sâmbătă, 3 noiembrie 2012

Jude 1:3 Prea iubitilor, pe când cãutam cu tot dinadinsul sã vã scriu






Jude 1:3  Prea iubitilor, pe când cãutam cu tot dinadinsul sã vã scriu despre mântuirea noastrã de obste, m-am vãzut silit sã vã scriu ca sã vã îndemn sã luptati pentru credinta, care a fost datã sfintilor o datã pentru totdeauna.

Din nou cineva mi-a trimis un video pe youtube cu o predica la o conferinta o numesc ei de tineret. Subiectul pe care fratele  la adus inaintea tinerilor este versetul de mai su din ep, lui Iuda.Avem un lucru deosebit de important pentru cei nascuti din nou , dar sunt printre acestia care interpreteaza deseori ce citesc din Cuvint nu as zice eronat, dar nu armonizeaza cu intreaga scriptura ,ajungind sat raga o concluzie, intelegere gresita asupra la ceia ce citesc.Iuda vorbeste de acest cuvint de obste,sau comuna.Ce vrea sa spuna Iuda cu aceasta credinta comuna?este credinta de care spune ca a fost data sfintilor.

Cum a fost data? Tot el spune ca, o datã pentru totdeauna.Avem aici si acest cuvint data.Sigur ca poti da ceva cuiva temporal si poti da si sa fie al lui pentru totdeauna. Cu alte cuvinte sa intre in posesia la ce i-ai dat definitiv, ca fiind al lui.Ei bine,Aceasta credinta de care vorbeste Iuda trebuie sa o vedem in lumina Cuvintului lui Dumnezeu. Iata ce citim in Ephesians 2:8  Cãci prin har ati fost mântuiti, prin credintã. si aceasta nu vine de la voi; ci este darul lui Dumnezeu.Cuvintul aceasta se refera la credinta.Ce spune aici Cuvintul despre Credinta? Ca este DARUL lui Dumnezeu.Iuda nu vorbeste de credinta noastra cu care ne nastem, aceasta o numesc biologica care ne ajuta in treburile noastre zilnice. El vorbeste de aceasta credinta data in dar si inca odata pentru totdeauna.

Aceasta credinta face referire la, mântuirea noastrã de obste,sau la olalta a celor rascumparati.In privinta acestei credinte si Ap, Petru spune ceva foarte interesant si la care ar trebui sa luam seama. 2 Peter 1:1  Simon Petru, rob si apostol al lui Isus Hristos, cãtre cei ce au cãpãtat o credintã de acelasi pret cu a noastrã, prin dreptatea Dumnezeului si Mântuitorului nostru Isus Hristos:Iata deci ca si Petru spune de capatat, de primit, dar si de acelasi prêt.Pai cum acelasi prêt? Da, sunt multe feluri de credinta in lume.Dar credinta de care vorbesc apostolii aici este unica cea capatata, si avind un prêt. Pretul fiind Singele Domnului Isus.Apoi versetul adduce in atentie si acest indemn pe care Iuda il da credinciosilor. 

Va îndemn sã luptati pentru credinta,Aici se incurca cei mai multi dintre credinciosi care considera ca trebuie sa se lupte intrun fel sau altul sa is pastreze aceasta credinta pe care a primit-o ca dar dela Dumnezeu.Am sa pun si in engleza ca sa vedem cum stau lucrurile. Vor fi si tineri care cunosc engleza. Jude 1:3  ¶Beloved, when I gave all diligence to write unto you of the common salvation, it was needful for me to write unto you, and exhort you that ye should earnestly contend for the faith which was once delivered unto the saints.Acest cuvint subliniat,in romina are citeva intelesuri,care zic eu ne adduce ceva mai aproape de adevartul sens pe care Iuda vrea sa fie inteles.1)To strive in debate or contraversary.In romina este asa, sa dovedesti ca credinta ta e diferita de alte credinte. Cu alte cuvinte sa o aperi in fata celor care ar incerca sa o defaimeze.2)To hold to be a fact.Sau sa o ti, sa ramii ferm la ce ai primit.

De pe vremea Apostolilor au batut vinturi care clatinau pe credinciosi cu diferite invataturi abatute. Si nici azi lucrurile nu stau altfel.Celui rascumparat, nu-I este greu sa indentifice care este credintta care vine ca dar dela Dumnezeu.Domnul Isus spune aceste cuvinte, John 10:14  Eu sunt Pãstorul cel bun. Eu Îmi cunosc oile Mele, si ele Mã cunosc pe Mine,Sau John 10:27  Oile Mele ascultã glasul Meu; Eu le cunosc, si ele vin dupã Mine.Fratele in cauza, incerca sa explice ca trebuie tinerii sa se lupte ca sa nu-si piarda credinta.Daca e data odatta pentru totdeauna ea nu va fi luata de nimeni.Domnul Isus da o asigurare celor care sunt ai Lui ca, nimeni nu-I va zmulge din mina Lui.

John 10:28  Eu le dau viata vesnicã, în veac nu vor pieri, si nimeni nu le va smulge din mâna Mea.
29  Tatãl Meu, care Mi le-a dat este mai mare decât toti, si nimeni nu le poate smulge din mâna Tatãlui Meu.

I-mi place sa spun des cind am ocazie sa aduc inainte aceste doua versete ca, de mina stinga ma tine Mintuitorul care a platit pretul rascumparari mele, Apoi Cuvintul ne arata in 29[Ca Dumnezeu ma tine as zice de mina dreapta.Asa ca Inchei cu asigurarea pe care cel rascumparat o are in Domnul Hristos.  Odata ce a primit credinta(daca a primit-o) e la adapost sigur.Cei ce vorbesc din Cuvint trebuie sa fie cu mare atentie la ce spun si la felul cum invata.Nu degeaba ii spune Ap, Pavel tinarului timotei sa ia seama la invatatura pe care o da altora.

John Balarie
Los Angeles California

Niciun comentariu: