vineri, 4 ianuarie 2019

Psalmul 19;13. Păzeşte de asemenea pe robul Tău de mîndrie,...................

Cantarea Cantarilor 2;1.

Sunt un Trandafir din Saron….

f43bd-picture1bibliacutrandafir

Psalmul 19;13. Păzeşte de asemenea pe robul Tău de mîndrie,ca să nu stăpînească ea peste mine!Atunci voi fi fără prihană, nevinovat de păcate mari.

         Psalmistul se cunostea ca este vulnerabil ispitei cand se abate peste el. Se cunostea destul de bine si deaceia Ii cere lui Dumnezeu sa-l pazeasca El. Nu putea el sa stea In fata ispitelor care Il Indemna sa pacatuiasca. Dorea sa fie viata lui placuta lui Dumnezeu. Dar asa cum am spus se vedea vulnerabil, neputincios sa biruie ispita. Odata ispita cand a aparut atunci trebuie sa o Inlaturam. Daca stam la discutie cu ea vom fi victima ei. Adica, vom cadea In pacat. Vorbesc la modul general.Personal Inteleg ca; Un Copil al lui Dumnezeu se fereste cand ispita vine. El este constient ca este vulnerabil  si ca nu poate sa o biruiasca fara ajutorul lui Dumnezeu ca si Psalmistul.Recunoastem si noi ca suntem vulnerabili In fata ispitei? Nu este tarie In firea noastra veche de a sta Impotriva ispitei. Din potriva este un aliat al pornirilor pacatoase.

         Cine va putea sa biruiasca ispita? Vor putea numai aceia care au o partasie stransa cu Domnul Hristos care le vine In ajutor. Ei au totul deplin In Domnul Hristos si aceasta tarie care o poate folosi In lupta Impotriva ispitei; Coloseni 2;10. Voi aveţi totul deplin în El, care este Capul oricărei domnii şi stăpîniri. Psalmistul Ii cere lui Dumnezeu sa-l pazeasca ;Păzeşte de asemenea pe robul Tău de mîndrie,Mandria este un pericol care poate apare la oricare dintre cei rascumparati. Psalmistul era constient ca acest pacat face ravagii In viata lui.Este In structura noastra fireasca, carnala sa fim mandri. Am vazut dealungul vieti mele persoane care erau vai de ei. Dar aratau un grad de mandrie uneori greu de imaginat.Poate am admite la unii care sunt mai deoasebiti sa se afiseze In aceasta stare de om mandru.Cuvantul are ceva de spus cu privire la ce ai putea sa ai si sa te crezi mandru.1 Corinteni 4; 7. Căci cine te face deosebit? Ce lucru ai, pe care să nu-l fi primit? Şi dacă l-ai primit, de ce te lauzi ca şi cum nu l-ai fi primit?

         Psalmistul ar fi avut motiv sa fie mandru. Dar era constient ca nu-i apartine lui nimic si ca ce are le-a primit In dar dela Dumnezeu.Si vai cati am Intalnit care se  credeau ca sunt cineva. Spun asta despre cei care vorbeau prin adunari.Nu se uita saracii ca nu au nimic.Si daca totusi au ceva mai deosebit decat fratii lor,pentru ei nu este acest verset pe care Pavel Il aduce Inainte? Daca acestia ar fi nascuti din nou, ar realiza ca si Psalmistul ca au nevoie de ajutorul lui Dumnezeu sa fie izbaviti de aceasta mandrie care e un pacat .Ori ei sunt chiar morti In relatia cu Dumnezeu. Nu putini au facut din Evangelie sursa lor de alimentare a acestei vieti.Un copil al lui Dumnezeu stie ca Domnul Isus este totul si In toti care se strang la un loc.Psalmistul se chema el Insusi rob al lui Dumnezeu. Dar nu nmai el si In noul Testament avem scris ca;Filipeni 1;1. Pavel şi Timotei, robi ai lui Isus Hristos,...Dar si Petru se cheama rob.2 Petru 1;1. Simon Petru, rob şi apostol al lui Isus Hristos, Nu era rusine lor sa se numeasca robi ai Domnului Hristos. Si nici Psalmistului nu ia fost rusine sase cheme rob al lui Dumnezeu.

         Nu stiu cati din cei care se cred ca au ceva mai deosebit pot spune despre ei ca sunt robi ai Domnului Hristos? mîndrie, ca să nu stăpînească ea peste mine! Iata ce preocupare avea Psalmistul sa nu fie stapanit de acesta mandrie.Cand ceva pune stapanire pe tine nu mai esi rob al Domnului Hristos(daca ai fost vredata) esi rob la ceia ce te stapaneste.Am avut ocazia sa cunosc pe unul care avea curajul, sa nu spun tupeul, sa se cheme rob al lui Hristos. Dar vai de el ca era stapanit de multe alte apucaturi firesti.Se ferea Psalmistul sa nu puna stapanire pe el. Este greu la modul literal sa scapi de ceva ce a ajuns sa puna stapanire pe tine.Tot ce pune stapanire pe tine este pacat.Poate Psalmistul mai avea si altele care Incercau sa puna stapanire pe el. Dar acest pacat al mandriei Ii aparea Psalmistului foarte grav. Sau, cum mai spune el;Atunci voi fi fără prihană,  nevinovat de păcate mari.Psalmistul face diferenta Intre pacate. El spune de pacate mari. Adica, celelelte sunt pacate dar sunt mici In ochii lui dar nu si ai lui Dumnezeu. Am avut o discutie as numi-o chiar putin aprinsa cu un frate care nu diferentia gravitatea pacatelor.

         Pentru el minciuna sau alt pacat era de aceiasi gravitae ca si adulterul.Si cand i-am adus In atentie ca acest pacat al adulterului este Infaptuit In potriva Trupului Domnului Hristos. Cu alta ocazie am scris cate-va ganduri din;1 Corinteni 6;19.Daca nu Ii dadeam acest verset el tot insista sa ma lamureasca ca toate pacatele sunt la fel.Apoi, a Incetat si nu a mai spus nimic.Sigur, ca la Dumnezeu toate sunt pacate. Dar cand El zice despre Fiul Sau;Matei 3;17. Şi din ceruri s-a auzit un glas, care zicea: „Acesta este Fiul Meu prea iubit, în care Îmi găsesc plăcerea.“ Asa cum am spus atunci cand am scris cate-va ganduri din 1 Corinteni 6;15. Nu ştiţi că trupurile voastre sînt mădulare ale lui Hristos? Voi lua eu mădularele lui Hristos, şi voi face din ele mădulare ale unei curve? Nicidecum!Iata dece aduc des In atentie acest fenomen divin al nasteri din nou.Cel ce a fost nascut din nou, este Intradevar Madular In Trupul Domnului Hristos. Atentie nu cei care se numesc crestini si care au trit sau traiesc In acest pacat al adulterului. Psalmistul era destul de constient ca el trecuse prin astfel de situatie a adulterului. Deaceia el spune de pacate mari.

       Nu Ii descoperise Psalmistului Despre Domnul Hristos. Cu toate ca el face prorocii In pslmii pe care ia scris.Dar nu stia de acest trup al Domnului Hristos ca va fi compus din madulari vi. A celor care vor fi socotiti neprihaniti prin credinsa In Fiul lui Dumnezeu nu prin Lege ca Psalmistul.Era plin de Incredere ca Dumnezeu Il pazeste, Il ocroteste, se poate numi neprihanit.Atunci voi fi fără prihană,Am spus cu alta ocazie ca;Sunt doua neprihaniri una pe care o aduce In atentie Pavel pe care o da Legea spune el.Acum Psalmistul aduce In atentie aceasta neprihanire prin Lege.Deabia atunci voi fi neprihanit vrea sa spuna el cand Tu Dumnezeule ma vei pazi de pacate. Atunci voi fi curat Inaintea Ta.Aduce el pacatele mici zic eu.nevinovat de păcate mari.Sigur, atat timp cat traim si noi ca si Psalmistul In acest trup de carne ( Pavel Il numeste trup de moarte)In care pacatele se simt bine. Si Psalmistul dar si Ap, Ioan spune; Daca spunem ca nu avem pacat.1 Ioan 1;8. Dacă zicem că n-avem păcat, ne înşelăm singuri, şi adevărul nu este în noi.

         Este inevitabil atat timp cat traim In acest trup sa nu pacatuim Intrun fel. Iata dece Psalmistul face diferenta Intre aceste pacate mici si cele mari.Indraznesc sa spun ca; Cel nascut din nou nu se Impaca atunci cand a fost neatent si a spus ceva necontrolat sau a actionat cum nu trebuia.Acestea sunt pacatele mici Inteleg ca face referire Psalmistul.Ap, Pavel are si el ceva de spus cu privire la aceste pacate  Iata ce spune el; Romani 6;12. Deci, păcatul să nu mai domnească în trupul vostru muritor, şi să nu mai ascultaţi de poftele lui.Ce vrea sa spuna Pavel,ca voi aveti putere sa va Impotriviti prin Domnul Hristos pacatului ca sa nu mai domneaasca. Pavel nu spune ca nu mai este posibil sa pacatuiesti. Ci simplu, sa nu mai domneasca In viata voastra. Cu alte cuvinte sa nu faci ca traind In ele sa fie modul tau de a trai.Cate-va ganduri pecare doresc sa le Impartasesc cu Fratii si Surorile mele sinceri si care iubesc Cuvantul lui Dumnezeu Intrdevar la Inceput de an.

John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: