sâmbătă, 21 ianuarie 2012

Sufletul meu inseteaza.....









Psalms 42:1  Cum doreste un cerb izvoarele de apã, asa Te doreste sufletul meu pe Tine, Dumnezeule!
Am stat si m-am gindit putin la ceste cuvinte pe care Psalmistul le adduce inaintea noastra. Cuvinte la un mod poetic dar care are o semnificatie deosebita pentru cel rascumparat.Cerbul este un animal care cauta hrana prin munti si apa deasemenea dela izvoare. Izvoarele sint curate si nu prezinta poluare. Cu alte cuvinte au ramas asa cum Dumnezeu le-a stabilit.

Ele sint curate pentruca nu sint statatoare. O apa statute miroase greu.Pe cerb nu ai sa-l vezi ca da tircoale la o apa statute sa-si astimpere setae.Acum, intorcindu-ne la viata noastra de copii ai lui Dumnezeu,se pune intrebarea,ce fel de apa cautam noi, s-au cu ce fel de apa ne astimparam noi setea? Ne ducem la izvorul apelor vi cum spune Scriptura? La izvorul care este Cuvintul lui Dumnezeu, care ni-L arata pe Domnul Hristos? S-au cautam prin lacurile stataute ale invataturilor omenesti?Daca sintem ca cerbul care cautta apa curate si proaspata vom cauta apa in Cuvintul lui Dumnezeu.

Iata ca versetul face aceasta comparatie. Cum doreste un cerb izvoarele de apã,tot asa spune Psalmistul Te doreste sufletul meu pe Tine, Dumnezeule! Unde il gasim noi pe Dumnezeu, daca nu in Cuvintul Lui pe care ni-la lasat ca izvor de apa vie.Faca Domnul sa ne indepartam de lacurile pe care le-am adus in atentie mai sus, care contin apa statauta.(Invataturi omenesti)

2  Te doreste sufletul meu pe Tine, Dumnezeule!dupã Dumnezeul cel viu; când mã voi duce si mã voi arãta înaintea lui Dumnezeu?
Ista pe care Psalmistul il adduce inainte sufletul inseteaza.Lumea este insetata dup ace poate ea sa ofere.Dar cel rascumparat iata dupa ce ar trebui sa inseteze. Te doreste sufletul meu pe Tine, Dumnezeule!dar sint in lume diferiti dumnezei dupa care lumea inseteaza.

Nu este cazul sa enumar dintre ei, ca fiecare stie dupa ce inseteaza si care sint dumnezeii lui.Nu tot asa se intimpla cu cel rascumparat. El inseteaza si el dar inseteaza dupã Dumnezeul cel viu;Apoi Psalmistul aduce ceva foarte important inaintea noastra.O zi cind ne vom infatisa inaintea acestui Dumnezeu viu. Psalmistul pune semnul de intrebare?care trebuie sa fie si pentru noi.Si Iov are ceva de spus in privinta aceasta

Iata ce citim in Job 31:14  ce as putea sã fac, când se ridicã Dumnezeu? Ce as putea rãspunde când pedepseste El? Dau si cum scrie in engleza. Job 31:14  What then shall I do when God riseth up? and when he visiteth, what shall I answer him? Este exclus aici cuvintul de a pedepsi.Vom fi chemeti inaintea acestui Dumnezeu viu si ne va intreba din ce fel de apa am baut s-au cu ce ne-am adapat in pustia acestei lumi.Atunci va trebui sa dam un raspuns precum citim ca Iov era constient ca va veni o zi cind se va infatisa inaintea lui Dumnezeu.

John Balarie
Los Angeles Californiantrun fel s-au altul, orice suflet inseteaza. Sufletul omului simte nevoia de a fi hranit si in cazul ace

Niciun comentariu: