Galatians
6:15 Cãci în Hristos Isus nici tãierea împrejur, nici netãierea împrejur
nu sunt nimic, ci a fi o fãpturã nouã.
Printre discutiile pe care le am cu diferiti frati,
am ajuns sa discutam si acest subiect al taieri in prejur. Act care a fost dat
de Dumnezeu pentru poporul Israelit.Acest act ii deosebea de alte popore pagine
care ii inconjurau.Asa era in vechime.Dar pe noi cei de azi care traim in
dispensatiunea Harului lui Dumnezeu , cum stau lucrurile cu taierea inprejur?Negresit
ca nu se practica printre cei rascumparati ai Domnuli Hristos.Ei au un alt simbol
lasat.
Taierea inprejur de care Ap, Pavel vorbeste aici, se
practica printre cei care venisera in contact cu Evangelia Domnului Hritos.
Pavel a fost indemnat de Duhul lui Dumnezeu sa aduca o lamurire printre acestia
care inca vroiau sa se practice acest semn spunind,
Cãci în Hristos Isus. El adduce in atentie cine este in Hristos Isus, Dece specifica el acest lucru? Pentrca nu
toti care fregventau Adunarea erau in
Hristos Isus. Acestia creiau confuzie in Adunare, ba chiar tulburare. Erau credinciosi care cu greu se
debarasau de legea Iudaica.
Pavel le spune,nici
tãierea împrejur, nici netãierea împrejur nu sunt nimic, pentru cei ce
sunt in Hritos.Spune
el ca , fie ca esti taiat inprejur , fie ca nu , este nimic. Cu alte cuvinte nu
are nici-o valoare inaintea lui Dumnezeu. Noi stim ca Dumnezeu, da valoare doar
singlui Fiului Sau.El vrea sa spuna ca, lucrurile de natura omeneasca nu
valoreza nimic. Ca, acolo unde omul este implicat,jerfa Domnului Hristos este
umbrita.Si Dumnezeu nu vrea asa ceva.
Dumnezeu spune despre fiul Lui aceste cuvinte,
Mark 1:11 Si din
ceruri s-a auzit un glas, care zicea: "Tu esti Fiul Meu prea iubit, în
Tine Îmi gãsesc toatã plãcerea Mea."Cu alte cuvinte
nu este un inlocuitor, cu atit mai mult de natura omeneasca.Vrea sa spun ace este
essential in viata.Sa faci dovada unei vieti noi care traita adduce cinste
Domnului Hritos. ci a fi o fãpturã nouã.
Ei bine, aici este punctual cel mai important. Sa fi o faptura noua.Intrebarea se pune, Cum poti fi o faptura
noua?Prin taierea inprejur? O nu, in niciun caz.faptura noua poti fi numai
atunci cind Dumnezeu te naste din nou.El adduce o noua structura sufleteasca in interiorul
tau.Si ca sa revin la noi cei din aceasta dispensatiune a Harului, vreau sa
spun ca, Echivalentul taieri in prejur este acest symbol lasat ,Botezul cu apa.
Pentru iudei taierea era
semnul ca ei sunt Iudei. Pentru cel credincios , botezul este semnu ca, ei au
trecut dela paganism s-au Iudaism la Crestinism.Conclude Ap, Pavel ca aceste forme nu sunt nimic.Este trist ca sunt
multi care fregventeaza Biserici, Adunari care diminueaza jerfa Domnului Hritos
prin aceasta acoperire pe care o aduc inainte Botezul.Din lipsa cercetari
Cuvintului lui Dumnezeu ajungem sa tragem concluzii pripite care in final sunt
gresite.Cei mai multi i-au de bune ce le spun cei care le vorbeste . Acestia
daca nu sunt inradacinati in Cuvint aduc intelegeri false inaintea Biserici,
Adunari.Apoi, este necesar sis a primesti lumina intr-o privinta s-au alta.
Galatians
5:6 Cãci în Isus Hristos, nici tãierea împrejur, nici netãierea împrejur
n-au vreun pret, ci credinta care lucreazã prin dragoste.
Ap, Pavel din nou scoate in evident acest aspect si
in versetul de mai sus. Dar, de data aceasta nu mai spune ca, nu sunt nimic.El adduce un alt cuvint. n-au vreun prêt.Intelesul etse
acelasi.Dar ca unii puneau prêt pe
taierea imprejur cum azi unii pun prêt
pe Botez, A fost obligat as zice,sa aduca in atentie acest cuvint,ca nu au prêt.Ce are prêt? Asa cum am spus
ceva mai sus, numai Jerfa Domnului Hritos.Apoi, El adduce in atentie credinta. ci credinta care lucreazã prin dragoste.Cu
ceva timp in urma am spus si despre ce fel de credinta. Este vorba de credinta
din Ep, catre Efeseni.
Ephesians
2:8 Cãci prin har ati fost mântuiti, prin credintã. si aceasta nu vine de
la voi; ci este darul lui Dumnezeu.
Ce vrea Apostolul sa
scoata in evidenta prin aceste cuvinte din Efeseni, aceasta nu vine de la voi.Ca adica, nu e vre-o
lucrare omeneasca, precum taierea in prejur s-au Botezul.As adduce in atentie
un caz din Evangelii unde vom vedea , daca pina acum nu am vazut ca nici una nici alta nu sunt nimic. Adica
nici a fi taiat s-au a fi botezat. Luke
23:43 Isus a rãspuns: "
Adevãrat îti spun cã astãzi vei fi cu Mine în rai."
Iata deci, ca tilharul, acest pacatos dupa ce
si-a recunoscut pacatul,si asta datorita credintei pe care Dumnezeu i-a dat-o,a
primit asigurarea ca, va fi cu Domnul Hritos in rai.Ce vreau sa spun este ca,
Botezul este necesar pentru a arata oamenilor ca suntem crestini de acum in
colo.Ca adica, am trecut dela necredinta la credinta in Domnul Hritos ,care s-a
jerfit pentru pacatele noastre.Dumnezeu sa ajute pe aceia care pun atita prêt pe
lucrarea omului si neglijeaza ceia ce a facut Mintuitorul. Este greu sa accepti
, ca om ,nu poti face nimic pentru a fi nascut din nou. Si ca aceasta actiune
este necesara sa fie intreprinsa de Dumnezeu. Cind? Cind gaseste El cu cale si
cum gaseste El de cuvinta.
John Balarie
Los Angeles
California
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu