joi, 22 mai 2014

Ieremia 15-16, Cînd am primit cuvintele Tale,








Ieremia 15-16, Cînd am primit cuvintele Tale, le-am înghiţit; cuvintele Tale au fost bucuria şi veselia inimii mele, căci după Numele Tău sînt numit, Doamne, Dumnezeul oştirilor!
         Il asociez pe Prorocul Ieremia cu orce copil al lui Dumnezeu nascut din nou.Poate cineva sa spuna, Pai daca este copil e si normal ca a fost nascut din nou. Asa este, dar sunt multi care se numesc copii ai lui Dumnezeu si nu sint in realitate. Am zis ca Ieremia este ca oricare copil al lui Dumnezeu. Iata ce spune Ieremia,Cînd am primit cuvintele Tale, Este o intrebare care ar fi necesar sa ne-o punem fiecare.Am primit noi cuvintele lui Dumnezeu? si cind le-am primit.
         Sau atunci cind citim le primim noi?Cel nascut din nou stie bine cind viata i-a fost transformata.De atunci iubeste Cuvintul lui Dumnezeu.Nu poti primi cuvintele lui Dumnezeu daca nu ai fost adus la viata.Sigur ca este vorba de viata spirituala.Ieremia era viu pentru Dumnezeu. Dumnezeu comunica cu Ieremia si apoi spunea poporului tot ce Dumnezeu ii spusese.Ca copil al lui Dumnezeu nascut din nou,avem o comuniune cu Dumnezeu care ne este acum Tatal nostru.Dumnezeu ii vorbea lui Ieremia in mod diferit de cum ne vorbeste noua azi.
         Noi avem Cuvintul scris care ne sta la indemina continu.Din el primim cuvintele lui Dumnezeu.Dar Ieremia spune cum le-a primit aceste cuvinte ale lui Dumnezeu.le-am înghiţit; Nu le-a pus in minte si nici nu le-a scris pe hirtie.Le-a introdus in gura si de acolo intelegem ca au coborit la Inima.Avem in Cartea Apocalipsei un alt caz care a mincat Cartea care i-a fost data.Este Ioan in Patmos.Lui Ioan nu i s-a dat cartea sa o puna undeva sa zica ca are si el o carte primita, ci sa o manince.
         Ieremia spune despre aceste cuvinte pe care le-a ingitit ce s-a intimplat cu ele.cuvintele Tale au fost bucuria şi veselia inimii mele, Pe loc a fost umplut de bucurie si veselie Ieremia.Cind ne intoarcem la noi care spunem ca suntem copii ai lui Dumnezeu,ne produce Cuvintul lui Diumnezeu si ce citim in el, aceiasi bucurie si veselie in inima noastra?Fiecare se stie pe el insusi, daca atunci cind citeste se prodice in interiorul lui aceasta bucurie si veselie.Dar iata ce spune Ieremia.căci după Numele Tău sînt numit, El nu spune ce e numit.
         Dar putem intelege ca e numit Proroc si ca intimitatea lui cu Dumnezeu era una de exceptie.Dar si cel nascut din nou, este numit Copil al lui Dumnezeu. Dece? pentruca a fost nascut de Dumnezeu.Si noi suntem numiti dupa numele Lui.Daca am fi nascuti din voia firi vreunui om.Vezi ev, dupa Ioan 1-13, am fi numiti dupa acel om. Si vai citi mai sunt nascuti de oamenii.Mai jos avem un alt om al lui Dumnezeu care spune ca si Ieremia despre cuvintul lui Dumnezeu.
Psalmul 119-16,Mă desfătez în orînduirile Tale, şi nu uit Cuvîntul Tău.
         Psalmistul aduce in atentie supt o alta forma bucuria si veselia inimi lui. El spune ca,,Mă desfătez în orînduirile Tale, Nu stiu citi dintre noi ne desfatam in orinduierile lui Dumnezeu. Adica Your statutes;Psalmistul vrea sa spuna,”asa cum le orinduiesti Tu i-mi sunt bune, I-mi cad bine”Sau citi dintre noi primim aceste orinduieli cu desfatare. Dumnezeu poate orindui in vietile noastre si lucruri care nu ne plac.Dar care El le considera ca ne sunt bune.Ce sa mai zic, ca sa ne defatam in ele.
         Cind vine vorba de Cuvintullui Dumnezeu,Psalmistul spune, nu uit Cuvîntul Tău.Daca suntem sinceri cu noi insine, vedem ca uitam Cuvintul. Citi dintre cei ce citesc Cuvintul is mai amintesc peste zi de ce a citit si locul de unde a citit.Ca sa nu uiti Cuvintul , presupune sa il ingiti precum facea Ieremia si Ioan in Patmos.Am intilnit destui care nu is amintea ce a citit. Altii nici ca nu citea in fiecare zi.Ce diferenta intre acestia si Ieremia, sau Psalmistul.Dar nu am nici un dubiu ca, cei ce sunt nascuti din nou iubesc Cuvintul lui Dumnezeu. Si fac din El bucuria si desfatarea inimi lor.Daca nu. Este un semn de intrebare daca au fost nascuti din nou de Dumnezeu.

John Balarie
Los Angeles California




Niciun comentariu: