul de potrivita.Personal Inteleg In felul urmator; dece gandurile ies din Inima si i-am spus; Ochii privesc apoi ce privesc este analizat de minte daca sunt sau nu acceptate. Apoi, daca au fost acceptate de minte aceste ganduri nu stau In minte ci se coboara In inima.Si am facut o comparatie a inimi cu un laburator unde se fac expierente nucleare. In inima se produce reactia si apoi ies afara. Cu alte cuvinte, nu stau in inima. Inima la va da afara.Iata deci, dece Ieremia spune si el ca si Mantuitorul ca;Inima este cea care gandeste asupra acestor ganduri care se cobor in launtru.

         Ieremia era framantat as zice, de durerea cu privire la Poporul Israel.Apoi, el aduce In atentie Nadejdea.Avea nadejde In Dumnezeu al carui Slujitor era.Nici-o data Dumnezeu nu s-a lasat dator fata de cei care nadajduiesc In El. Fie din Vechiul Testament In cazul de fata Ieremia. Dar si In Noul Testament la fel. Avem In Noul Testament pentru noi un loc care ne arata ce fel de nadejde au cei rascumparati.Romani 5; 5. Însă nădejdea aceasta nu înşală, pentrucă dragostea lui Dumnezeu a fost turnată în inimile noastre prin Duhul Sfînt, care ne-a fost dat.Cu alta ocazie am scris despre aceasta nadejde din acest verset ceva mai pe larg. şi iată ce mă face să mai trag nădejde:Avea o expierenta destul de bogata Ieremia In relatia lui cu Dumnezeu ca Proroc al Lui.Cata expierenta avem noi cu Dumnezeul nostru? Sigur ca fac referire la cei care sunt nascuti din nou.Sunt multi care spun ca sunt crestini dar In a caror viata nu se vede nimic schimbat.Ei traiesc tot In ce este vechi nu o au pe cea  noua de partasie cu Domnul Isus.

        Daca Ieremia Isi punea nadejdea In Dumnezeu, cu mult mai mult cei care au o noua viata din Dumnezeu si pe care Il numesc Tatal lor.Cei deafara In situatiile vieti prin care ei trec nu au la cine alerga,apela. Cu alte cuvinte, nu au o nadejde ca aceasta care nu Insala.Ce sa mai spun de nadejdea care ne sustine pe noi cei rascumparati ca vom fi cu Scumpul nostri Mantuitor, si Inca vesnic.Ieremia Isi cunostea relatia lui de partasie cu Dumnezeu In care nadajduia.Daca Viata lui Ieremia nu era una care sa fie placuta Inaintea lui Dumnezeu, sunt Incredintat ca nu mai putea el sa spuna ca; mai trag nădejde:Ce spunem noi care Indraznim sa afirmam ca suntem ai Domnului Hristos? Ne da felul nostru de viata pe care Il traim libertatea sa spunem si noi ca si Ieremia ca putem trage nadejde? Fiecare ne cunostem ce partasie avem daca o avem cu Scumpul nostru Mantuitor.Ap, Iacov spune ca;Sa nu fim ca unii care ne Inselam singuri Inima.

        E cel mai trist sa participi la strangerea celor rascumparati ani de zile si sa ai o nadejde care te poate Insela.  Iata dece Ap, Pavel le spune unor credinciosi din Roma ca;Nadejdea care nu Insala este data, venita dela Dumnezeu care a dat si Duhul Sau cel sfant prin care a stabilit-o In inima noastra.Ieremia Il vedea pe Dumnezeu care era plin de bunatatile Lui si care spune el In acest verset; 22. Bunătăţile Domnului nu s-au sfîrşit, îndurările Lui nu sînt la capăt,Aduce el In atentie ca are deaface cu un Dumnezeu care e plin de bunatati si ca Indurarile Lui nu au ajuns la capat. Poate In relatia lui cu Dumnezeu Incercase dealungul vieti lui aceste bunatati si Indurari. Si era convins ca la Dumnezeu nu e nimic care sa se sfarseasca. Dece? Pentruca El este vesnic si asa sunt si aceste calitati le numesc.Incredintat fiind, Ieremia nu era deznadajduit. In vietile noastre prin situatiile prin care fiecare din noi am trecut,ne-a cuprins deznadejdea? Ne cunoastem fiecare personal daca In ultima instanta am fost cuprins de disperare din lipsa de Nadejde. Ca In definitiv, deznadejdea te Impinge la disperare.

      Si Indraznesc sa spun ca au fost unii care au cazut Intrun depres sufletesc nu numai mintal.Cel ce este ancorat ca si Ieremia In credinta nu va fi nici-o data deznadajduit. Acest verset din Romani 5;5. Mi-a facut mult bine pe parcursul vieti prin situatiile prin care Dumnezeu Tatal meu, a Ingaduit sa trec.Cand Intradevar Dumnezeu a schimbat viata noastra In una de natura spirituala cu consecinte vesnice, ne vom bucura continu.Nu are importanta circumstantele vieti prin care Dumnezeul nostru Ingaduie sa trecem.Suntem ai Lui Si Psalmistul expiermentase aceste Indurari ale lui Dumnezeu. Iata ce spune el;Psalmul 40;11. Tu, Doamne, nu-mi vei opri îndurările tale;ci bunătatea şi credincioşia Ta mă vor păzi totdeauna.Cate-va ganduri pe care doresc din nou sa le Impartasesc cu Fratii si Surorile mele sinceri depretutindeni care iubesc Cuvantul lui Dumnezeu Intradevar.Noi toti suntem echipati,ancorati, cu aceasta nadejde care nu Insala In asteptarea Intalniri cu Scumpul nostru Mantuitor.

John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: