marți, 2 decembrie 2014

Ioan 3: 30. El trebuie să crească, iar eu să mă micşorez.
















Ioan 3: 30. El trebuie să crească, iar eu să mă micşorez.


     Acestea sunt cuvintele lui Ioan Botezatorul care era ruda cu Domnul Isus. Cunoastem relatia lor de familie pamanteasca.Ioan era trimis de Dumnezeu ca sa netezeasca cale Celui care avea sa aduca raspunsul la pocainta propavaduita de Ioan Botezatorul.Isaia il vedea pe Ioan cel care avea sa il anunte pe Domnul Hristos.Isaia40:3.„Un glas strigă în pustie: «Pregătiţi calea Domnului,Cind a crescut si a luat pe umerii lui aceasta lucrare pe care i-a dat-o Dumnezeu,a inceput sa propavaduiasca zicind, Marcu 1-7. Ioan propovăduia, şi zicea: „După mine vine Cel ce este mai puternic decît mine, …...Ce am retinut la Ioan ca era asa de zmerit, nu se socotea deopotriva cu Domnul Isus.


     In zmerenia lui recunostea ca el este de pe pammint iar Domnul Isus lasase cerul ca sa vina sa implineasca planul de mintuire al Tatalui Sau.Iata ce spune Ioan despre Domnul Isus, “El trebuie să crească, Nu era vorba sa creasca din punct de vedere matur fizic. Aceasta crestere este normala la un om in al carui trup pulseaza viata. Ioan nu la asta se referea, ci sa creasca inaintea poporului la care au fost trimisi de Dumnezeu.Apoi, sa creasca inaintea lui Dumnezeu Tatal Lui ca Fiu al omului.Domnului Hristos ii placea sa se numeasca Fiul Omului.Ca Fiu al omului, Tatal l-a supus la un tratament iesit din comun pentru firea omeneasca.Evrei 5: 9. Şi după ce a fost făcut desăvîrşit, S-a făcut pentru toţi cei ce-L ascultă, urzitorul unei mîntuiri vecinice,Isaia avea sa-L vada cum crestea Domnul Isus.
Isaia 53:2.El a crescut înaintea Lui ca un lăstar,ca o rădăcină ieşită dintr-un pământ uscat; Israel era un pamant uscat la vremea veniri Domnului Hristos.


     Ca Fiu al Omului, trebuia sa aratae pentru cei ce vor fi mantuiti ca se poate ajunge la desavarsire. Iata ce avea Domnul Isus sa spuna,Matei 5:48. Voi fiţi dar desăvîrşiţi, după cum şi Tatăl vostru cel ceresc este desăvîrşit.Cerea Domnul Isus imposibilul prin aceste cuvinte spuse de El?Intrun fel am zice ca este imposibil sa fi desavarsit in acest trup ce carne. Atunci nu aveau si inca nu au sens aceste cuvinte ale Domnului Hrostos?Nu, nu cred ca Mintuitorul le-a spus in zadar.Cred ca facea referire la schimbarea vieti dupa ce un suflet este mantuit si are Duhul Sfint, are o viata traita total diferita de felul cum o traia in trecut. Poate parea pentru unii ceva imposibil in a caror viata nu poti sesiza nici-o schimbare. Dar oricum, iata ce spune Ioan si ce avea el in vedere.El trebuie să crească”.Ce stare inalta de zmerenie putem opserva la acest trimis al lui Dumnezeu Ioan.


     El nu spune sa creasca ca oricare altul. Se refera la modul imperativ ca trebuie.Sa il fi dat Dumnezeu la oparte pe Ioan din calea Domnuli Isus?Ar fi fost Ioan un opstacol pentru evangelia Domnului Hristos?Nu,ce stiu este ca Dumnezeu se foloseste de un trimis al Lui o vreme.Am vazut frati care au ajuns la o virsta destul de inaintata si nu vor sa inteleaga ca, le-a trecut vremea.Dumnezeu ridica alti lucratori. Ca mintea ii lasa-se si nu mai puteau lucra.Cert este ca ce este omenesc, firesc, creiaza dificultati pentru inaintarea evangeliei, pentru lucrarea de mintuire.Ioan a sesizat ca el trebuie oricum sa se retraga. Deaceia i-a si pregatit calea Domnului Hristos. Citim ce spune mai departe Ioan despre Domnul Isus.Vai,citi sunt astazi care stau intepeniti in calea evangeliei. Poate voi fi gasit gresit in cele ce spun. Dar este un adevar pe care trebuie sa il recunoastem cu toti, care iubim Cuvintul lui Dumnezeu.Mi-a fost dat sa aud cuvinte ca acestea,”mai spun ca sunt pocaiti”


     Acest nume de pocait este un nume scump pe care nu trebuie sa il purtam daca viata dovedeste contrar.S-au ce sa mai spun de cei care  dau invatatura prin adunare s-au biserica.Acestia stau in calea evangeliei printr-o viata care nu faca dovada ca e copil al lui Dumnezeu.Am citit de un oarecare pastor care se ocupa pe blogul lui cu orce altceva numai din Cuvint nu.El trbuie sa creasca.Adica,Domnul Hristos sa aiba inteietate in toate lucrurile. Cresterea e necesara sa se vada in viata celui care pretinde ca a fost nascut din nou.Am spus cu o alta ocazie ca, Dumnezeu nu naste rahitici.Negresit ca ma refer l-a modul spiritual.Dar Ioan nu s-a oprit doar la Domnul Hristos ca trebuie sa creasca, ci se aduce pe el insui inainte spunind,iar eu să mă micşorez.Cu alte cuvinte,sa-i fac loc Mielului trimis de Dumnezeu.


     Pina la anii acestia in legaturile mele cu unii s-au cu altii nu am auzit pe cineva sa spuna,”frate, eu vreau sa ma micsorez si Domnul Isus sa creasca”Cind domina in noi dorinta de a fi cineva”, nu este de asteptat ca Domnul Hristos sa is gaseasca locul in vietile noastre.Parca ar vrea Ioan sa spuna, “ trebuie sa dispar” ca sa nu il incurc cum-va in cresterea Lui, pe Cel care a fost trimis pentru o lucrare asa de minunata.Ioan era constient ca a avut doar lucrarea de al arata pe Domnul Hristos ca Miel al lui Dumnezeu,si care era singurul care putea sa ridice pacatele.Am sa mai aduc in atentie si pe ap, Pavel sa vedem si la el o astfel de stare de smerenie, de nimicnicie as numi-o.Singur se caracterizeaza ca ar fi nimic intre Apostoli nu in comparatie cu Domnul Isus cum o face Ioan Botezatorul.


     Iata ce citim in  1 Corinteni15:8. Ultimului dintre toţi, ca unuia născut înainte de vreme,( ca unei stirpituri) mi S-a arătat şi mie.Vorbeste el de ceilalti Apostoli si fata de care se considera el insusi o stirpitura. Am pus in paranteze ( ca unei stirpituri) din alta traducere pentruca, mi se pare mai relevant.Oricum, nu am auzit pe niciunul din cei care se considera ca sunt chemati sa vesteasca evangelia, sa dea invatatura sa spuna ca,” e o stirpitura in comparatie cu fratele lui” Oricare ai fi, sa sti ca Dumnezeu are si alti fratii care sunt chemati sa lucreze in via Lui. Iata cum ne invata Cuvintul sa ne purtam unul fata de altul.Cu acest grad de zmerenie pe care l-a aratat Ioan Botezatorul si ap, Pavel.Purtandu-ne asa,vom face dovada ca Dumnezeu a lucrat in viata noastra.Domnul sa trezeasca in inimile noastre acest sentiment de zmerenie care ne poate duce pina intracolo sa ne consideram niste stirpituri.In definitiv, daca esti mai “superior” ce lucru ai pe care sa nu-l fi primit.Domnul sa ne dea har sa recunoastem in fratii nostri un nivel superior decit al nostru.Romani 12: 10.


John Balarie
Los Angeles California!

Niciun comentariu: