vineri, 8 decembrie 2017

Romani 1;1. Pavel, rob al lui Isus Hristos, chemat să fie apostol, pus deoparte .....


f43bd-picture1bibliacutrandafir









Romani 1;1. Pavel, rob al lui Isus Hristos, chemat să fie apostol, pus deoparte ca să vestească Evanghelia lui Dumnezeu,
         Circula aceasta expresie azi printre fratiii nascuti din nou de rob al lui Isus Hristos ? Pe vremea Ap, Pavel.Pavel erau unii credinciosi, negresit nacuti din nou, care se introduce-au pe ei Insusi cu acesta stare In care se gase-au de ,Robi ai lui Hritos.In care se gasea si Ap, Pavel care se indentifica  cu aceasta stare decand Domnul Hristos i-a iesit In cale pe drumul Damascului.Iata cum Isi intituleaza el starea In care se gasea;  Pavel, rob al lui Isus Hristos, Pana la varsta asta pe care o am nu am Intilnit pe vreunul sa se cheme Rob.Au fost unii care sarcastic spuneau ca ei sunt robi. Poti fi rob al pacatului orcare ar fi acest pacat care Iti domina viata, dar nu rob al lui Isus Hristos, Ca sa fi un astfel de Rob, mai Intai trebuie sa te fi cautat, sa te fi gasit, Domnul Isus.Si In urma aceste gasiri si Intalniri Domnul Hristos sa-ti fi schimbat viata. Cu alte cuvinte, sa fi fost scos desupt robia celui rau si implicit al pacatului.Ca sa poti sa te indentifici cu acest scump Stapan Mantuitor.Multora dintre cei care se numesc ei crestini, acest nume de rob este unul Injositos. Acesta e motivul de nu pot sa se indentifive ei ca Robii.


         Dar daca Intradevar ai fost scos desupt robia celui rau,nu ar trebui sa te simti Injosit sa te chemi Rob al lui IsusHristos. Dece?Pentruca si Inainte tot rob erai dar al altui staapan. Si atunci viata pecare o traiai ,o traiai ca Rob si nu te mai simteai Injosit de starea In care te aflai. As Indrazni sa spun ca; Pavel o spunea cu o mandrie sfanta ca este Rob al lui Isus Hristos.Si nu numai el se numeste Rob, si Ap, Petru spune si el aceleasi cuvinte 2 Petru 1. Simon Petru, rob şi apostol al lui Isus Hristos, Sunt unii care se cred ca sunt independenti, cu alte cuvinte, ei spun ca au freewill sau liberul arbitru.Mai practic spus, fac ce vor ei.Adica, Il primesc pe “hristos” cand decid ei.Relatia Intre Rob si Stapan orcare va fi el este o relatie de supunere a Robului fata de Stapanul lui.Asa ca, si Intrun caz si altul Robul nu are Freewill.El apartine In totului tot de Stapanul pe care Il are.Am spus ceva mai In detaliu aceasta relatie. Iata ca Pavel Dupa ce  a fost scos de Dumnezeu de supt puterea stapanului pe care Il avea Inainte , se simte bine, chiar as spune confortabil sa se numeasca Rob al lui Isus Hristos.


         Pavel face aceasta introducere credinciosilor din Roma. Dar opservam ca lui Ii facea chiar placere sa se declare Rob al lui Hristos. El nu a spus o singura data. El repeta oridecate ori avea ocazia. Asa facea si Domnul Isus cand aducea Inainte cine este El aici pe pamant.As Indrazni sa spun ca; Domnului Isus Ii facea placere sa se numeasca Fiul Omului; Iata cum citim In;Matei 10;45. Matei17;12. Matei 18;11.Marcu 10;45. Cum lui Pavel si lui  Petru nu le-a fost rusine sa se numeasca Robi ai lui Hristos , tot asa nici Domnului Isus nu i-a fost rusine sa se numeasca Fiu al Omului.Apoi, Pavel scrie si lui Tit si tot asa se introduce ca Rob de data aceasta Rob al lui Dumnezeu.Pavel Isi aduce in atentie slujba pe care Dumnezeu i-a dat-o de Apostol al Fiului Sau,Domnului Hristos.Tit 1;1.Pavel, rob al lui Dumnezeu, şi apostol al lui Isus Hristos,El atinge pe scurt cand Ii spune lui Tit de credinta.Dar nu orce credinta am aduce-o noi In atentie. Credinta care lucreaza Mantuirea;potrivit cu credinţa aleşilor lui Dumnezeu.  


         Multora nu le place sa auda de acest cuvant pe care Pavel Il aduce In atentie anume;aleşilor Lui. In dezacordul acestora ei nu schimb cu nimic hotararea divina si suvarana a lui Dumnezeu.şi cunoştinţa adevărului, Cineva mi-a scris In urma unui posting pe care l-am pus pe blog ca’ Nu este suficient sa cunosi pe Dumnezeu, pe Domnul Hristos. Pavel spune de a cunoaste Adevarul, care este Domnul Isus.Nu-l cunosi nu ai parte cu El. Asa citim ca; Harul si Adevarul au venit, atentie nu au fost In lume. Au venit pentruca a fost adus de Insusi Domnul Isus.Ioan 1;17.Iata un alt Apostol care se numeste El Insusi Rob;Iacov 1;1. Iacov, rob al lui Dumnezeu şi al Domnului Isus Hristos, Nici lui Iacov nu e rusine sa senumeasca Rob al Domnului Hristos. Acum, Pavel aduce In atentie pe alt rascumparat care-l introduce ca si Rob. Acesta este un frate scump.Coloseni 4; 12. Epafra, acest frate era dintre cei din Colose carora le scrie.El, rob al lui Hristos,


         Un alt Apostol este Iuda, care la randul lui nu Ii este rusine sa se numeasca Rob Iuda 1;1.Iuda, rob al lui Isus Hristos, Apoi,Pavel Ii spune tanarului Timotei care trebuie sa fie atitudinea unui Rob al Domnului Hristos. Sau cum trebuie el sa se compoarte sa se manifeste,In relatile lui cu fratii cand vin In legatura unul cu altul.2 Timotei 2; 24. Şi robul Domnului nu trebuie să se certe; Poate unora nu le place sa Ii numeasca altii robi. Ce sa mai spui ca sa se numeasca ei Insuti robi.Dar daca ai fost nascut din nou, poti face diferenta de ce rob erai In trecut si ce stapan aveai si caruia Ii slujeai.Fie ca vreai sau nu, erai robul lui satan. Dar acum, cand ai fost rascumparat de Domnul Hristos,te poti numi fara parere de rau Rob al lui Hristos ca si acesti Frati carora nu le era rusine cand ei traiau In trup.Pavel aduce In atentie cine numeste, sa vesteasca Evangelia.pus deoparte ca să vestească Evanghelia lui Dumnezeu,Iata cine pune deoparte pentru a fi slujitor al lui Dumnezeu.Nu stiu cati se Intreb din cei care au ajuns pastori sau eu stiu cum se vor mai chema ei daca au fost pusi deoparte de Dumnezeu.


         Fiecare din ei ar trebui sa-si dea un raspuns pentru ei Insusi.Sau daca s-au chemat vreodata Robi ai lui Hristos In public.Cand Ap, Pavel vorbeste de; a fi lepadat, el face referire dela aceasta punere deoparte de a vesti evangelia lui Dumnezeu. 1 Corinteni 9;27……..dupăce am propovăduit altora, eu însumi să fiu lepădat.Daca te-ai compromis intrun fel  spuneam cu alta ocazie  te-ai descalificat. Dar am mare dubiu ca Dumnezeu sa se foloseasca de unul care Il compromite prin viata pe care o traieste.să vestească Evanghelia lui Dumnezeu, El poate vesti orce evangelie dar nu a Domnului Hristos.Astazi mai mult ca orcand se pare ca “evangelia” este alterata daca nu chiar dominata de ce este firesc. Daca suntem sinceri cu noi Insine,realizam acest aspect.Asta numai daca vrem sa Intelegem diferenta Intre evangelia Domnului Hristos si “evangelia” de natura omeneasca. Sau cum se mai cheama In termeni moderni; “Evangelia prosperitati” Cuvantul ne arata ca; Niciun Apostol nu a fost prosper si nici vreun slujitor al lui Dumnezeu care a fost pus deoparte nu a prosperat pamanteste.


         Dece au fost ei simpli, modesti? Pentruca evangelia Domnului Hristos are deaface cu Cerul, cu viata vesnica.Acolo citim ca; Mimic Intinat nu  intra.Tot ce e de natura pamanteasca este intinat din pricina   pacatului. Poate unii nu vor fi de acord. Dar Cuvantul ne arata ca;Romani 8; 22. Dar ştim că pînă în ziua de azi, toată firea suspină şi sufere durerile naşterii.Cei mai multi sunt satifacuti cu o astfel de “evangelie” tocmai din cauza ca ei nu au fost miscati, transformati, de aceasta Evangelie divina. suspină;Dece suspina chiar si firea Inconjuratoare? Pentruca doreste ca o noua creiate sa apara In locul celei Imbacsite de pacat. Intrebarea se pune; Suspinam noi dupa rascumpararea noastra sa fim cu Mantuitorul?  Sunt convins ca; a caror inima a fost penetrata de Evangelia Domnului Hristos suspin si sunt In asteptarea Intalniri cu Scumpul lor Mantuitor.


         Daca privim la multele carti ce se scriu de cei care spun ca sunt teologi, vom vedea cat la suta este spiritual si cat este lumesc cuprins In ele de natura pamanteasca.Iata cine vor avea parte de cer. Cei a caror inima a fost penetrata de aceasta evangelie slavita a Domnului Hristos.Pavel, putea sa se abata dela aceasta evangelie divina a Domnului Hristos cum fac azi cei mai multi. Dar, el a preferat sa sufere pentru evangelia Domnului Hristos. Sau, numeste el; Ocara lui Hristos.Nu sa stea In fotoliu sa-si pregateasca  ce va avea de vorbit. Duhul Ii dadea de moment. Nu ne arata Cuvantul cand ei se strangeau In jurul Domnului Hristos radeau de glumele pe care Pavel le ar fi adus Inaintea lor. Cum fac cei mai multi azi.Aveau acest simt de respect din pricina faptului ca erau constienti ca In mijlocul lor este prezent Fiul lui Dumnezeu. Nici Pavel si nici cei ce se adunau nu veneau la strangerile lor sa amuze.Seriozitaatea era felul lor de asi exprima reverenta fata de Domnul Hristos.


John Balarie
:os Angeles California!

Niciun comentariu: