luni, 2 aprilie 2018

Psalmul 84;10. Caci mai mult face o zi in curtile Tale ............


f43bd-picture1bibliacutrandafir

Psalmul 84;10. Caci mai mult face o zi in curtile Tale decat o mie in alta parte; eu vreau mai bine sa stau in pragul Casei Dumnezeului meu, decat sa locuiesc in corturile rautatii!

         Psalmistul care avusese expierenta vieti lui departe de Dumnezeu si care acum as zice a fost schimbat cu o noua viata  de Dumnezeu. El pretuieste acum locul unde se putea Intalni cu Dumnezeul lui.Nu stiu cati dintre noi pretuim faptul ca, Dumnezeu ne-a Impacat cu El prin Domnul Isus,Daca am fost Impacati?Este o Intrebare pe care fiecare din noi trebuie sa ne-o punem cu cea mai mare seriozitate. Dece asa? Sa nu mergem deavalma si sa ne trezim la o usa Inchisa.Din fii si fice pierdute ne-a pus prin Domnul Hristos la o stare noua de legatura cu Dumnezeu dupa voia Lui.Asta numai In cazul ca Intradevar am fost nascuti din nou la o viata noua.Iata dece spun ca e necesar sa ne verificam personal. Indraznesc sa spun ca fara aceasta nastere din nou , nu e partasie cu Dumnezeu nu e  nici bucuria mantuiri..Asta o spun In mod spiritual.Eram morti spiritual departe de Dumnezeu si acum suntem cetateni Impreuna cu sfintii.Efeseni 2;19.

        Iata dupa ce a fost schimbat sufleteste ce spune Psalmistul.Ajunsese la o concluzie sfanta.Caci mai mult face o zi in curtile Tale decat o mie in alta parte; Sunt multe locuri unde merg unii dintre cei ce spun ca au fost (“nascuti din nou”) In legatura lor “cu Dumnezeu” se pot vedea atitudini care nu sunt din caracterul Domnului Hristos..Asa mergea Psalmistul si asa Inca merg unii dintre noi.Locuri care nu au nimic deaface cu starea de copil al lui Dumnezeu. Indraznesc sa spun chiar locuri josnice care compromit numele sfant al Domnului  Hristos de catre cei ce merg si In alte locuri, dar acestia merg si prin adunari, orcare ar fi aceste adunari sau biserici.Cunosc cazuri si deaceia vorbesc.Altfel, nu mi-as permite.Psalmistul a realizat ca nu suporta comparatie Intre   curtile Tale si acele locuri din alta parte.pe care le fregventa poate Inainte.Acum, el are o legatura scumpa cu Dumnezeul lui. Si sufletul lui se desfata In Dumnezeul lui.

        Si ca sa vedem ca asa stau lucrurile cum spun,  voi aduce In atentie ceia ce spune Psalmistu cu alta Imprejurare despre Casa Domnului sau curtile Tale. Psalmul 122;1…. Ma bucur cand mi se zice "Haidem la Casa Domnului!" Apoi,dupa schimbarea pe care a facut-o Dumnezeu In viata lui,de care am amintit  ceva mai sus,Psalmistul si-a schimbat complect anturajul pe care Il avea Inainte in alte locuri, In alta parte.El are o partasie noua In anturajul ceor sfinti de care se bucura acum.Iata ce citim despre anturajul pe care Il avea acum;Psalmul 16;3. Sfintii care sunt in tara, oamenii evlaviosi, sunt toata placerea mea.Din acest Psalm am scris cu alta ocazie mai pe larg.Poti fi sfant, adica mantuit, dar sa nu fi si evlavios. Sa ma explic, Inseamna asta; Spuneam atunci care este definitia Evlaviei. Adica, sa primesti dela Dumnezeu tot ce vine in viata, dar fara cartire, nemultumire. Si am dubiu ca toti care se numesc crestini au ajuns sa traiasca o viata de evlavie

         Si iata ce prefera acum Psalmistul In noua lui viata de legatura cu Dumnezeul lui, si apoi, cu sfintii care Ii facea placere;eu vreau mai bine sa stau in pragul Casei Dumnezeului meu,Ma gandesc dece va fi spus el sa stea In pragul casei? Indraznesc sa spun ca, Ii facea placerea sa schimbe o vorba, un gand cu sfintii care veneau la Casa lui Dumnezeu. Daca se aseza pe un loc oarecare, nu avea bucuria de a da mana cu fiecare In parte.Era Imparat si se zmerise atat de mult Incat dorea sa dea mana cu cel mai de frunte pana la cel mai de jos care venea sa se Inchine Domnului.Este necesara o analiza de sine sa vedem unde ne afalam. Sunt unii care se ocup de unul sau de altul de vietile  altora. Cu toate ca acestia au fost printre ei care au lucrat In campul evangeliei. Cel putin asa Ii descrie istoria.Atat cat ne este lasat sa stim. Dar sa-mi fie Ingaduit sa spun ca acestiacare se ocupa de altii, de vietile lor nu se ocupa. De a altora da.

        Cand vine vorba sa se ocupe de ei Insasi, sa vada cum se afla ei Ininta lui Dumnezeu, nu au timp de as analiza viata lor personala. Timp au numai pentru altii sa le analizeze viata.Oricum, Psalmistul acum se bucura sa stea In pragul Casei Dumnezeului meu spune el.Ca Imparat nu Isi dadea aere ci se bucura de partasiea cu sfintii oricare vor fi fost acestia.Ma gandesc ca, dupa ce se termina venirea Sfintilor la Casa lui Dumnezeu, Psalmistul ocupa si el un loc ca orcare dintre sfinti.decat sa locuiesc in corturile rautatii! Acum, Psalmistul putea face diferenta Intre acele locuri si Casa lui Dumnezeu.Va fi regretat el timpul petrecut In alte locuri? Ne putem da seama din cuvintele lui de preferinta acum din ceia ce citim.Cati dintre cei ce zic ca sunt credinciosi nu fregventeaza si alte locuri unde numele Domnului Hristos nu se gaseste. Dar asa cum am spus mai sus ei vin si In mijlocul sfintilor. Dar si cu un tupeu greu de imaginat ca ar putea sa Il aiba un copil al lui Dumnezeu.

         Acestia vin  la Adunare. In curtea adunari, Ii auzi spunand; Ce faci frate sau Soro si In afara Isi duc viata potrivit cu participatrea lor “In alta parte.”Am cunoscut un “crestin” a carui sotie era necredincioasa. Acesta si-a dus sotia la spectacol.Si vene si vorbea la Adunare. Cata lipsa de bun simt fata de sfintii din Casa Domnului ca sa nu spun ca; Domnul Hristos este In mijlocul sfintilor. Pana cand a fost dat pe fata de un tanar a carui parinti erau credinciosi  si mergeau mpreuna la aceiasi adunare. Fratii dela Adunare l-au oprit sa mai vorbeasca. Rezultataul? Nu a mai venit la Adunare.Spunea Domnul Isus aceste cuvinte;Unde sunt doi sau trei adunati In numele meu sunt si Eu In mijlocul lor.Matei 18;20. Caci acolo unde sunt doi sau trei adunati in Numele Meu, sunt si Eu in mijlocul lor."Si vai, cati sunt constienti ca Domnul Hristos este In mijlocul celor ce se strang la un loc? Daca ar fi constienti altfel ar fi atmosfera Intre ei.Ar fi o partasie sfanta.

         Este unul si azi pe care Il cunosc si eu personal.Sotia lui e necredincioasa. Ce vreau sa spun este; Nu o face el credincioasa . Dar el trebuie sa stea jos ca nu se califica pentru o slujba In Adunare.Si are pretentie chiar sa conduca Adunarea. Nimeni nu stie ce face In timpul liber.Sunt convins ca procedeaza ca si cel de care am amintit mai sus.Pe Sotia trebuie sa o duca unde Ii cere ea.Sa o multumeasca. Psalmistul facuse o Intorsatura dela acele corturi ale rautati la Casa lui Dumnezeu.Sa Incercam sa ne uitam In viata noastra sa vedem daca am schimbat acele corturi sau locuri ale rautati Cu locul unde se strang Sfintii care este denumit Casa lui Dumnezeu.Aceasta schimbare cand Dumnezeu naste un suflet din nou este pentru totdeauna nascut. Piciorul nu ne mai calca In locurile de alta data.Aceasta este evidenta unei nasteri din nou autentica de Dumnezeu.Ioan 1;13. Cate-va ganduri desprinse din acest verset si evidenta unei vieti noi a Psalmistului. Ganduri pe care doresc sa le Impartasesc cu Fratii si Surorile mele sinceri depretutindeni si care iubesc Cuvantul sfant al lui Dumnezeu Intradevar.

John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: