miercuri, 6 decembrie 2017

Ioan 8;31. Şi a zis Iudeilor, cari crezuseră în El:......................

f43bd-picture1bibliacutrandafir

Ioan 8;31. Şi a zis Iudeilor, cari crezuseră în El: „Dacă rămîneţi în cuvîntul Meu, sînteţi în adevăr ucenicii Mei;


         Am vorbit cu o persoana si mi-a adus Inainte credinta. Cu alte cuvinte, spunea ca;Avraam a crezut pe Dumnezeu si asta la pus In starea de a fi placut Lui Dumnezeu, adica,neprihanit. Si Intradevar asa este. Dar cand ne uitam mai profund In Cuvant vom vedea ca;Nu este niciun om care sa aiba,sa posede aceasta credinta care te face neprihanit.Acest cuvant de neprihanit are corespondenta de; curat imaculat. Ceia ce Inseamna ca te poti Infatisa Inaintea Celui care are ochiul ca para focului.Credinta aceasta care l-a facut pe Avraam neprihanit,este aceiasi credinta care dupa venirea Domnului Hristos a facut si face continu pe cei pe care Dumnezeu Ii are Invedere sa le-o trimta,sa le-o dea aceasta credinta. Efeseni 2;8. As Indrazni sa spun ca; Avraam a primit aceasta credinta dela Dumnezeu.Nu era o credinta de natura umana, Ci una divina care vine;Romani 10;17. Astfel, credinţa vine în urma auzirii; iar auzirea vine prin Cuvîntul lui Hristos.Avraam a uzit cuvintele lui Dumnezeu cand i-a vorbit.
         Sa nu confundam aceasta credinta cu cea pe care o avem pusa In noi de Dumnezeu prin nasterea biologica.Spuneam cu alta ocazie ca; Aceasta credinta care face neprihanit pe cel care o are este credinta care vine, sau este trimisa de Dumnezeu.Romani 10;17. Astfel, credinţa vine în urma auzirii; Nu am In vedere sa starui asupra acestui verset ca am spus cu alta ocazie ceva din el si despre credinta care vine sau e trimisa.. L-am pus numai ca sa vedem ce credinta au avut acesti Iudeii care vroiau sa-L omoare pe Domnul Isus. Ca mai apoi, In versetul de mai jos 37,sa vedem Impreuna cum se primeste ce citim,Cuvantul lui Dumnezeu In inima.Iata si 37. Ştiu că sînteţi sămînţa lui Avraam; dar căutaţi să Mă omorîţi, pentrucă nu pătrunde în voi cuvîntul Meu.


         In acest verset, vedem o atitudine a Iudeilor care apare de o mandrie pe care Scriptura o califica drept ca pacat.Ce cautau ei sa explice Domnului Hristos? Ştiu că sînteţi sămînţa lui Avraam; Pai ce nu stia Domnul Isus ca ei se trag  din Avraam?Stia pentruca acesta este si motivul de le spune ca stie. Ştiu.Cu alte cuvinte,nu este necesar sa-Mi spuneti voi. Eram cu Tatal Meu cand Avraam a primit credinta dela Tatal Meu.Dar daca Intradevar sunteti;faceti faptele lui Avraam le spune Domnul Isus.Versetul 39….. „Dacă aţi fi copii ai lui Avraam, aţi face faptele lui Avraam.Ne facand faptele lui Avraam se descalificau singuri de pretentia pe care o aveau.Domnul Isus le aduce Inainte un mod de ai Instinta In vesetul 31 anume;Dacă rămîneţi în cuvîntul Meu, Aceasta era si este Inca singura conditie de a fi neprihanit prin credinta care vine ca dar dela Dumnezeu.Pun din nou acest verset ca o piatra de capatai a celor nascuti din nou.Efeseni 2;8.A ramanerea In Cuvantul lui,prin credinta primita.


         Am avut ceva mai demult o discutie cu alta persoana mai In varsta.Si el I-mi spunea ca; Frate, trebuie sa ramanem In Domnul Isus. Si asa este. Dar el nu stia un lucru simplu anume; Cuvantul s-a facut trup si a locuit printre noi plin de Har si Adevar.Ioan 1;14.Fratele citise acest loc dar nu platea atentie la ce citea.Daci, a ramanea In Domnul Isus este una cu a ramanea In Cuvantul scris care ne-a fost dat de Dumnezeu. nu al oamenilor orcare ar fie ei.Dacă rămîneţi în cuvîntul Meu, sînteţi în adevăr ucenicii Mei;Domnul Isus asa cum am spus, Ii atentiona. Erau acestia pregatiti sau capabili de a ramanea In Cuvant? Sau sa spun cum Domnul Isus le aduce lor cu alta ocazie In atentia;Ioan 15; 7. Dacă rămîneţi în Mine, şi dacă rămîn în voi cuvintele Mele, cereţi orice veţi vrea, şi vi se va da.As dori sa ma opresc la partea aceasta din versetul 37; nu pătrunde în voi cuvîntul Meu.


         Armonizate aceste cuvinte din acest verset;31;Dacă rămîneţi în cuvîntul Meu,Si cu cele din Ioan 15; 7. dacă rămîn în voi cuvintele Mele, Vom avea o Intelegere mai profunda.Domnul Isus le arata acestor Iudei ca ei nu pot avea Cuvintele Lui In ei. Dece? Pentruca Inima lor era o Inima de piatra.Si o inima de piatra spuneam cu alta ocazie ca; Trebuie schimbata In una de carne.Dece? Tocmai ca sa fie sensibila la aceste cuvinte ale Domnului Hristos, ca mai apoi, sa ramana In cel care le aude,In Inima lui schimbata.Ezechel 11;19.Le voi da o altă inimă,...Intr-o Inima de piatra nu poate patrunde nimic. La modul litereal trebuie gravate cuvintele pe care cineva ar vrea sa le aiba scrise.Este necesar de un scluptor sa le graveze aceste cuvinte ale Domnului Hristos.. Iata ce citim In privinta aceasta; Iov 19;24. aş vrea să fie săpate cu un priboi de fier şi cu plumb în stîncă pe vecie … Iov era constient ca nu va putea patrunde Intr-o Inima de piatra Cuvintele lui Dumnezeu.  


         Nu stia Iov ce avea sa spuna Ezechel prin descoperire ca; Dumnezeu va schimba aceasta Inima a omului pe care Il are In vedere sa-L mantuiasca In truna de carne cu sentimente ceresti. Si ca nu va fi nevoie de acel priboi de fier si plumbul ca sa ramana pe vecie. Dumnezeu avea sa aduca la viata suflete cu o inima noua de carne pe care Ezechel o anticipa In prorocie. Si ca v-a pune In aceasta Inima Duhul Lui cel Sfant.Domnul Isus le vorbea acestor Iudei la modul literal, fizic. Dece? Pentruca ei nu puteau sa Inteleaga sensul spiritual. Cum nici azi nu sunt prea multi care sa Inteleaga Cuvantul, care cuprinde Cuvintele Domnului Hristos la modul spiritual.Dacă rămîneţi în cuvîntul Meu, sa nu fi stiut Domnul Isus ca acesti Iudei nu pot sa aiba cuvintele Lui In ei? Nu, nu Inteleg asa. Avea sa spuna El acest adevar de necontestat.Ioan 6;44. Nimeni nu poate veni la Mine, dacă nu-l atrage Tatăl, care M-a trimes;


         Cuvantul ne arata ca ,acest popor aveau urechi dar nu auzeau cum defapt sunt si azi cei mai multi care participa la strangerea celor rascumparati. Daca nu auzi cum sa sti ce spune cel de langa tine? Daca nu auzi cum sa vina credinta? Uite, tot asa erau si cu acesti Iudei. Marcu 8;18. Aveţi ochi, şi nu vedeţi? Aveţi urechi, şi nu auziţi? Cum deci, sa ramana In ei cuvintele care nu au patruns? Ca cuvintele Domnului Isus sa poata fi auzite trebuiesc ca ele sa penetreze aceste urechi surde spiritual. Dar nu cele de carne ci cele ale Inimi.Acolo ar urma sa ramana Cuvintele auzite, In Inima.Si ar putea sa se Implineasca Dorinta lui Iov. Dece? Pentruca Intr-o Inima schimbata din una de piatra In una de carne va ramanea sapate de Duhul sfant;stîncă pe vecieStanca este asociata cu Inima. Stanca e de ne mutat precum Inima celui rascumparat, nascut din nou,este a Domnului Isus de ne schimbat.Cu alte cuvinte e o Inima statornica In Cuvantul lui Dumnezeu.


         Am dorit sa scot In evidenta cum pot fi auzite Cuvintele Domnului Hristos si cum pot ramane Intr-o Inima pe vecie. Numai cu conditia ca;Dumnezeu a desfundat urechile Inimi si prin Duhul Sfant le planteaza, le sapa acolo In inima schimbata deja.Un prileji de cercetare daca. 1)Auzim cuvintele Domnului Hristos. 2) Daca inima ne-a fost schimbata din una de piatra In una de carne. Atunci Cuvantul scris care cuprind cuvintele Mantuitorului vor ramane In inima noastra pe vecie.Si avem garantia ca vom fi cu scumpul nostru Mantuitor vesnic. Daca vreun Frate sau Sora are Indoiala In privinta aceasta, sa-i ceara lui Dumnezeu sa sedimenteze In inima lor ce aud din Cuvant. Asta numai In conditia ca suntem siguri ca Inima ne-a fost schimbata de Dumnezeu.Cu alte cuvinte am fost nascuti din nou.Cate-va ganduri care din nou doresc sa le Impartasec cu Fratiii si Surorile mele de pretutindeni care iubesc Cuvantul lui Dumnezeu si sunt sinceri.


John Balarie

Los Angeles California!

Niciun comentariu: