luni, 15 octombrie 2018

Isaia 12;2. „Iată, Dumnezeu este izbăvirea mea, voi fi plin de încredere, ..........

Cantarea Cantarilor 2;1.

Sunt un Trandafir din Saron….

f43bd-picture1bibliacutrandafir

Isaia 12;2. „Iată, Dumnezeu este izbăvirea mea, voi fi plin de încredere, şi nu mă voi teme de nimic; căci Domnul Dumnezeu este tăria mea şi pricina laudelor mele, şi El m-a mîntuit.“

       
           Spuneam cu alta ocazie ca, Prorocul Isaia este In opinea mea cel care l-a descris pe Scumpul nostru Mantuitor In toata splendoarea Lui. Splendoare In suferinta si biruitor dar si In stralucirea pe care o avea ca Fiu al lui Dumnezeu.Avem In cap, 53 din Isaia pe amandoua aceste splendori pe care El le-a avut.Si mai sunt si alte locuri unde Domnul Isus straluceste.Defapt Intreaga viata a Lui pamanteasca a fost numai O stralucire.Ne avand Infrangeri ci numai biruinta. Biruinta pe care a aratat-o la cruce Infaptuind Mantuirea.A suferit enorm pana la sacrificiu pentru cei pe care Tatal i-a dat.Avea sa spuna, sa-i ceara, Mantuitorul Tatalui Sau prin aceste cuvinte;Ioan 17; 9. Pentru ei Mă rog.Nu Mă rog pentru lume, ci pentru aceia, pe cari Mi i-ai dat Tu pentrucă sînt ai Tăi: -Partasia pe care o avea Prorocul Isaia era una de exceptie o numesc. Vedem ceia ce spun din cuvintele pe care el le spune In acest verset.Iată, Dumnezeu este izbăvirea mea,

         Care va fi fost izbavirea, salvarea de care Isaia vorbeste? Nu stim amanunte dar, putem sa Intelegem din ceia ce Cuvantul ne relateaza la modul general si In alte locuri. Numesc mod general, pentruca sunt cuprinse doua aspecte ale vieti.Adica, la modul Literal,care are deaface cu Pamantul. Apoi, cea spirituala care la randul ei se ocupa cu Cerul.Ca Proroc al lui Dumnezeu sunt convins ca avea sa sufere din pricina oamenilor rai. Dece? Pentruca le aducea Inainte aspecte negative din viata lor.In toate timpurile cei care au iubit pe Dumnezeu si au fost pusi In slujba Lui au avut de suferit. Nu mai putin chiar si cei din zilele noastre care de dragul Domnului Isus au Indurat situatii incredibile de grele.Apoi, Indraznesc sa spun ca; Isaia trecea si el prin situatii spirituale, sufletesti ca oricare credincios care vroia sa traiasca spre slava lui Dumnezeu.Si el era om si avea o sensibilitae sufleteasca care putea sa-i afecteze relatia lui cu cei din jurul lui.

         Am ajuns sa Inteleg personal ca ; Durerile spirituale, sufletesti sunt mai teribile decat cele fizice,literale.Isaia era plin de Incredere cand spune aceste cuvinte;Iată, Dumnezeu este izbăvirea mea,Poate prin situatiile prin care trecea el a vazut mana lui Dumnezeu ocrotitoare In nenumarate randuri.Si azi sunt rascumparati ai Domnului Hristos care pot spune ca si Isaia.Si ei au o partasie propie cu Mantuitorul lor.Cum nu a fost dubiu In mintea si inima lui Isaia ca Dumnezeu este izbavirea lui, Tot asa si cei ce sunt ai Domnului Isus nu au dubiu In privinta aceasta. Cu toate ca, se gasesc si unii care pun la Indoiala zicand; Daca ne lepadam de El si El se va lepada de noi. Si aduc ca argument versetul din;2 Timotei 2;12.Dar  acestia nu Il mai citesc si pe 13.Sa vada ca; El ramane credincios legamantului facut prin jerfa.Psalmul 50; 5. „Strîngeţi-Mi pe credincioşii Mei, care au făcut legămînt cu Mine prin jertfă!“ Si Isaia continua;-voi fi plin de încredere, Nu era dubiu, Indoiala In mintea si inima lui Isaia ca Dumnezeu ia grija lui. Asa cum am spus, avea expierenta vieti de partasie cu Dumnezeul lui.

         Uite tot asa sunt si cei care sunt Intradevar rascumparati ai Domnului Hristos.Acestia traiesc o viata plina de Incredere In Cel ce i-a izbavit. De aici decurge si bucuria pe care o au cei care au fost izbaviti.Cu toate ca vor fi fost si In vremea Prorocului care cauta sa Il derute dela Increderea lui In Dumnezeu. Nu e cu nimic mai deosebit azi Printre cei rascumparati ai Domnului Hristos. Si azi ca si atunci se gasesc unii care vor sa produca deruta In mintea si inima celor care sunt ai Domnului Hristos. Asa cum Isaia stia In cine se Increde, tot asa si cei Rascumparati ai lui Dumnezeu stiu ce Tata au ei.Un Tata care si-s dat pe singurul Sau fiu ca sai salveze sa-i izbaveasca.Apoi, Isaia Isi desvaluie Increderea lui In Dumnezeu.şi nu mă voi teme de nimic; Parca ar vrea sa spuna Isaia;Am avut pe parcursul vieti mele dovada ca; Dumnezeul meu este un Dumnezeu care nu se schimba  In hotararea Lui pecare a luata-o sa ma izbaveasca, sa ma ocroteasca.Ar putea sa spuna Isaia fara nici-o umbra de Indoiala,In Increderea lui,ca si cei Rascumparati; Nu este forta In lume care sa poata sa ma abata dela acesta Incredere In Dumnezeul meu.Sunt al Lui si El ma pazeste.

         Spuneam cu alta ocazia ca; Cei rascumparati sunt dupa nasterea din nou,Propietaea Domnului Hristos, ai lui  Dumnezeu. Dece? Pentruca El i-a izbavit,Cum au fost izbaviti acestia? platind pretul rascumparari lor desupt dominatia celui rau.Si implicit desupt dominatia,pacatului In care se gaseau.Daca Isaia a putut spune ca;nu mă voi teme de nimic.Ce vor spune cei care se considera crestini? Ca ei se tem ca vor pierde “mantuirea”? Spuneam cu alta ocazie ca; Daca ai facut-o tu aceasta “mantuire” sau zici; “am venit la Hristos” atunci da o astfel de “mantuire “o poti pierde. Cea facuta de Dumnezeu In Fiul Sau, nu ai avut-o nici-o data. Mantuirea data In dar de Dumnezeu prin Credinta apartine celui care a primit darul acesta al credintei din Efeseni 2;8.Aceasta Mantuire,nu se poate pierde.Ma adresez Fratilor si Surorilor mele care se cerceteaza, analizeaza, si vad viata pe care o traiesc acum este una noua.Sa Indeparteze orce gand care ar putea sa-i faca sa se teama.Dece nu se temea Isaia? pentruca;căci Domnul Dumnezeu este tăria mea şi pricina laudelor mele, Iata ce Il motiva pe Prorocul Isaia. El spune de tarie. O tarie care nu vine din caracterul acesta slab al omului, oricare ai fi el.Cand Dumnezeu a ajuns sa Iti fie tarie, atunci esti supt protectia Lui. Intocmai ce spuneam mai sus ca; Decand El te-a nascut din nou, esti Propietatea Lui.

       Isaia vroia sa spuna ca; Dumnezeu care este puternic ma protejaza prin a tot puternicia Lui. Daca privim la cei rascumparati, vom vedea ca nu au fost rascumparati ca mai apoi sa-i lase la discretia celui rau ca Inainte de a fi izbaviti. Iata ce citim In privinta aceasta;1 Ioan 4; 4. Voi, copilaşilor, sînteţi din Dumnezeu; şi aţi biruit, pentrucă Cel ce este în voi, este mai mare decît cel ce este în lume.Iata deci, Cum Isaia nu a fost lasat la discretia celui rau. Cei nascuti din nou,rascumparati de Domnul Isus,au fost echipati cu acest Duh Sfant al aceluiasi Dumnezeu care Il proteja si pe Isaia.Si la Incheierea versetului citim ce recunoaste Isaia.  Taria lui Dumnezeu care Ii ocroteste. şi El m-a mîntuit.“ Poate cineva va spune ca Isaia este din vechiul Testament cand spune aceste cuvinte.Dar iata ca si In Noul Testament Dumnezeu nu a lasat la discretia omului”mantuit” sa spuna ca el a avut initiativa mantuiri. Am scri cu vre-o doua pstinguri mai In urma din epistola catre Tit 3;5.Unde citim ca; El ne-a mantuit. Cunostea Isaia ca  nu poate avea niciun credit In planul de mantuire al lui Dumnezeu.Cum sunt azi multi daca nu chiar cei mai multi care spun; Am venit la Hristos, sau  l-am primit pe Hristos In inima mea..

         In definitiv, ce Inseamna sau ce cuprinde aceasta Mantuire? Personal Inteleg ca; Este ceia ce Isaia aduce In atentie prin aceste cuvinte; Dumnezeu este izbăvirea mea,Cu alte cuvinte, El m-a scos desupt autoritatea celui rau, Si Psalmistul spune cine l-a scos din groapa pieiri si din fundul mocirlei. Psalmul 40;2.Am scris cate ceva din acest Psalm are ca si aici In Isaia vedem ca nu omul poate avea vre-o contributie.Mai Inteleg ca; Acum, nu mai sunt rob al pacatului ci sunt rob al lui Hristos cum se numesc ei Insusi Pavel si Petru.Romani 1;1.si In 2; Petru 1;1. Si Iuda Coloseni 4;12, despre Epafras. Apoi, celor mai multi nu prea le convine sa se numeasca Robi fie ei si ai lui Hristos. Si Pavel care stia destul de bine ca peste veacuri vor fi si unii care nu se vor simti confortabili sa fie numiti robi aduce In atente slobozenia, eliberarea, spunand;1 Corinteni 7;22. Căci robul chemat în Domnul, este un slobozit al Domnului. Tot aşa, cel slobod, care a fost chemat, este un rob al lui Hristos.Iata dar ce cuprinde Mantuirea lui Dumnezeu.Izbavire,slobozenie, eliberare.Cate-va ganduri care doresc sa le Impartasesc cu Fratii si Surorile mele de pretutindeni care sunt sinceri si iubesc Cuvantul lui Dumnezeu Intradevar.

John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: