duminică, 24 martie 2019

1 Ioan 2;15. Nu iubiţi lumea, nici lucrurile din lume.............

CANTAREA CANTARILOR 2;1.

SUNT UN TRANDAFIR DIN SARON….

f43bd-picture1bibliacutrandafir

1 Ioan 2;15. Nu iubiţi lumea, nici lucrurile din lume. Dacă iubeşte cineva lumea, dragostea Tatălui nu este în El.

       Deseori m-am gandit cand eram mai tanar ce se Intampla cu acest verset si cu cel din Ioan 3;16.Unde vedem scris In;Ioan 3;16. Fiindcă atît de mult a iubit Dumnezeu lumea, că a dat pe singurul Lui Fiu, pentruca oricine crede în El, să nu piară, ci să aibă viaţa vecinică.Sa fie o contradictie Intre ce spune Evangelistul Ioan apoi,Ioan ca Apostol? Peste timp am ajuns sa Intelega ca nu poate fi apsolut nici-o contradictie In Scriptura pentruca Intreaga Scriptura a fost insuflata de Duhul Sfant.Atunci m-am Intrebat cum trebuie Inteles? Si am ajuns sa vad ca fara armonizarea Cuvantului nu putem ajunge sa Intelegem unele versete ca acestea si multe altele.Am realizat ca acest cuvant -Lumea- are Intelesul lui a parte anume; Lumea cuprinde lucrarea mainilor lui Dumnezeu Intre care se cuprinde si omul.Spuneam alta data ca; Dac In acest cuvant Dumnezeu a avut In vedere doar omul am fi citit asa; In Ioan 3;16; Finca atat de mult a  iubit Dumnezeu Fiinta umana.Dar nu citim asa.

        Deci, Personal Inteleg ca; Lumea este In totalitate lucrarea Mainilor lui Dumnezeu. Am mai scris cu alta ocazie cate-va ganduri cu privire la;Lucrarea meinilor Tale. Psalmistul stia de aceste lucrari ale lui Dumnezeu. Am sa mai dau din nou cate-va din aceste locuri.Isaia64; 8. Dar, Doamne, Tu eşti Tatăl nostru; noi sîntem lutul, şi Tu olarul, care ne-ai întocmit: sîntem cu toţii lucrarea mînilor Tale.Si un alt loc;Psalmul 143;5. Mi-aduc aminte de zilele de odinioară,mă gîndesc la toate lucrările Tale,cuget la lucrarea mînilor Tale.Si sunt multe alte locuri care ne vorbesc de luclarea Mainilor lui Dumneze.Intrebarea este; La ce cugetam noi care spunem ca suntem ai Lui?Care este motivatia inimi noastre?Ap, Ioan spune unor credinciosi aceste cuvinte; Nu iubiţi lumea, Ce vor fi zis ei ?Nu ne relateaza Cuvantul ca ar fi avut un dialog cu Ap, Ioan In privinta aceasta. Dar tot el spune In ev, Ioan 17; 9. Pentru ei Mă rog. Nu Mă rog pentru lume, ci pentru aceia, pe cari Mi i-ai dat Tu; pentrucă sînt ai Tăi: -

        Dar personal, ma gandesc ca era ceva nedumerire In mintea celor carora le scria Apostolul. Erau poate unii care stiau ce a spus Ioan In evangelie.Sau poate In particular Ap, Ioan le va fi explicat la ce se refera el. Oricum, Intelega ca; Lumea zace In cel rau.Cine zace? Fiinta umana si tot ce o Inconjoara.Nu o spun eu ci Cuvantul ne aduce In atentie acest adevar.Iata ca Ap, Ioan nu-i lasa confuzi pe acesti credinciosi.In aceiasi epistola el le spune;1 Ioan 5;19. Ştim că sîntem din Dumnezeu şi că toată lumea zace în cel rău. Recent am scris cate-va ganduri din acest verset.Ap, Ioan vrea sa spuna cu alte cuvinte ca; Noi care suntem din Dumnezeu suntem pusi deoparte pentru El.Iata ce le mai spune Apostolul;1 Ioan 2;20. Dar voi aţi primit ungerea din partea Celui sfînt, şi ştiţi orice lucru.Le aduce In atentie Ungerea. Asa se proceda In vechime Cand un Proroc era trimis de Dumnezeu sa unga pe un oarecare pe care El vroia sa-l puna Imparat.Personal Inteleg ca; Undelemnul este asemanat In Cuvant cu Duhul lui Dumnezeu.

        As Intelege aceasta,Ungere ca are corespondenta In alesi din vesnicie, pusi deoparte prin nasterea din nou;Iata cum citim ca aceasta Ungere, alegere, punere deoparte a facut din noi.Apocalipsa1; 6. şi a făcut din noi o împărăţie şi preoţi pentru Dumnezeu, Tatăl Său: a Lui să fie slava şi puterea în vecii vecilor! Amin.Am sa dau un loc care ne arata ca vom Imparati Inpreuna cu Scumpul nostru Mantuitor;2 Timotei2;12…….vom şi împărţi împreună cu El. ……..Am pus numai cuvintele care ne arata ca vom Imparati Impreuna cu El. Dece nu am pus Intreg versetul? Acest verset este greu de Inteles pentru cei mai multi care nu aprofundeaza prin armonizarea Cuvantului. Acest verset starneste contraverse printre asa zisi crestini pocaiti. Este un verset pe care nu-l pot digera decat cei maturi spirituali.Cu ceva timp In urma am avut o discutie aprinsa cu unul care se erijeaza In conducator de Adunare.

        El,Insista ca Domnul Hristos se leapada de noi daca si noi ne lepadam de El. Personal Inteleg ca; Daca am fost nascuti din nou, Unsi, pusi deoparte pentru Dumnezeu nu mai depinde de noi ca Robi sa stam sau sa ne lepadam de El. Suntem pe vecie ai Domnului Hristos prin pretul platit la Golgota.Apoi, Ap, Ioan ca sa nu-i lase confuji le aduce ceva specific In atentie cu privire la a iubi Lumea anume;nici lucrurile din lume. Cu o ocazie am stat de vorba cu un credincios putin din acest verset. Si printre alte discutii pe care l-am purtata el mi-a spus; Da dar Lumea manaca, se duce la serviciu si multe alte argumente care nu sunt fonadate pe Cuvant.Personal nu Inteleg ca, Ap, Ioan se referea la aceste aspecte. Asi armoniza mai degraba cu ceia ce Ap, Petru aduce In atentie anume;1 Petru 4;4. Deaceea se miră ei că nu alergaţi împreună cu ei la acelaş potop de desfrîu, şi vă batjocoresc.

        Multe sunt lucrurile din Lume care sunt In contradictie cu Cuvantul, cu Voia lui Dumnezeu pentru Copii ai Lui.Si iata un termometru as numi pe care fiecare trebuie sa Il punem cel putin din cand In cand sa vedem unde stam cu iubirea noastra. Cadranul se misca, oscileaza spre Lume? Atunci Cuvantul ne arata ca;dragostea Tatălui nu este în El.Dar unde este aceasta dragoste a Tatalui? Ea se gaseste numai In cei ce sunt nascuti din nou In inima lor care este noua, unsi, alesi, pusi deoparte pentru Dumnezeu. Si ca sa nu creiez confuzie In Fratii si Surorile mele In ceia ce spun am sa aduc In atentie ude se gaseste aceasta Dragoste a lui Dumnezeu.Romani 5;5…….. dragostea lui Dumnezeu a fost turnată în inimile noastre prin Duhul Sfînt, care ne-a fost dat.Ne putem controla singuri sa vedem unde ne aflam In relatia noastra personala cu Lumea sau cu Dumnezeu.

        Daca privim la Scumpul nostru Mantuitor, vom vedea ca a avut o dragoste statornica nu oscilatoare. Dece nu a oscilat dragostea Lui? Singurul raspuns pe care pot sa mi-l dau mie Insumi este acesta;A iubit pe ai sai si i-a iubit pana la capat.Cu alta ocazie am spus cate-va ganduri din acest verset.Iata cum citim In; Ev,Ioan 13;1. Înainte de praznicul Paştelor, Isus, ca Cel care ştia că I-a sosit ceasul să plece din lumea aceasta la Tatăl şi fiindcă iubea pe ai Săi, cari erau în lume, i-a iubit pînă la capăt.Dece i-a iubit pana la capat? Pentruca erau dati de Tatal lui pentru mantuire.Ioan 6;37……..37. Tot ce-Mi dă Tatăl, va ajunge la Mine; Deci, nu e cum sustin unii ca Mantuitorul se va lipsi de vreunul din ce i-a dat Tatal Lui.Cate-va ganduri pe care doresc din nou sa le Impartasesc cu Fratii si Surorile mele sinceri de pretutindeni, care iubesc Cuvantul lui Dumnezeu Intradevar.

John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: