sâmbătă, 23 februarie 2013

Galatians 6:15 Cãci în Hristos Isus nici tãierea împrejur,







Galatians 6:15  Cãci în Hristos Isus nici tãierea împrejur, nici netãierea împrejur nu sunt nimic, ci a fi o fãpturã nouã.

Printre discutiile pe care le am cu diferiti frati, am ajuns sa discutam si acest subiect al taieri in prejur. Act care a fost dat de Dumnezeu pentru poporul Israelit.Acest act ii deosebea de alte popore pagine care ii inconjurau.Asa era in vechime.Dar pe noi cei de azi care traim in dispensatiunea Harului lui Dumnezeu , cum stau lucrurile cu taierea inprejur?Negresit ca nu se practica printre cei rascumparati ai Domnuli Hristos.Ei au un alt simbol lasat.

Taierea inprejur de care Ap, Pavel vorbeste aici, se practica printre cei care venisera in contact cu Evangelia Domnului Hritos. Pavel a fost indemnat de Duhul lui Dumnezeu sa aduca o lamurire printre acestia care inca vroiau sa se practice acest semn  spunind, Cãci în Hristos Isus. El adduce in atentie cine este in Hristos Isus, Dece specifica el acest lucru? Pentrca nu toti care fregventau Adunarea erau in Hristos Isus. Acestia creiau confuzie in Adunare, ba chiar tulburare. Erau credinciosi care cu greu se debarasau de legea Iudaica.

Pavel le spune,nici tãierea împrejur, nici netãierea împrejur nu sunt nimic, pentru cei ce sunt in Hritos.Spune el ca , fie ca esti taiat inprejur , fie ca nu , este nimic. Cu alte cuvinte nu are nici-o valoare inaintea lui Dumnezeu. Noi stim ca Dumnezeu, da valoare doar singlui Fiului Sau.El vrea sa spuna ca, lucrurile de natura omeneasca nu valoreza nimic. Ca, acolo unde omul este implicat,jerfa Domnului Hristos este umbrita.Si Dumnezeu nu vrea asa ceva.

Dumnezeu spune despre fiul Lui aceste cuvinte, Mark 1:11  Si din ceruri s-a auzit un glas, care zicea: "Tu esti Fiul Meu prea iubit, în Tine Îmi gãsesc toatã plãcerea Mea."Cu alte cuvinte nu este un inlocuitor, cu atit mai mult de natura omeneasca.Vrea sa spun ace este essential in viata.Sa faci dovada unei vieti noi care traita adduce cinste Domnului Hritos. ci a fi o fãpturã nouã. Ei bine, aici este punctual cel mai important. Sa fi o faptura noua.Intrebarea se pune, Cum poti fi o faptura noua?Prin taierea inprejur? O nu, in niciun caz.faptura noua poti fi numai atunci cind Dumnezeu te naste din nou.El adduce o noua structura sufleteasca in interiorul tau.Si ca sa revin la noi cei din aceasta dispensatiune a Harului, vreau sa spun ca, Echivalentul taieri in prejur este acest symbol lasat ,Botezul cu apa.

Pentru iudei taierea era semnul ca ei sunt Iudei. Pentru cel credincios , botezul este semnu ca, ei au trecut dela paganism s-au Iudaism la Crestinism.Conclude Ap, Pavel ca aceste forme nu sunt nimic.Este trist ca sunt multi care fregventeaza Biserici, Adunari care diminueaza jerfa Domnului Hritos prin aceasta acoperire pe care o aduc inainte Botezul.Din lipsa cercetari Cuvintului lui Dumnezeu ajungem sa tragem concluzii pripite care in final sunt gresite.Cei mai multi i-au de bune ce le spun cei care le vorbeste . Acestia daca nu sunt inradacinati in Cuvint aduc intelegeri false inaintea Biserici, Adunari.Apoi, este necesar sis a primesti lumina intr-o privinta s-au alta.

Galatians 5:6  Cãci în Isus Hristos, nici tãierea împrejur, nici netãierea împrejur n-au vreun pret, ci credinta care lucreazã prin dragoste.
Ap, Pavel din nou scoate in evident acest aspect si in versetul de mai sus. Dar, de data aceasta nu mai spune ca, nu sunt nimic.El adduce un alt cuvint. n-au vreun prêt.Intelesul etse acelasi.Dar ca unii puneau prêt pe taierea imprejur cum azi unii pun prêt pe Botez, A fost obligat as zice,sa aduca in atentie acest cuvint,ca nu au prêt.Ce are prêt? Asa cum am spus ceva mai sus, numai Jerfa Domnului Hritos.Apoi, El adduce in atentie credinta. ci credinta care lucreazã prin dragoste.Cu ceva timp in urma am spus si despre ce fel de credinta. Este vorba de credinta din Ep, catre Efeseni.
Ephesians 2:8  Cãci prin har ati fost mântuiti, prin credintã. si aceasta nu vine de la voi; ci este darul lui Dumnezeu. 

Ce vrea Apostolul sa scoata in evidenta prin aceste cuvinte din Efeseni, aceasta nu vine de la voi.Ca adica, nu e vre-o lucrare omeneasca, precum taierea in prejur s-au Botezul.As adduce in atentie un caz din Evangelii unde vom vedea , daca pina acum nu am vazut ca nici una nici alta nu sunt nimic. Adica nici a fi taiat s-au a fi botezat. Luke 23:43  Isus a rãspuns: "
Adevãrat îti spun cã astãzi vei fi cu Mine în rai."

Iata deci, ca tilharul, acest pacatos dupa ce si-a recunoscut pacatul,si asta datorita credintei pe care Dumnezeu i-a dat-o,a primit asigurarea ca, va fi cu Domnul Hritos in rai.Ce vreau sa spun este ca, Botezul este necesar pentru a arata oamenilor ca suntem crestini de acum in colo.Ca adica, am trecut dela necredinta la credinta in Domnul Hritos ,care s-a jerfit pentru pacatele noastre.Dumnezeu sa ajute pe aceia care pun atita prêt pe lucrarea omului si neglijeaza ceia ce a facut Mintuitorul. Este greu sa accepti , ca om ,nu poti face nimic pentru a fi nascut din nou. Si ca aceasta actiune este necesara sa fie intreprinsa de Dumnezeu. Cind? Cind gaseste El cu cale si cum gaseste El de cuvinta.

John Balarie
Los Angeles California

Niciun comentariu: