miercuri, 6 august 2014









Psalmul 139-1,.....Doamne, Tu mă cercetezi de aproape şi mă cunoşti,

         Psalmistul stia ca Dumnezeu se uita la felul lui de viata,de a trai.El exprima aceste cuvinte fiind ferm convins ca,Dumnezeu priveste la viata lui.Daca Psalmistul in vechime avea aceasta cunostinta, dar noi cei de azi care ne numinm copii ai lui Dumnezeu, cum stam noi?Avem noi aceiasi sensibilitate pe care o avea Psalmistul?Am opservat ca cei mai multi dintre noi care ne consideram copii ai lui Dumnezeu traim ca si lumea care nu-L cunoaste pe Dumnezeu si pe Domnul Isus ca Mintuitor.Traind asa in felul lumi, facem dovada ca nu suntem constienti ca suntem priviti continu de Tatal nostru,Deaceia unii dintre noi is permi sa traiasca in felul acesta.Doamne, Tu mă cercetezi de aproape Vad in expresia Psalmistului o atitudine de coplesala. Dece? pentruca asa cum am spus era constient ca lui Dumnezeu nu-i scapa nimic din viata lui.
         Stia ca Ochiul Domnului il priveste.Psalmul 33-18,Iată, ochiul Domnului priveşte peste ceice se tem de El…..As intelege ca de aproape pentru mine ar fi, “nu-i scapa nimic din viata mea”Apoi Psalmistul constient ca ochiul Domnului este patruzator recunoaste ca Dumnezeu il cunoaste.şi mă cunoşti,Cit poate omul sa cerceteze? si dupa ce a cercetat sa spuna ca stie totul?Omul este limitat in cunostinta.Chiar si cei mai mari Savanti dealungul vremii au fost siliti sa recunoasca ca nu stiu nimic.Ma gindesc la atitudinile unora din mijlocul fratilor,daca sunt ei constienti ca,Psalmul 33-18,Iată, ochiul Domnului priveşte peste ceice se tem de El…..Pentruca, daca ii intrebi pe acestia din Adunare daca se tem de Domnul vor zice ca da.Dar daca te-ai teme nu ai actiona asa cum vedem in multe situatii. Suntem noi constienti ca Dumnezeu priveste peste cei ce se string la olalta? O, daca am fi constienti,altfel ne-ar fi comportamentul in Casa Lui.Sa ajungi asa cum a ajuns Psalmistul sa fie constient ca Ochiul lui Dumnezeu este indreptat peste cei ce se aduna la olalta asta presupune sa crezi in primul rind, apoi sa fi sensibil la Cuvintul si indemnurile Lui.
2 ştii cînd stau jos şi cînd mă scol, şi de departe îmi pătrunzi gîndul.
         Psalmistul ii aduce inainte lui Dumnezeu cite-va din actiunile lui.O zi intreaga avem de facut multe lucruru. Si cit e ziua de lunga, luam parte la diferire activitati. Psalmistul in acest verset ii spune lui Dumnezeu citeva din activitatile lui.ştii cînd stau jos şi cînd mă scol,Poti sta jos unde nu se aseaza copiii lui Dumnezeu. Poate fi un scaun al celor badjocoritori.El stie cind te-ai asezat, dar stie si cind te scoli.Ai stat jos si te-ai sculat cind s-a terminat spectacolul s-au petrecerea?Sa sti ca el stie tot.Avea Psalmistul sa spuna ca,Psalmul 1-1, Ferice de omul care nu se duce la sfatul celor răi, nu se opreşte pe calea celor păcătoşi, şi nu se aşează pe scaunul celor batjocoritori! Poate vor spune unii ce legatura are asta cu credinciosii?Am cunoscut un credincios care avea Sotia necredincioasa. Sotia ii cerea sa o duca la spectacole.Acest credincios vorbea intr-o Adunare.Iata ca sunt unii care desconsidera ce invata Cuvintul, s-au is calca pe cuget ca nu are incotro cu o Sotie care ii cere ceia ce Duhul ii sta in potriva. Deci sa nu spunem ca nu se potrivesc pentru unii din noi.Psalmistul expiermentase asa ceva.
         Apoi el continua, şi de departe îmi pătrunzi gîndul.Inainte de a te duce intrun asfel de loc gindesti planuiesti. Crezind ca nu te vede nimeni din cei cu care te stringi in Adunare. Poate asa va fi gindit si credincosul de care am amintit.Si de acest aspect Psalmistul era constient si cei care practia asa ceva si lor le este de invatatura, ca Dumnezeu ne cunoaste si gindurile.
3 Ştii cînd umblu şi cînd mă culc, şi cunoşti toate căile mele.
Continua Psalmistul cu alte actiuni pe care le face intr-o zi intreaga.Ştii cînd umblu Unde umblam noi? ne merg picioatele acolo und Dumnezeu este de acord?Cine-va spune asa, “Ar merge Domnul Isus in acest loc”? Daca da, atunci pot merge si eu.Dar Dumnezeu stie si la ce ora megem noi la culcare.Stai pina tirziu?ce faci pina la acea ora tirzie din noapte?Te uiti la televizor si la ce te uiti? Este relatat cu hrana spirituala? Hraneste sufletul?Am cunoscut o persoana care a stat cu sotia la televizor si au vazut un film pina la miezul nopti. Apoi s-au dus la culcare.S-au dus cu ce au vazut nu cu ce au citit din Cuvint.Daca nu te i-a somnul, la ce meditezi? La ce ai vazut sau la Cuvintul pe care l-ai citit,(daca ai citit).
         In timpul nopti Sotul a avut un atac de cord si a murit. L-am cunoscut indeaproape.Cind mi-a spus Sotia lui cum s-a intimpalt am ramas stupefiat. Sa pleci dela televizor in vesnicie.Am spus asta pentru ca sa vedem ca si cind ne culcam Dumnezeu stie.Si ultima pe care o aduce in atentie sunt caile pe care umblam,şi cunoşti toate căile mele.Sunt cai ,drumuri, pe care umblam zilnic.Sunt ele in concordanta cu ce vrea Dumnezeu dela noi? Sigur ca nu ma refer la drumurile care ne duc zilnic la seviciu sau la cumparaturi.Suntem chemati sa ne facem o cercetare adinca in launtru nostru sa vedem unde ne aflam.Un copil al lui Dumnezeu este constient ca nu scapa nimic din viata lui ca Dumnezeu sa nu vada, sa nu stie.Domnul sa trezeasca in noi un duh de cercetare pentruca, nimic intinat nu v-a intra acolo.Avem poate atitudini in vorbire, in comportament, care nu sunt dupa voia lui Dumnezeu.Sa fim constienti ca Dumnezeu stie de toate acesta.
John Balarie
Los Angeles California,

Niciun comentariu: