duminică, 21 octombrie 2018

Psalmul 94;14. Căci Domnul nu lasă pe poporul Său,..........

Cantarea Cantarilor 2;1.

Sunt un Trandafir din Saron….

f43bd-picture1bibliacutrandafir

Psalmul 94;14. Căci Domnul nu lasă pe poporul Său,şi nu-Şi părăseşte moştenirea.

         Am avut cu cineva care se cheama crestin niste discutii ceva mai aprinse. Discutii   pe care nu le-asi fi dorit. Dar asta e, cand esti provocat si mai ales cand vezi ca sunt persoane care sustin niste lucruri le numesc,ne armonizate din Cuvant.   Personal ma simt obligat sa aduc In atentie ceia ce citim In Intreaga Scriptura nu numai ceia ce ne place sau ne convine noua. Si as mai adoga si faptul ca sunt foare multi care iau de bune ceia ce aud prin Bisericile, Adunarile lor unde participa duminica de duminica. Asta fara sa verifice cu Cuvantul daca o pot face.Zic, daca o pot face, pentruca cei mai multi doar frunzaresc acest Cuvant scump al lui Dumnezeu.Dar sa-mi fie Ingaduit sa spun ca; Acestia nu cerceteaza pentru ei Insusi sa vada ce aud dela altii daca corespunde cu ceia ce ne Invata Dumnezeu prin Cuvantul Sau,Spun asta ca cei mai multi spun ce considera ei.Omul spuneam cu alta ocazie oricare ar fi el si oricata teologie ar cunoste; Nu este Cuvantul lui Dumnezeu.Toti acestia daca nu sunt nascuti din nou nu pot spune decat ce le dicteaza Firea veche.

         Domnul Isus Inainte de plecare la Tatal si-a strans pe Ucenicii Lui si le-a spus aceste cuvinte; Ioan 16;14. El Mă va proslăvi, pentrucă va lua din ce este al Meu, şi vă va descoperi. Apoi, Domnul Isus repeta din nou si In versetul urmator aceleasi  cuvinte . 15; …deaceea am zis că va lua din ce este al Meu, şi vă va descoperi.Personal Inteleg ca; Atunci cand un Copil al lui Dumnezeu deschide Cuvantul sa citeasca sa vada ce vrea Dumnezeu prin Duhul Sau cel sfant sa-i spuna,plateste atentie la ce Ii v-a descoperi Duhul Adevarului sau Duhul Sfant.In discutia pe care am avut-o cu acea persoana am ajuns la o Intrebare pe care o numesc eu cruciala  sau cu alte cuvinte,de capatai.In Intelegrea planului de Mantuire al lui Dumnezeu.I -am pus urmatoarea Intrebare pe care o adresez si aici pe acest Blog. Fiecare sa o analizeze si sa-si dea un raspuns propiu.Nu sa ia tot ce unul sau altul spune sau scrie inclusiv eu Insumi. Iata Intrebarea pe care o adresez;Care este Poporul lui Dumnezeu?

         Pun aceasta Intrebare referitor la ceia ce citim In versetul de mai sus.dar si In multe alte locuri din Cuvant.Il numesc Frate pentruca nu am dreptul; sa Il numesc altfel atat timp cat fregventeaza o Adunare.Si Ap, Pavel nu se retinea de a numi fratii pe cei care Ii descoperise ca sunt mincinosi.2 Corinteni 11;26….. în primejdii între fraţii mincinoşi.Si un alt loc care ne arata ca nu numai In Corint erau astfel de fratii mincinosi ci si In;Galateni 2;4. 4. din pricina fraţilor mincinoşi,..... Am spus toate acestea sa vedem pentru noi Insine care ne strangem la un loc ca sunt si azi printre noi astfel de fratii pe care Cuvantul ii numesc;frati mincinosi.Acum ,doresc sa ne Indreptam privirea la versetul de mai sus. Căci Domnul nu lasă pe poporul Său, Am Intrebat la vremea aceia care este Poporul lui Dumnezeu? Si era de asteptat sa primesc un astfel de raspuns. Israel. Si asa este numai ca, odata cu venirea Domnului Hristos si prin moartea Lui la Cruce,a aparut un alt popor. Spun des oridecate ori am ocazia ca;Israel a fost popor pamantesc si ca acum, Domnul Isus a nascut I-mi permit sa spun un nou Popor ceresc.Asta bazat tot pe Cuvantul lui Dumnezeu. Romani 9; 25. după cum zice în Osea: „Voi numi «popor al Meu», pe cel ce nu era poporul Meu, şi «prea iubită», pe cea care nu era prea iubită.

         In prorocie este vorba de Mireasa Mirelui Isus.Iata locul care ne vorbeste destul de clar In privinta aceasta.Ca sa am acoperire sa nu creiez confuzie printre Fratiii si Surorile mele. Lucru de care ma feresc In totdeauna. Chiar daca uneori nu sunt Inteles de unii.Dorinta mea este sa putem desprinde Adevarul exclusiv In privinta aceasta si a altor subiecte greu de Inteles. Iata locul din Hoseia.Hoseia 2; 23. Îmi voi sădi pe Lo-Ruhama în ţară, şi-i voi da îndurare; voi zice lui Lo-Ami: «Tu eşti poporul Meu!» Şi el va răspunde: «Dumnezeul meu!“ Apoi, Ap, Petru are de spus ceva mai explicit si pe Intelesul nostru.1 Petru 2;10. pe voi, cari odinioară nu eraţi un popor, dar acum sînteţi poporul lui Dumnezeu; pe voi, cari nu căpătaserăţi îndurare, dar acum aţi căpătat îndurare. Locul din Hoseia este ceva mai greu de Inteles. Si din cauza aceasta am sa aduc un alt loc care ne vorbeste de sadit. Îmi voi sădi pe Lo-Ruhama în ţară, Iata In prorocie ce spune Psalmistul.Psalmul 80;8. Tu ai adus o vie din Egipt,ai izgonit neamuri, şi ai sădit-o.

         Spuneam cu alta ocazie ca Dumnezeu este asemanat cu Gradinar.Matei 15;13. Drept răspuns, El le-a zis: „Orice răsad, pe care nu l-a sădit Tatăl Meu cel ceresc, va fi smuls din rădăcină.Referitor la Psalmul 80, spuneam atunci ca; Egiptul este asemanat cu Lumea. As face o precizare anume; Israel a fost scos din robia egipteana ca popor pamantesc al lui Dumnezeu. Si am facut asemanare a lui Israel cu Biserica scoasa din Lume.Cu toate ca cineva a fost nemultumit de aceasta asemanare Intre Israel si Biserica. Dar, asta e treaba lui. Acum, dupa ce am vazut care este Poporul lui Dumnezeu sa vedem dece nu Il lasa; Căci Domnul nu lasă pe poporul Său,Pentru acest Popor ceresc a platit un pret.Dumnezeu l-a dat pe Fiul Sau si El a platit acest pret al rascumparari din Egiptul acestei Lumi.Dece nu Il lasa Dumnezeu pe acest Popor ceresc? Pentruca acest popor este Mireasa Fiului Sau.Pe care Cuvantul  o numeste prea iubita. Romani 9;25….. pe cea care nu era prea iubită.

         Cu ceva mai multa atentie vom vedea ca;Radacina alimenteaza cu viata pomul sau rasadul In acest contest.Dece spune Domnul Isus de radacina? Pentruca tot El aduce In atentie Zmochinul care s-a uscat din radacina.Am scris cu alta ocazie despre acel “blestem” al Domnului Hristos asupra acestui pom Zmochin.Si Uceniciii i-au atras atentia a doua zi ca; Zmochinul s-a uscat din radacina.Atunci am spus ceva mai mult despre uscarea Zmochinului din radacina.Iata locul unde vedem ca Zmochinul s-a uscat din radacina.Marcu 11;29…….ucenicii l-au văzut uscat din rădăcini.Ce Inseamna aceasta uscare din radacina? Ca In el nu mai e viata. Las pe Fratii si Surorile mele sa analizeze ei Insusi Acest Inteles.şi nu-Şi părăseşte moştenirea. Cei rascumparati vor Intra In mostenirea Fiului Sau.Definitia mosteniri o gasesc asa; Intri In posesia parintilor ca copil al lor la  ce le-a apartinut. Iata deci,cine sunt mostenitorii a ceia ce Domnul Isus are dela Tatal Lui ca Mostenire.Efeseni 1;11. În El am fost făcuţi şi moştenitori, fiind rînduiţi mai dinainte, Mai dinainte dece? Si aici avem raspunsul cuvenit.

         Cum spun des sa nu ne dam noi cu parerea fara sa avem acoperire, aprobare din Cuvantul scump al lui Dumnezeu. Cuvant care aduce greutate pe langa cele spuse dar confirma adevarul spus.Citim, mai Inainte de a fi Lumea. Efeseni 1;4. În El, Dumnezeu ne-a ales înainte de întemeierea lumii, ca să fim sfinţi şi fără prihană înaintea Lui, dupăce, în dragostea Lui,.... Ce Inseamna asta pentru cei care citesc Cuvantul lui Dumnezeu cu atentie si seriozitate?  Personal Inteleg ca; Dumnezeu a ales pe cei pe care Ii are Invedere sa-i mantuiasca dealungul egzistentei fiintei umane din vesnicie. Cu alte cuvinte,  Inainte de a creia Dumnezeu ceva ,El a planificat sa faca pe Om si in cei ce se vor naste dealungul istoriei umane, sunt si cei randuiti sa capete Mantuirea sau Viata vesnica.Fapte 13;48…... Şi toţi cei ce erau rînduiţi să capete viaţa vecinică, au crezut.Spuneam cu alta ocazie ca; Dumnezeu pe acestia ia ales Inainte de a fi formate Natiunile,Popoarele Inclusiv Israel.Asa dar, Intelegem ca versetul de mai sus face prin prorocie referire la cei Mantuiti care sunt acum un Popor ceresc al lui Dumnezeu.

John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: