joi, 28 februarie 2013

2 Timothy 2:12 Dacã rãbdãm, vom si împãrãti împreunã cu El.




2 Timothy 2:12  Dacã rãbdãm, vom si împãrãti împreunã cu El. Dacã ne lepãdãm de El, si El Se va lepãda de noi.
Avem in fata noastra un verset care produce frictiuni printre frati. Poate in toate timpurile a produs. Dar mi-se pare ca in vremurile noastre pe care le traim s-a inasprit disensiunea. Dece? Pentruca omul oricare ar fi el, is asuma drept de  co autor al mintuiri. Zic, co autor pentruca nu se lasa apsolut deloc indrumat de Scriptura .Ce are de zis Scriptura pe marginea acestui subiect al Mintuiri, al lepadari de El?Este sufficient sa privim in Scriptura dar fara idei preconcepute.
Ce e Mintuirea?Care e definitia ei? Sigur ca potrivit Cuvintului lui Dumnezeu intelegem, daca vrem, ca este darul lui Dumnezeu.Cu alte cuvinte Mintuirea este impacarea cu Dumnezeu, dintr-o finta rebelioasa care eram am ajuns sa fim imppacati cu Dumnezeu, sa avem intimidate de Tata si fiu. Prin ce? Prin interventii omenesti? Desigur ca nu.Este  prin lucrarea savirsita la golgota de Fiul sau Domnul Hritos.Sa puna Dumnezeu conditie celui mintuit?
Nu cred. Ce cred este ca, cel care a fost rascumparat scos desupt robia celui rau si implicit a pacatului, din dragoste pentru Mintuitorul este atent cu viata pe care o traieste deacum incolo. Dacã rãbdãm,Intrebarea se pune, ce sa rabdam? Este lesne de inteles. Ocara lui Hritos.Putem noi rabda fara ca sa primim ajutor dela Dumnezeu? ma indoiesc de asa ceva.Domnul Isus spune,despartiti de Mine nu puteti face nimic. vom si împãrãti împreunã cu El Cum si unde sa imparateasca cei rascumparati?In primul rind pina la plecarea noastra de pe pamint trbuie sa imparatim peste aceasta ftre paminteasca care deseori ne face necazuri.Apoi, sa imparatim , as zice sa dominam asupra pacatului care este aliat cu firea paminteasca.
Sigur ca, odata cu intilnirea cu Domnul Isus si stability in casa Tatalui vom imparati cu Mintuitorul pe un pamint nou. Adica intr-o noua creiatie.Dacã ne lepãdãm de El,Aceasta parte a versetului se intelege gresit. Si iata dece,Se ia de unii asa, intram in Domnul Hritos si esim din El oridecite ori vrem noi.Cuvintul ne arata ca, John 18:9  A zis lucrul acesta ca sã se împlineascã vorba, pe care o spusese: "N-am pierdut pe niciunul din aceia, pe care Mi i-ai dat."Dumnezeu Tatal directeaza pe cel caruia vrea sa il mintuiasca catre Fiul sau ca unica sursa de mintuire.
Ajuns in posesia Domnului Hritos acest suflet este asigurat ca il va duce cu bine in casa Tatalui.Cuvintul ne mai arataca, mimeni nu poate veni la Domnul Isus din propia initiative. John 6:44  Nimeni nu poate veni la Mine dacã nu-l atrage Tatãl, care M-a trimis; si Eu îl voi învia în ziua de apoi. Odata ajuns in posesia Domnului Hritos , la initiativa Tatalui , Mintuitorul as zice este obligat sa ia grija a ceia ce Tatal ia dat, ca sa implineasca ce spune, nu am pierdut pe nimeni din cei pe care mi-ai dat Tu. si El Se va lepãda de noi.
Pai daca asa ar fi, atunci, Domnul Isus ar intra in contradictie cu ce a spus mai sus. N-am pierdut pe niciunul….Si ca sa inchei as arata la ce se refera acest verset mai clar. Ap, Pavel ii scrie tinarului Timotei care intrase deja in lucrarea Evangeliei. Pe unde se ducea Timotei? Cuvintul ne relateaza ca, Ap, Pavel la plecarea lui din Ierusalim in calatoriile lui misionare intra in Sinagogile evreiesti.Nu era chemarea lui sa vesteasca evangelia la Evreii lui. El era ales ca sa fie Apostol al Neamurilor.O va intelege ceva mai tirziu, silit de Dumnezeu.
Pavel nu a incetat sa nu mai intre in Sinagogi , pina ce Dumnezeu nu la invatat lectia suferintelor printre ai lui de neam evreiesc.Fiind trezit de aceste situatii prin care trecea, a inteles ca , locul lui e printre Neamuri. Si vedem calatoriile lui prin Asia Mica si infintarea de Biserici(Adunari) pe unde trecea. Unde urma sa fie trimis Timotei? In aceste Biserici sa intareasca pe frati si sa puna prezbiteri.Pavel era confruntat chiar in Biserici cu Evrei de-ai lui cu privire la legea lui Moise.
In acest verset cred ca el face referire la credinciosi dintre Evrei. Cu ei avea mari problem ca nu se desparteau de Lege.In Biserica din Galateni citim ceva despre felul cum erau acesti galateni.Cum se intorsesera din nou la cele vechi.Erau acestia nascuti din nou?Ce vreau sa spun este ca, Din moment ce nu paraseau aceasta forma religioasa Iudaica, nici nu se pune problema ca acestia erau nascuti  din nou.In aceasta scrisoare Pavel ii spune lui Timotei in intimidate ca evrei ce erau amindoi, cu privire la natiunea evreiasca.Nu vad sa aplicam la toti cei ce au fost nascuti din nou.Acestia au un statut protector . Nu-I va zmulge nimeni din mina Lui si a Tatalui.Ev, dupa Ioan,10,28-29.
Un verset mai jos citim de cum este Domnul Isus, 2 Timothy 2:13  Dacã suntem necredinciosi, totusi El rãmâne credincios, cãci nu Se poate tãgãdui singur.dece ramine El credincios? Pentruca nu se poate infatisa inaineea Tatalui cu miinile goale. S-au cu vreunul lipsa la numaratoare.Scriptura ne spune de, “Numarul celor alesi”fie ca ne place s-au nu, acesta este realitatea Cuvintului.Uie cum Scriptura se acomodeaza prin ea insusi.Este trist ca, sunt unii care vestesc Cuvintul si il citesc doar la suprafata. As zice frunzarit, far effect.
Apoi in lipsa de cunostinta adinca, invata si prin Biserici.(Adunari).Am scris intrun posting anterior ce inseamna sa fi nasut din Dumnezeu. El is asuma obligativitatea de a duce pina la capat pe cei  pe care l-a mintuit. Domnul Hriostos nu a platit pretul rascumparari in vein, in zadar.Dumnezeu sa aiba mila de cei ce doar frunzaresc Cuvintul Lui.Avem aceasta garantie ca vom fi cu Mintuitorul nostru,negresit, daca ne-a nascut El.2 Thessalonians 3:3  Credincios este Domnul: El vã va întãri si vã va pãzi de cel rãu.
 John Balarie
Los Angeles California

Niciun comentariu: