duminică, 29 octombrie 2017

1 Tesaloniceni 5; 7. Căci ceice dorm, dorm noaptea; .............

f43bd-picture1bibliacutrandafir

1 Tesaloniceni 5; 7. Căci ceice dorm, dorm noaptea; şi ceice se îmbată, se îmbată noaptea.
Aceste versete ne aduc Inainte doua categorii de oameni.Dar, nu orce fel de oameni; Doua feluri care sunt In Adunare, Biserica.Apostolul nu vorbeste celor de afara.1 Tesaloniceni 5; 7. Si 8 de mai jos.Sa Incep cu cei pe care Ii avem Inaintea noastra In versetu de mai sus.Acestia sunt cei mai multi care dorm. Ca sa folosesc Cuvntele Domnului Hristos care spue;Matei 7;13. Intraţi pe poarta cea strîmtă. Căci largă este poarta, lată este calea care duce la pierzare, şi mulţi sînt ceice intră pe ea.Dece cei mai multi?pentruca pot merge cu gramada pe o astfel de cale. Si ce fac acestia cei mai muti? Ne arata versetul din 1 Tesaloniceni 5; 7.Despre cei ce dorm.Căci ceice dorm, Toti dormim nu e unul care sa nu simta nevoia de odihna a trupului.Ap, Pavel aduce Inainte timpul cand este propice pentru a dormi.dorm noaptea; Somnul este o parte din viata noastra.Dar daca asa este la modul literal, cum va fi daca privim spiritual ca sa putem Incadra acest verset ?.Ca sa ne fie de folos si noua cei de azi.

Spuneam cu alta ocazia ca mai este un somn pe care Scriptura Il asociaza cu moartea.Sigur ca, este asociat la modul spiritual.Poti fi treaz fizic dar sa dormi spiritual sau sa fi mort spiritual. Cuvantul ne aduce In atentie aceste doua stari In om.Ca sa fi treaz spiritual trebuie ca mai Intai sa fi fost adus la viata de Dumnezeu. Altminteri, nu poti fi treaz atat timp cat esti mort sau adormit.Noaptea In Cuvant este asociata cu Intunericul pacatului.Cei care dorm spiritual se simt bine, confortabili In acest somn al nopti.Apoi Ap,Pavel Mai aduce un alt comportament a acelora care dorm sau sunt morti spirituali.Daca ne uitam la acest somn care este de natura spirituala si care se gaseste  printre cei ce se aduna Impreuna vom realiza ca nu este vorba de un somn fizic. Cu toate ca Ap, Pavel a adus In atentie ca si Domnul Isus lucruri de natura pamanteasca ca sa le putem Intelege pe cele spirituale.

Iata un loc unde se doarme la modul spiritual; 1 Corinteni 11;30. Din pricina aceasta sînt între voi mulţi neputincioşi şi bolnavi, şi nu puţini dorm.  Iata deci, aici Intelegem sensul spiritual al versetului din Tesaloniceni de mai sus.Cu alta ocazie am spus ceva mai pe larg din versetul acesta din  1 Corinteni 11;30.Se doarme In Adunare, biserica sau se doarme spuneam altadata pe cale.Acum stim din cuvintele Domnului Isus ca sunt doua cai. Personal as spune ca; Pe calea larga nu se poate dormi ca e galagie mare, freamatul acesa al lumi. Pe cale larga esti mort spiritual.Dar iata ca se doarme In randul celor care pretind ca sunt credinciosi si care participa la strangerile celor rascumparati.Cei rascumparati pun la inima cuvintele care sunt scrise In;1 Petru 5;8. Fiţi treji, şi vegheaţi! Pentrucă protivnicul vostru, diavolul, dă tîrcoale ca un leu care răcneşte, şi caută pe cine să înghită.

Cei rascumparati sunt destul de constienti ca sunt panditi de cel rau ca sa-i atace. Cand? Tocmai atunci cand dorm sau nu vegiaza.Dar iata o alta latura a vieti celor care dorm;şi ceice se îmbată, se îmbată noaptea.Sigur ca Ap, aduce In atentie ce este de natura fireasca. Dar sa vedem si partea spirituala. Este un altfel de a te Imbata.Negresit, la modul spiritual. Te poti Imbata daca esti In moarte spirituala. Cum? Uite, cand crezi despre tine ca esti cineva si ca altul ca tine nu mai este. Cu alte cuvinte, esti Ingamfat. Si vai cati mai traiesc In pacatul acesta al Ingamfari sau al mandriei. In deosebi cei care vorbesc In adunari.Acesta este un mod de a te Imbata.Dar face parte din cei ce dorm In noapte.Cu alte cuvinte, nu au tangenta cu ziua , cu lumina.Se simt In largul lor In noapte, sunt confortabili. Vorbesc de cei care participa la strangerile celor rascumparati.Acestia aduc cu ei negura nopti prin adunari.

Acum Ap, trece la o alta categorie In care sunt Incadrati cei de pe calea Ingusta si care sunt chemati;fii ai zilei,Iata ce ne relateaza versetul;8. Dar noi, cari sîntem fii ai zilei, să fim treji, să ne îmbrăcăm cu platoşa credinţei şi a dragostei, şi să avem drept coif nădejdea mîntuirii.Ap, Pavel spune aceste cuvinte In care se Introduce si pe el Impreuna cu cei care sunt fii ai zilei.Dar noi, Cu alte cuvinte, nu ei.Care ei? Cei care sunt fizic printre noi dar care dorm sau sunt morti sau Imbatati de ei Insusi. As Indrazni sa spun ca, Pavel face apel la o cercetare de sine.noi, cari sîntem fii ai zilei,Iata o diferenta Intre cei ai noptii si cei ai zilei. Diferenta care nu suporta comparatie.Stim ca; Atunci cand vine noaptea ziua dispare. Dar si invers. Cand apare ziua noaptea dispare. Cu alte cuvinte nu sunt Impreuna, nu pot sta la olalta.Asta la modul fizic. La modul spiritual este la fel.

Cu toate ca gasesti morti In strangerile laolalta a celor rascumparati si adormitii sunt destui si ei printre acestia.Ce Inseamna sau ce vrea Ap, Pavel sa spuna cu;.noi, cari sîntem fii ai zilei,?Daca nu ar fi cuprins acest cuvant;cari sau (care), am Intelege ca toti carora le scria Pavel ar fi fost fii ai zilei sau ai lumini. Iata cum ar fi trebuit scris sa Intelegem ca toti din adunare, biserica sunt fii ai lumini;noi, sîntem fii ai zilei,? Pavel nu putea sa faca aceasta precizare la modul afirmativ. El a pus acest cuvant care pe doparte ca un semn de cercetare de testare personala.Iar pe dealta parte a pus semnul Intrebari? Personal Inteleg ca este O Intrebare care se lasa cu o raspundere personala. Cu alte cuvinte, fiecare sa se analizeze prin viata pe care o traieste daca sunt fii ai lumini.Asa ca, mai tarziu Pavel ajunde sa spuna ;2 Timotei 2;20. Într-o casă mare nu sînt numai vase de aur şi de argint, ci şi de lemn şi de pămînt. Unele sînt pentru o întrebuinţare de cinste, iar altele pentru o întrebuinţare de ocară.

Asa cum face separare versetul de mai sus din 1 Tesalonoiceni, cu privire la cei ce se Imbata In timpul nopti care au echivalentul din 2 Timotei cu vase de ocara.Tot asa face diferenta Intre fii ai lumini si vasele de cinste. Pavel spune ; ca fii ai lumini, sau ai zilei as Indrazni sa spun ca;Daca pretindem ca suntem fii ai zilei,trebuie;să fim treji, Pavel lasa sa se Inteleaga ca se poate dormi si ziua.Si ca vrasmasul nu tine cont daca e noapte sau zi. El ataca cand dormi fie zi sau noapte.Apoi, I-mi Ingadui sa spun; a fi treaz nu este numai pentruca vrasmasul ne poate ataca. Dar este Indemnul Domnului Hristos;Marcu 13;35. Vegheaţi dar, pentrucă nu ştiţi cînd va veni stăpînul casei: sau seara, sau la miezul nopţii, sau la cîntarea cocoşilor, sau dimineaţa.Nu poti veghea daca nu esti treaz. Asa ca, cei care Ap, Pavel Ii Incadreaza In fii ai zilei sau ai lumini au dorinta sa vegieze ca la venirea Stapanului (Mirelui) sa poata sa-I iasa In Intampinare cu lumina pe care o au In candele lor. Matei 25;1.

Cu alta ocazie am scris ceva mai pe larg din pilda celor zece fecioare.  Matei 25;1.La aceasta pilda fac referire de a iesi In Intampinare.Nu mai insist asupra Imbracamintei pe care Fii zilei sau ai lumini trebuie sa o aiba necurmat pusa pe ei.Fie ca cel rau asa cum am spus mai sus Incearca sa atace ziua sau noaptea se va lovi de aceasta Imbracaminte protectoare Efeseni 6;14. a celui rascumparat. Apoi, nici In Intampinarea Mirelui nu poti iesi oricum. Trebuie sa ai Imbracamintea pusa pe tine.As dori sa Inchei aceste ganduri cu Intamplarea cand Domnul Hristos mergea pe mare; Ioan 21; 7. Atunci ucenicul, pe care-l iubea Isus, a zis lui Petru: „Este Domnul!“ Cînd a auzit Simon Petru că este Domnul şi-a pus haina pe el, şi s-a încins, căci era desbrăcat, şi s-a aruncat în mare. Nu ne putem Infatisa Inaintea Domnului Hristos oricum.Doresc sa Impartasesc aceste ganduri din Cuvantul scump al lui Dumnezeu cu Fratii si Surorile mele de pretrutindeni, care Iubesc Intradevar, sincer Cuvantul scump al lui Dumnezeu.

John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: