luni, 25 decembrie 2017

1 Corinten i5;7. Măturaţi aluatul cel vechi, ca să fiţi o plămădeală nouă,.....


f43bd-picture1bibliacutrandafir

1 Corinten i5;7. Măturaţi aluatul cel vechi, ca să fiţi o plămădeală nouă, cum şi sînteţi, fără aluat; căci Hristos, Paştele noastre, a fost jertfit.
         Daca Ap, Pavel le spune acestor credinciosi din Corint aceste cuvinte, am Intelegerea ca si noua care pretindem ca suntem credinciosi ar trebui sa le punem la inima. Cu alte cuvinte sa pornim sa maturam ceia ce este vechi In viata noastra.Sa fiu mai explicit ar fi asa; Suntem la un sfarsit de an. Sa maturam ce a mai ramas din aluatul cel vechi, ca sa nu mai intram cu el In anul care ne sta Inainte.Cuvantul aici, prin slujitorul lui Dumnezeu nu spune ca sa asteptam ca cineva sa vie sa mature In casa noastra(Inima noastra)? Vorbesc la modul general ca crestini de Adunare. Pentru cel care este nascut din nou, el are o inima noua pe care Dumnezeu i-a dat-o In locul celei vechi. Si Intot deauna face curatenie de ce ar putea sa se depuna.Ca sa aduc text din cuvant sa vedem ca este un proces pe care Dumnezeu Il initiaza In schimbarea inimi celui pe care Il aduce la viata spirituala.
          Am sa pun versetul pe care cei care citesc cu atentie si interes Cuvantul sfant Il cunosc deja. Iata ce citim In privinta celor doua inimi.Una care este fireasca si locuieste In firea veche carnala dar care este de piatra.Si o alta care este o inima noua de carne care este sensibila, simtitoare la Indemnul Duhului Sfant.Cuvantul o asociaza pe aceasta de carne cu firea din Dumnezeu In care pulseaza viata cea noua.Iata locul decare spun;Ezechel 11;19. Le voi da o altă inimă, şi voi pune un duh nou în voi. Voi lua din trupul lor inima de piatră, şi le voi da o inimă de carne,Din a caroar trup? Al lor. Cine sunt acestia al lor? Inteleg cei pe care Dumnezeu ii naste din nou.Măturaţi aluatul cel vechi, Iata o porunca dar sa aduc un cuvant mai maleiabil un Indemn. Nu ne prea place cand auzim de porunca.
         Sunt unii dintre noi care nici nu vor sa auda ca un Frate sau altul Ii da un Indemn Intr-o privinta sau alta.A-si asocia acest cuvant de a Matura cu cuvantul de a trece la o curatenie si Inca generala In amanuntit. dar nu oricum ci una care sa nu mai ramana nimic din ce este vechi.Cu alte cuvinte, Sa folosesc un vocabular mai vechi din popor as zice ;Sa facem curatenie In toate unghierile (colturile) Inimi.Ca In definitiv, este vorba de Inima. Deaceia am adus In atentie Exechel care ne vorbeste de Inima.La modul literal, nu asteptam sa vina cineva sa ne mature, curate interiorul casei noastre. Punem fiecare mana pe o matura procedeu care se Intrebuinta mai In trecut. Acum mai modern avem aspirator sau (Vacuum). Ap, Pavel Insuflat de Duhul lui Dumnezeu vazuse In vietile acestor credinciosi de adunare murdari care Inca mai erau In vietile (Inimile) lor.
         Acestia veneau la strangerile celor rascumparati cu aceste murdari. Orcare ar fi murdaria  este murdarie si la un moment dat va mirosi greu. Iata dece Printre cei ce se strang laolalta ajunge uneori sa fie un aer greu de suportat.Este Imperativ si pentru noi sa Incepem aceasta actiune de a lucra la curatarea tuturor metehnelor le numesc din trecut.Daca totusi suntem ai Domnului Hristos si nu curatam, sa stim ca v-a intra Dumnezeu Tatal nostru In actiune si ne va curata El. Curatarea la modul spiritual va fi dureroasa.V-a freca El atat de aspru si apasat de ne v-a durea. El, Tatal nostru, nu va Inceta curatirea pana nu vom fi curatiti deplin.Dumnezeu nu face curatirea asa cum am vrea noi sa o facem. Am sa folosesc un cuvant arhaic care se spune de Mantuiala. Cu alte cuvinte, sa nu zicem ca nu am facut si noi curat.Dumnezeul nostru ne vrea sa fim ca Domnul Isus.Acesta este si motivul de ne curateste cand noi ne neglijam sau o facem curatenia de mantuiala.
         Ce este aluatul? O amestecatura de faina si apa la care se adaoga drojdie si bine Inteles sarea care nu da voie ca sa se strice sau sa apara mirosul acela greu. aluatul  cel vechi, Asa cum am spus ceva mai sus, ce este vechi miroase greu si se raspandeste si In jur. Iata dece Prin adunari te izbeste aceste mirosuri care nu are mirosul unei flori care raspandeste parfumul ei specific. Am sa aduc In atentie cum este chemet Domnul Hristos In Cantarea Cantarilor 2;1. Eu sînt un trandafir din Saron,un crin din văi. –Ma gandesc daca toti am fi un Trandafir sau un Crin ce parfum ar fi raspandit printre noi. Si daca ici coloea ar mai fi si unu sau altul care nu a trecut la curatirea lui, atunci mirosul lor ar fi biruit de Trandafirii si Crinii acestia din structaura Domnului Hristos.Iata un verset relatat cu ce este vechi ca nu mai sunt;2 Corinteni 5;17. Căci, dacă este cineva în Hristos, este o făptură nouă. Cele vechi s-au dus: iată că toate lucrurile s-au făcut noi.
         Unde s-au dus toate acestea vechi? Au fost maturat tot ceia ce era de natura veche, pacatoasa. Si as enumera aici numai cateva din cele vechi.porniri pacatoase, Ganduri pacatoase,atitudini pacatoase si multe altele.Iata dece este necesar la modul imperativ de a le matura, Inlatura din viata noastra.aluatul cel vechi,Dece e vechi? Pentruca In componenta lui este si drojdia care face sa se Inmulteasca. Aceasta drojdie este asociata cu germenul pacatului.Aluatul I-mi permit sa spun ca este plamadeala unei structuri pacatoase. Dar si aluatul cel nou este tot un aluat, o plamadeala dar este sfanta prin nasterea din nou.Si versetul continua ce sunt cei rascumparati care au Inteles ca sunt copii ai lui Dumnezeu;ca să fiţi o plămădeală nouă,Acest verset se armonizeaza cu cel din;2 Corinteni 5;17.Cei ce au fost nascuti din nou Ap, Pavel spune cum sunt ei acum ca copii ai lui Dumnezeu;cum şi sînteţi, fără aluat; Negresit ca Ap, face referire la aluatul cel vechi.
         Asa cum am amintit,aluatul are In componenta lui acel ingredient drojdia sau(yeast) acest ingredient stim cu toti face ca sa se Inmulteasca, sa dospeasca In termenul romanesc.In vechime Cuvantul ne arata ca nu le era Ingaduit lor Israelitilor  sa aiba paine dospita.Cu alte cuvinte sa fie fara drojdie. Ei simplu puneau faina, sare si apa. Acestea se numeau azimi.La fel poate fi si azi fara acea drojdie o plamadeala noua cum si sunteti remarca Ap, Pavel. Dar vremurile s-au schimbat.Avem ceva spiritual de Inteles; Aceasta drojdie care facea ca continutul acele sa creasca sa se dospeasca o asociez cu pacatul.. Drojdia este asociata cu pacatul care se Inmulteste atrage dupa el un alt pacat si un altul. Poate unii nu vor fi de acord.Dar pacatul s-a Inmultit si se Inmulteste In viata oamenilor. Asa citim despre Inmultirea pacatului;Romani 5;20………dar unde s-a înmulţit păcatul, acolo harul s-a înmulţit şi mai mult; Dumnezeu Tatal nostru a avut grija sa contra balanseze In multirea pacatului prin a Inmulti- rea Harul pentru Copiii Lui.
         A venit Dumnezeu si a adus un antidod Il numesc Harul pentru cei nascuti din nou prin Domnul Isus.Asta ca cei rascumparati sa nu fie biruiti de aceasta Inmultire a pacatului.Iata deci, ca acesta amestecatura cu drojdia faceau parte din aluatul cel vechi.Pe care trebuia sa Il Indeparteze cei carora Ap, Pavel le scria si negresit si noua cei de azi. să fiţi o plămădeală nouă, Si una si alta sunt plamadeli. Adica, cea veche este o plamadeala In care drojdia are un rol semnificativ de a Imulti aluatul cel vechi.. Dar si cea noua este tot o plamadeala. Unde este diferenta Intre ele? Lipsa drojdiei a (Pacatului) din plamadeala cea noua.Asa cum am spus cea veche avea In plus acel ingredient drojdia sau yest.(pacatul)Indraznesc sa spun ca; Dumnezeu a pus o noua viata In aceasta plamadeala. Dar a Indepartat drojdia(pacatele) si le-a aruncat In marea uitari. Daca suntem sinceri si vedem din cele vechi Inca In vietile noastre, sa trecem numai decat la Indepartarea ce;or vechi.La o curatire exemplaraa.
John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: