vineri, 15 august 2014

2 Timotei 4-7, M-am luptat lupta cea bună, ......














2 Timotei 4-7, M-am luptat lupta cea bună, mi-am sfârşit alergarea, am păzit credinţa


         Viata de credinta a unui copil al lui Dumnezeu este o continua lupta.Locul in care se gasesc copiii lui Dumnezeu(lume) le este ostil. Asa i-a fost Mintuitorului si asa este pina la plecare si celor care sunt ai Lui.Apostolul spune,M-am luptat lupta cea bună, Te poti lupta dar nu cu un rezultat bun asa cum a facut-o Pavel.Daca ne-am referi la oamenii care nu-l cunosc pe Domnul Isus,am putea aduce inainte diferite lupte ale lor cu diferite scopuri.Sunt lupte incepind din familie si la nivel de tara, apoi si la nivel de state. Fiecare au scopul lor. Dar ne intereseaza de cei care spun ca sunt credinciosi.Si in mijlocul unor familii sunt lupte.Le stim cu totii.


         Lucru care nu ar trebui sa se intimple in familile celor credinciosi.Ca sa te lupti asa cum a facut-o Pavel, trebuie sa ai o cauza, un motiv. Care ar fi aceasta cauza ca sa ne luptam?Sigur te lupti sa infrunti greutatile vieti ,cu neajunsurile ei, in deosebi cei care au o familie impovarata, numeroasa.Dar acestea au de aface cu lupta paminteasca. Pavel avea o alta lupta cu care s-a luptat si avind si o alta motivatie.Era lupta cu el insusi ca sa fie placut lui Dumnezeu.Stia ca va veni si timpul sa paraseasca acest pamint.El nu avea familie.Nu stiu citi dintre noi avem o astfel de lupta cu noi insine ca sa fim placuti lui Dumnezeu? Cind eram tinar circula o brosura, “ Fara lupta nu-i cununa” Ramine sa intelegem ca lupta lui era cu el insusi, cu firea veche care mai mereu ii facea necazuri.


         Dar spre sfirsitul vieti spune aceste cuvinte,mi-am sfârşit alergarea,Cred ca a rasuflat usurat.Viata, este o continua alergare. Dar depinde cum si spre ce alergi. Nu am dubiu ca, cel rascumparat are o tinta si alearga continu pina va atinge acea tinta. Ca vrem s-au nu vrem viata se termina si odata cu ea si alergarea noastra.Ce frumos sa alergi tot asa cum spune el cu o alta imprejurare sa sti ca la capatul alergari esti asteptat de Mintuitorul care te asteapta cu cununa.Dar Pavel face o precizare , sa alergam in asa fel ca sa primim  premiul, s-au cununa.Si lumea asa cum am spus alearga pentruca asta e viata o continua alergare.Ap,Petru spune ca 1Petru 4-4, De aceea se mira ei că nu alergaţi la acelaşi potop de destrăbălare….Deci iata ca si lumea are alergarea ei.


         Dar cind avem greutati ,nevoi ce sa facem? sa alergam spune Psalmistul. Alergaţi la Domnul şi la sprijinul Lui, căutaţi necurmat faţa Lui!-4,  
Iata dece zic ca, viata e o continua alergare.Erau unii credinciosi din Galatia carora Pavel le scrie aceste cuvinte,Galateni 5-7,Voi alergati bine: cine v-a taiat calea, ca sa n-ascultati de adevar? Erau si unii printre Galateni ca si in oricare Adunare care  alearga impreuna cu cei rascumparati. Dar cind cineva le taie calea, adica apare cu o alta invatatura se opresc din alergare si ramin fascinati de acea invatatura.Sa nu asculti de Adevar, asta inseamna ca ignori pe cine e Adevarul, adica pe Domnul Isus.La prima vedere toti alearga.Dar cind apare asa cum am spus o invatatura care gidila urechile se gasesc si din aceia care se duc dupa aceasta invatatura. Acestia nu au avut nasterea din nou.


         Pavel nu era mai diferit decit acesti galateni si nici noi nu suntem.Dar cind Dumnezeu a lucrat in viata lui Pavel si a noastra,nu ne mai poate taia cale nimeni. Dece? pentruca stim in cine am crezut. mi-am sfârşit alergarea, As incadra aici cuvintele Domnului Hristos care spune despre oile Lui,Ioan 10-14,Eu sunt Pastorul cel bun.Eu imi cunosc oile Mele, si ele Ma cunosc pe Mine Asa ca Pavel a sfirsit alergarea si am păzit credinţa.Expresia aceasta de,am pazit credinta este de multi inteleasa gresit.Unde sa o pastrezi?.O poti pazi cum-va sa nu ti-o fure careva?Nu cred ca la asa ceva se refera Cuvintul.Ca citim in ep, lui Iuda cap,1-3, …...credinta care a fost data sfintilor o data pentru totdeauna.Atentie, Sfintilor, adica celor nascuti din nou, nu e la gramada, este individuala.


          Ce vrea sa spuna ap, Pavel aici? Cred ca nu gresesc daca spun ca el avea in vedere sa aratae ca nimeni nu i-a taiat calea.Cu alte cuvinte a ramas la ceia ce a fost invatat de Domnul Isus. Se gaseau si pe vremea lui multi care taiau calea celor care se adunau la olalta. La fel si in zilele noastre si in decursul istosriei crestine s-au gasit si se gasesc multi din acestia care taie calea cu invataturi abatute dela Cuvint, dela Adevar.Si nu sunt putini cei care se opresc din alergare.Alergam s-au am ramas pe loc din alergare ca cineva ne-a taiat calea cu vre-o invatatura mai sofisticata?Daca cu vreunul din noi asa stau lucrurile, atunci nu ne mai asteptam sa ajungem la tinta care e Cerul si unde este Domnul Hristos.


         Pavel arata cum alerga el inainte de as sfirsi alergarea.Philippians 3:14  alerg spre tintã,Toti avem o tinta,este cea pe care Cuvintul ne-o arata aici.pentru premiul chemãrii ceresti a lui Dumnezeu, în Hristos Isus.La sfirsit cind se va termina alergarea pentru cei care au avut aceasta tinta se vor bucura de acest premiu ceresc al lui Dumnezeu.Unii din noi o vom termina aceasta alergare cit de curind. Altii poate ceva mai tirziu.Oricum, o vom termina.Sa vedem ne incadram intre cei a caror alergare le-a fost taiata?.Daca nu ajungi la tinta, nici la premiu nu te poti astepta.Si nu ai cum sa ajungi la tinta, daca alergarea ti-a fost taiata.Domnul sa ne dea un duh de cercetare sa vedem daca suntem in continua alergare s-au stam pe loc.


John balarie
Los Angeles California,

Niciun comentariu: