joi, 21 august 2014

Ioan 15-16, Nu voi M-aţi ales pe Mine, ci Eu v-am ales pe voi......














Ioan 15-16, Nu voi M-aţi ales pe Mine, ci Eu v-am ales pe voi şi v-am pus să mergeţi şi să aduceţi rod, iar rodul vostru să rămână, pentru ca orice-I veţi cere Tatălui în Numele Meu să vă dea.


         Avem inaintea noastra acest verset care chiar si celor mai sceptici le face dovada cum ajung cei chemati sa capete mintuirea.Zic, cei chemati , pentruca daca nu esti chemat de insusi Domnul Isus, nu vei avea parte cu El.Sunt unii, daca nu cei mai muti, care considera ca ei au venit la Domnul Isus s-au ca ei l-au cautat.Cind Domnul Isus i-a vazut pe cei doi frati prima data pe Simon si Andrei, i-a chemat, pe ei dintre ceilalti pescari.Iata ce spune Mintuitorul,Nu voi M-aţi ales pe Mine, Daca in viata noastra de fiecare zi avem oportunitatea (optiunea)de a ne alege ce vrem la modul literal, o haina, un pantof s-au mai stiu eu ce alt obiect,nu tot asa stau lucrurile cu Mintuirea, care este darul lui Dumnezeu,dar ne meritat.


         Sa fi fost in mintea ucenicilor precum si azi e in mintea multora ca ei il aleg pe Domnul Isus? Poate ca da.Cuvintul nu ne relateaza in amanunte toate conversatiile pe care Mintuitoeul le-a avut cu ucenicii lui.Dar prin aceste cuvinte pe care le spune Domnul Isus ,intelegem ca ceva s-a intimplat.Si Domnul Isus este obligat sa le aduca aminte ca,nu ei l-au ales pe El.Circula ideeia,alege pe Isus.Nu ai cum sa il alegi pentruca esti mort spiritual. Mai intii trebuie sa fi adus la viata , sa ai cunostinta despre El.Oricum, sa stim ca daca am ajuns sa il cunoastem ca Mintuitor este pentruca El ne-a ales, s-a indurat de noi.Cel ce indrazneste sa spuna ca el l-a ales, nu a citit acest verset.


         Sunt multi care preiau dela unii invataturi care nu au nimic de aface cu Cuvintul lui Dumnezeu.Dupa ce le spune ca nu ei l-au ales, le spune, ci Eu v-am ales pe voi şi v-am pus să mergeţi .Le aduce in atentie nu numai ca El i-a ales dar ca are cu ei o lucrare de facut.Lucrare pe care nu poti sa o faci fara sa fi chemat pentru asa ceva.Lui Petru i-a spus ca il v-a face pescar de oameni.Cu alte cuvinte v-am ordinat,pentru o asa lucrare.Unde sa mearga cei ordinati de El? Negresit in lume. Care este lumea? cei cu care ei urmau sa se intilneasca. Pentru cei de azi care se considera ca au fost chemati de Domnul Isus ,unde sa mearga ei?Au si acestia contact cu lumea. Fie in servicile lor, in socetatea in care is desfasoara viata.Am mai spus cu alta ocazie ca,sunt unii care vorbesc prin adunari dar in servicile lor, vecinii de apartament, nici nu stiu ca sunt credinciosi.


         Asa stind lucrurile, sa stie ca nu au fost chemati de Domnul Isus să mearga.Mersul acesta pe drumul trasat de Domnul Isus nu a fost fara ca sa se intoarca cu roada. Vestind evangelia Domnului Hritos, sufletete i-au cunostinta si cei ce sunt rinduit sa capete mintuirea o capata. Deci iata ca apare roada.şi să aduceţi rod.Rodul nu se forteaza. El apare ca ceva natural daca saminta a fost semanata si bine inteles daca in prealabil pamintul(Inima ) a fost lucrat de Dumnezeu ca un gradinar.Cu alte cuvinte, parca Mintuitorul le spune, voi nu aveti altceva de facut decit sa semanati, sa spuneti. In rest Tatal meu se va ocupa de aceste roade.Ap, Pavel are si el ceva de spus in privinta aceasta.1 Corinteni 3-6, Eu am sădit, Apolos a udat, dar Dumnezeu a făcut să crească!


         Orcine ai fi tu, ori cita teologie ai avea, sa sti ca numai Dumnezeu face sa creasca roada din saminta aruncata, semanata.Iata dece Pavel ajunsese sa inteleaga ca nu cel ce seamana Cuvintul este asa de important ci Dumnezeu care face sa creasca.Pe vremea lui erau unii care semanau din duh de cearta, din slava desarta. Dar Pavel spune, ce-mi pasa Hristos este vestit. Cu alte cuvinte Dumnezeu conduce actiunea de a aplica cuvintul la o inima arata(lucrata) de El  sa dea roada.Filipeni 1-18,Si le spune Domnul Isus ca roadele pe care le vor aduce vor raminea.Nu este nicun dubiu ca saminta cazuta intr-o inima lucrata de Dumnezeu va incolti si ca v-a aduce roada.Cunoastem pilda Semanatorului ca nu toate au adus roade. Dece? a depins de locul unde au cazut.La fel si aici, Domnul Isus ii instinteaza ca nu toti ii vor primi.


         Pentruca nu vor fi pregatiti de Dumnezeu ca sa primeasca Cuvintul bun.Pe cei pe care ii pregateste(Inima lor) vor primi Cuvintul.iar rodul vostru să rămână Avem exemple in Cuvint.Lidia si Sutasul Corneliu.Daca semanatorul ar avea dubiu, indoiala, ca nu v-a avea roade in urma semanatului, nu sar mai osteni sa semene.Saminta (Cuvintul) semanat in relatia cu Dumnezeu va da roade. Numai aceasta saminta, Dumnezeu o v-a binecuvinta.Unii pot semana dela inteligenta, pregatirea  teologica si sa nu aduca roade.Sa nu ne uitam ca pe stadioane se arunca saminta evangeliei, ca nu va rasari decit ce va binecuvinta Dumnezeu.Si aceste roade au garantia ca vor ramine.pentru ca orice-I veţi cere Tatălui în Numele Meu să vă dea.


         Ce sa ceara ucenicii Domnului Isus?Negresit ca lucratori aveau nevoie sa fie ocrotiti de cel rau.Apoi aveau si ei nevoie pentru intretinerea lor fizica, nevoile lor zilnice.Si pentruca erau pusi in lucrare pentru Dumnezeu au fost indemnati de Mintuitorul sa ceara Tatalui ca vor primi ce au nevoie. Dar în Numele Meu. Dece in numele Lui? Pentruca El i-a chemat, El I-a trimis in lucrare.Asa ca, sa fim constienti,El cheama,Ca El trimite,Si atunci cind trimite El v-a fi si roade. Pentruca Dumnezeu Tatal binecuvinteaza din pricina Fiului Sau.Orce credit este a lui Dumnezeu inpreuna cu Fiul Lui.Spunea Domnul Isus aceste cuvinte, “ Tatal Meu lucreaza si deasemenea si Eu”Cu toate ca spun unii ca au intors la dumnezeu pe unii s-au pe altii.O intoarcere autentica nu este decit cea care aduce roade.


John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: