miercuri, 31 octombrie 2012

Philippians 4:11 Nu zic lucrul acesta având în vedere nevoile mele;




Philippians 4:11  Nu zic lucrul acesta având în vedere nevoile mele; cãci m-am deprins sã fiu multumit cu starea în care mã gãsesc.

Apostolul adduce in atentie prin aceste cuvinte pe care le spune credinciosilor din Filipi si nu numai lor ci si noua care traim in alte vremuri inbelsugate.Noi am zice ca nu se mai aplica aceste cuvinte in zilele noastre. Atunci era multa lipsa printre credinciosi.Azi, nu vor mai fi lipsuri in vietile celor credinciosi? Nu cred ca Mintuitorul spune ca, Mark 14:7  cãci pe sãraci îi aveti totdeauna cu voi, si le puteti face bine oricând voiti: dar pe Mine nu Mã aveti totdeauna.

Ap, Pavel era si el sarac, pentruca se ocupa de evangelie si avea ce ii da credinciosii cind se intilneau, sau primea cind ei trimetea prin care va. Philippians 4:18  Am de toate, si sunt în belsug. Sunt bogat de când am primit prin Epafrodit ce mi-ati trimis... un miros de bunã mireasmã, o jertfã bine primitã si plãcutã lui Dumnezeu.Putem vedea ca in viata Lui altera saracia si belsugul.El nume belsug ceia ce primea.Dar cind nu avea venea peste el saracia. Ei bine, in aceasta situatie El spune ca s-a deprins. cãci m-am deprins sã fiu multumit .Cum sa fi multumit in saracie? Venea iarna si l-a prins fara manta.2 Timothy 4:13  Când vei veni, adu-mi mantaua pe care am lãsat-o în Troa la Carp,

Daca facem o comparative cu cei de azi care vestesc Cuvintul prin diferite parti ale lumi, si ii prinde iarna pe acolo, ce fac ei?Sigur ca se duce la un stor si is cumpara un palton nou.Se pot compara ei cu Ap, Pavel? Apsolut ca nu. Cineva mi-a relatat  dintr-o predica pe care  un pastor cu renume pe aici prin America a tinuto. Nu ii dau numele ca e mai bine.Acesta spunea in fata congregatiei ca vrea sa duca viata la fel ca Ap, Pavel sau mai précis sa calce pe urmele lui.

Sa fim seriosi , ca nici unul nu duce o astfel de viata. Acesta de care am relatat are Paza de corp(Bodyguard )Pavel nu avea asa ceva.Dar infine, vreau sa vedem dece Pavel era multumit . El spune mai departe, cu starea în care mã gãsesc.Era o stare dupa voia lui Dumnezeu. Asa gasise Dumnezeu cu cale sa is duca Pavel viata aici pe pamint .Din nou, deprins sã fiu multumit. Aduce in atentie starea aceasta inalta de multumire sufleteasca pe care o capeti numai atunci cind ai inteles ca,A) asta e voia lui Dumnezeu cu privire la tine ca copil al Lui, si B) ca ai inteles ce inseamna Evlavia.Nu stiu citi dintre cei care se chem. Crestini stiu definitia Evlaviei.Am sa o pun in corelare cu ce spune Cuvintul.

Sa primesti din mina lui Dumnezeu orice fara cirtire, nemultumire sau chiar fara murmur, aceasta e evlavia.Cind esti evlavios esti multumit in starea in care te-a asezat Dumnezeu.Nu zic ca saracia este de dorit. Dar nici bogatia nu te face mai placut inaintea lui Dumnezeu.Domnul Isus spunea aceste cuvinte cu privire la saracie. Matthew 5:3  Ferice de cei sãraci în duh, cãci a lor este Împãrãtia cerurilor!Sigur ca vor fi si unii care nu sunt de accord cu acest verset. Ei vor zice, “nu vedeti ca este vorba de saraci in duh?: Da dar bogatia asa cum am spus  ne este aratat prin cuvintele Domnului Hristos ca nu te duce departe, spre Imparatia lui Dumnezeu.

Mark 10:25  Mai lesne este sã treacã o cãmilã prin urechea unui ac, decât sã intre un om bogat în Împãrãtia lui Dumnezeu!"Si mai adduce El in atentie pe acel tinar care vroia si bogatie dar si viata vesnica. Lucru care este cu neputinta. Mark 10:21  Isus S-a uitat tintã la el, l-a iubit, si i-a zis: "Îti lipseste un lucru; du-te de vinde tot ce ai, dã la sãraci, si vei avea o comoarã în cer. Apoi vino, ia-ti crucea, si urmeazã-Mã."Ce vroia Mintuitorul sa-I spuna lui si noua celor de azi ? simplu ca, fiind bogat inima iti va fi lipita de ce ai agonisit intrun fel sau altul. Iata-l deci pe Ap, Pavel ca era sarac si se simtea bine pentruca stia ca el este asezat in aceasta pozitie de Dumnezeu.Ce sa faca “ fratii” care detin bogatii? Pai sa faca ce invata Mintuitorul.

Viata mi-a aratat ca, avind bogatii te ocupi de ele si mai putin de Cuvintul lui Dumnezeu. Sau de legatura personala cu Mintuitorul.Timpul ni-l petrecem cu ce avem si asta arata ca suntem firesti, alergam dupa pamint.Nu tot asa era cu Pavel.Iata ultimile cuvinte ale Lui pe care vreau sa le scot in evident in incheiere. Philippians 3:7  Dar lucrurile, care pentru mine erau câstiguri, le-am socotit ca o pierdere, din pricina lui Hristos.era invatat, avea perspective de a fi in conducerea Israelita preoteasca, putea avea de toate, dar a considerat mai de prêt Pe Domnul Hristos.Dece? pentruca el realize ca viata e scurta si ce ii va ramine este decit Hritos. Un moment de cercetare daca suntem ai Domnului Hritos.

John Balarie
Los Angeles California

Niciun comentariu: