sâmbătă, 27 septembrie 2014

Ioan 17-3,. Şi viaţa vecinică este aceasta: .........
















Ioan 17-3,. Şi viaţa vecinică este aceasta: să Te cunoască pe Tine, singurul Dumnezeu adevărat şi pe Isus Hristos, pe care L-ai trimes Tu.


Cei mai multi dintre oameni daca ii intrebi sa raspunda,”ce e viata”?se limiteaza sa iti dea un raspuns evaziv si in termeni pamintesti firesti. Dece? Pentruca nu stiu mai mult. Spun si ei saracii doar ce stiu.Am stat de vorba la un oficiu cu un om invirsta. Avea 85 de ani. L-am intrebat in discutia noastra, “ ce va fi dupa aceasta viata?Raspunsul pe care il asteptam era normal ca dela oricare altul.Cine stie, mi-a spus.Iata deci ca omul este limitat in cunostinta despre viata vesnica.Cei ce citesc Cuvintul lui Dumnezeu pot sa dea cit de cit un raspuns. Zic, cit de cit pentruca si intre acestia sunt destui care citesc superficial Cuvintul.Odata m-a intrebat un credincios care vesteste evangelia ce faci frate?I-am dat un raspuns din Cuvint,”alerg”Mirat m-a intrebat.Cum alergi? si am spus spre tinta, spre premiul chemari ceresti, care este in Domnul Isus.


Iata dece spun ca se citeste superficial.. Şi viaţa vecinică este aceasta: Rspunsul pe care ni-l da Cuvintul prin evangelistul Ioan.Daca i-ai spune la cineva ce scrie in acest verset, sunt convins ca putini vor fi cei ce te vor intrebe sa le dai o explicatie.Si ap, continua sa explice care este viata, dar nu viata pe care o traim acum aceasta vremelnica. El aduce in atentie o alta viata care asa cum am spus pentru cei mai multi este inegzistenta. Mi-a  venit in minte citeva rinduri dintr-o cintare,As vrea viata Mea sa iti dau ca viata ta e moarta.Acestia zic, “dupa moarte nu mai e nimic” Cuvintul are altceva de spus. Adica, este o alta viata care Scriptura o cheama vesnica.In definitiv, omul, a fost facut sa traiasca vesnic. Fie ca este mintuit s-au nu.Cel mintuit va trai vesnic ca este in partasie cu Mintuitorul care este viata. Cel pacatos v-a trai si el vesnic dar, potrivit Scripturi in chinuri vesnice. să Te cunoască pe Tine, Cum poate un suflet sa ajunga sa il cunoasca pe Dumnezeu?


    Am spus ca, Cuvintul, ne face descoperit modul cum poate un om sa il cunoasca pe Dumnezeu.Am dat un loc din Scriptura cu alta ocazie, unde se vede aceasta corelare intre Dumnezeu si Fiul lui.Acest loc il dau si acum ca ne este necesar si de folos.Matei 11-27. Toate lucrurile Mi-au fost date în mîni de Tatăl Meu; şi nimeni nu cunoaşte deplin pe Fiul, afară de Tatăl; tot astfel nimeni nu cunoaşte deplin pe Tatăl, afară de Fiul, şi acela căruia vrea Fiul să i-L descopere.In aceasta traducere este pus si acest cuvint deplin care aduce s-au lasa sa se interpeteze ca sunt unii care totusi cunosc pe Dumnezeu dar nu deplin. Iata o nepotrivire care aduce umbra asupra cuvintelor Domnului Hristos din acest verset dar si din alte locuri.Intelegem ca aceste cuvinte ale Domnului Isus sunt despre cei care nu au fost inca mintuiti. Cum in viata de toate zilele nu poti cunoaste o persoana daca nu e recomandata de cine-va.Uite asa stau lucrurile si pe plan spiritual.


    Cel credincios are aceasta misiune de al recomanda pe Domnul Isus celor care nu il cunosc.Avem si noi de invatat dela Domnul Isus ceva foarte importatnt anume:Domnul Isus il aduce in atentia primul pe Tatal si apoi apare si El.Dece a facut-o Mintuitorul asa? Pentruca El spune: ”Nu a socotit ca un lucru de apucat sa fie de o potriva cu Tatal”.Am vazut si cred ca noi toti am vazut cazuri cind cei ce vestesc evangelia nu tin cont de acest amanunt de mare importanta.Adica, El,Domnul Hristos, sa aiba inteietate in toate lucrurile. Ei se introduc pe ei insusi si abia la urma apare numele scump al Domnului Hristos.Cind spune:singurul Dumnezeu adevărat Inseamna ca oamenii in necunostinta lor au alti dumnezei. Asa era in vechime si asa a fost dealungul veacurilor pina si in zilele noastre moderne.Acesti alti dumnezei,sunt tot de ceia ce iti legi inima.Nu degeaba spune Mintuitorul daca iubeste ….mai mult decit pe Mine, nu este vrednic de Mine.Matei 10-37,Cind un suflet ajunge sa il cunoasca pe Dumnezeul adevarat il iubeste si inima lui este legata de El.


   Din momentul cunoasteri, intreaga viata este traita spre slava Lui si negresit spre fericirea lui personala.Apoi Evangelistul Ioan il aduce si pe Domnul Hristos in atentie.şi pe Isus Hristos, pe care L-ai trimes Tu.Iarasi as spune ca nu sunt multi care il cunosc pe Domnul Isus. Am intilnit o tinara care nici nu auzise despre Domnul Isus. Am fost asa de mirat ca venea dintr-o zona dela tara unde ortodoxia este mai pronuntata decit in centrele mari.Si cu toate astea mi-a spus ca nici nu a auzit de asa ceva.Ce sa mai spui sa il cunosti ca Mintuitor personal.Sa ii intrebi in final dece a fost trimis Domnul Isus?Este o intrebare care din nou spun ca, “nu sunt multi care stiu” ce l-a motivat pe Dumnezeu sa trimita pe Fiul Lui aici in lumea noastra paminteana.Amanuntit nu stiu nici chiar dintre cei ce fregventeaza adunarile si care citesc Cuvintul. Poate cineva va spune ca sunt gresit.


    Faceti un test si va veti convinge personal.Cred ca cei mai multi vor raspunde sa mintuiasca lumea.Am intilnit din acestia. Asa mi-a spus cineva.Scriptura are cu totul altceva de spus care a fost motivatia ca Domnul Isus sa vina aici.A avut Dumnezeu un scop bine determinat sa il trimeata? Negresit ca da.Astazi cei care au ajuns sa il cunoasca pe Dumnezeul adevarat si pe Domnul Isus pe care Tatal l-a trimis se bucura de o partasie strinsa cu Tatal si Fiul.Apoi sunt in asteptarea intilniri cu Domnul Isus ca in final sa-i duca in Casa Tatalui.Cite-va ginduri desprinse din acest verset asa de minunat in cunoastere.As da si cite-va referinte cu privire la viata, dar la cea vesnica.Ioan11-25.  Coloseni 2-13,.....Dumnezeu v-a adus la viaţă împreună cu El, …..Ioan 1-4, 4. În El era viaţa, ….Iata dece Dumnezeu Tatal pe cei care i-a mintuit a fost necesar sa ii aduca la Fiul Sau.Pentruca este singurul care poate da viata vesnica.Asa ca , cei de care s-a indurat Dumnezeul cel viu si adevarat sa aduca slava si cinste.Cite-va ginduri care doresc sa le impartasesc cu fratii si surorile mele de pretutindeni.


John Balarie

Los Angeles California!

Niciun comentariu: